Parkering
Fra : Jørgen

Dato : 01-08-03 17:54

Hejsan, jeg er i den uheldige situation at jeg døjer med en gammel gut der
bor i nærheden af hvor jeg bor... problemet er den at han ejer en grund som
ligger bagved hans forretning. Denne grund går til den ene side op af en
komunal ejet grund, så dvs de sidste 3-4 meter af grunden tilhører kommunen
(har fået papir fra kommunen over det) og ifølge tinglysningen af grunden
står der intet omkring at jeg ikke må kører ind og parkere der. Men manden
han mener det er hans grund og at jeg ikke må holde der, og ligemeget hva
jeg prøver på at sige til ham så siger han bare at han er ligeglad med hva
jeg siger, for det er ham der bestemmer. Idag gik han så helt i ged og
ringede til mig på arbejde og skabte dig og sagde at han ville klage til
mine chefer (som om de har noget med at gøre, hvor jeg holder min bil
privat) også smed han på, jeg ringede så op til ham igen og det resulterede
i at han bare sagde at vi havde intet at snakke om... jeg forstår ikke
rigtig hva der er i vejen med ham, for kender ham overhovedet ikke?? men det
er noget med at han har ejet det hele engang, men har manglet penge så har
solgt det fra, og det forstår han ikke helt... men nu er mit spørgsmål...
hva dælen skal jeg gøre?? altså jeg har på skrift at jeg må holde der for
kommunen, men er ikke særlig glad for at skulle hører på ham hverdag og især
ikke på arbjede nogle som der kan hjælpe? lige en sidste ting, i gården
hænger der nogle røde parkeringsforbudt skildte, men de er røde og nok 10-15
år gamle (sikkert fra dengang han ejede det)...
En anden ting er at jeg har fået lov til af en af de andre butikker som han
deler grund med til at parkere der, men det har jeg aldrig nået at få sagt
da han jo ikke vil hører på mig
Håber der er nogle der kan komme med nogle gode forslag, for han går mig
edermame på nerverne...

Fra : Bo

Dato : 02-08-03 02:40

"Jørgen" <jogge@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (har fået papir fra kommunen over det) og ifølge tinglysningen af grunden
> står der intet omkring at jeg ikke må kører ind og parkere der.

Du må hverken køre ind på/over - eller parkere på en privat ejet grund !

Hvis de sidste 3-4 meter af grunden tilhører kommunen, hvorfor har kommunen ikke "plantet"
et skel ?
Er der adgang til kommunens grund fra anden side/vej ?

Du kan få adgang til den af landinspektøren udmålte tegning over grunden eller du kan
hente den selv via
Amtets hjemmeside om arealinfo eks. http://www.fa.dk/arealinfo/ som alle Amter har !

God fornøjelse

Fra : Jørgen

Dato : 02-08-03 07:37

Jeg har fra tingltyningen at jeg godt må kører over grunden for at parkere,
men der er også mulighed for at kører ind på grunden via en anden indkørsel

Fra : Henning

Dato : 02-08-03 09:34

>Du kan få adgang til den af landinspektøren udmålte tegning over grunden eller du kan
>hente den selv via
>Amtets hjemmeside om arealinfo eks. http://www.fa.dk/arealinfo/ som alle Amter har !

Nu siger du godtnok alle, åbenbart ikke København

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 02-08-03 10:19

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Nu siger du godtnok alle, åbenbart ikke København

http://www.teknik-kbhamt.dk/siab.asp?o_id=0

mvh

Bendt

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-08-03 10:31

"Bendt Rasmussen" <razz2@post.tele.dk> skrev:

> http://www.teknik-kbhamt.dk/siab.asp?o_id=0

København er ikke en del af Københavns Amt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bo

Dato : 02-08-03 19:15

> København er ikke en del af Københavns Amt.

http://www.arealinfo.dk/ Prøv klikke på "Danmark før og nu" ellers har Københavns
kommune sikkert også en arealinfo JA de har,
se her:
http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/service.nsf/all/0573C8AC6608A88A41256A8C0051443F?OpenDocument

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-08-03 19:38

"Bo" <Xbolten@ofir.dk> skrev:

> http://www.arealinfo.dk/ Prøv klikke på "Danmark før og nu"
> ellers har Københavns kommune sikkert også en arealinfo JA de har,
> [...]

Hvor der står:
"Du kan købe kommunens bykort og kortbog over København og
Frederiksberg samt digitale kort. Det er også muligt at købe udtræk fra
kortdatabasen i form af papirplot, f.eks. over din egen ejendom."

Jeg kan ikke se nogen mulighed for at hente kortdata.

--
Morten http://miljokemi.dk