Fartbøder og pensionister...halv pris?
Fra : Nilau

Dato : 03-08-03 12:44

Hej...

Hvis en pensionist får en fartbøde på kr. 1.500, er der så en mulighed
for nedsættelse af beløbets størrelse? Jeg mener, at have hørt om en
reduktion på 50%, men er ikke sikker...

Ved I noget konkret om dette? (Jeg har ikke kunnet finde noget om
det på Nettet).

hilsen
Nilau.

Fra : Dunk

Dato : 03-08-03 13:38

"Nilau" <nilau3@SLETyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> reduktion på 50%, men er ikke sikker...
>
> Ved I noget konkret om dette? (Jeg har ikke kunnet finde noget om

Reduktion af bøder sker på grundlag af indkomst - ikke profession.
Så vidt jeg husker er den aktuelle grænse noget med lidt over 100.000 kr. om
året.. Dvs. hvis din - eller penionistens - indtægt er under den grænse, kan
der søges om en bødereduktion. Vejledningen står faktisk bag på
bødeforlæggene.

Venligst
Knud

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 03-08-03 14:22

Dunk <091255slet@iname.com> wrote:
> [...]
> året.. Dvs. hvis din - eller penionistens - indtægt er under den grænse, kan
> der søges om en bødereduktion. Vejledningen står faktisk bag på

Ifg. bagsiden af den tilkendegivelse jeg sidder med her - fra 2001 -
115.000 - og beløbet er nok ikke faldet siden. Nævnt her er også, at
disse regler gælder færdselsbøder - og ikke bøder for spirituskørsel,
promillekørsel over 0,8 promille, kørsel i frakendelsestiden og kørsel
uden at have erhvervet kørekort.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-08-03 20:22

Rune B. Broberg skrev Søndag den 3. august 2003 15:22 i dk.videnskab.jura:

> Nævnt her er også, at
> disse regler gælder færdselsbøder - og ikke bøder for spirituskørsel,
> promillekørsel over 0,8 promille, kørsel i frakendelsestiden og kørsel
> uden at have erhvervet kørekort.

Alkoholdpåvirket kørsel straffes da efter indtægtforhold, gør det ik'?
Hvis jeg har ret, så er det jo ganske klart at man ikke kan få reduceret bøden
hvis man har lav indkomst,,,

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satelitbilder med hurtig opdatering efter bildet er
taget,,,

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 04-08-03 12:29

On Sun, 3 Aug 2003 13:22:13 +0000 (UTC), "Rune B. Broberg"
<usenet@mihtjel.dk> wrote:

> [...]
>disse regler gælder færdselsbøder - og ikke bøder for spirituskørsel,
>promillekørsel over 0,8 promille, kørsel i frakendelsestiden og kørsel

Det skulle vidst være på 120.000 for tiden.
Flemming Jacobsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-08-03 18:21

Nilau wrote:

> Ved I noget konkret om dette? (Jeg har ikke kunnet finde noget om
> det på Nettet).

Søg på ordet bødekataloget

så kommer http://www.netjurist.dk/pdf/boedekatalog.pdf
se i afsnit 2.2

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Nilau

Dato : 03-08-03 19:06

[klip]

> Søg på ordet bødekataloget
>
> så kommer http://www.netjurist.dk/pdf/boedekatalog.pdf
> se i afsnit 2.2
>

> Med venlig hilsen Carsten Riis

Kære Carsten...

Tak for linket. Det ser ud til, at det indeholder relevante oplysninger.
(Jvf. mit spørgsmål).

Med venlig hilsen
Nilau.