Ang: Orange Mobilregning
Fra : Lars

Dato : 28-07-03 14:27

Hej.

Jeg er kommet i en uheldig situation.

Jeg købte 2 Nokia Telefoner i Nov. 2002 hvor det er Orange der er
Teleudbyder

Jeg købte dem kun fordi de var billige, da jeg havde fået ladt den ene op,
satte jeg mit TDC
Sim kort i, den virker forrygende men men men Orange mener at jeg har haft
ringet på deres SIM
kort bla. til Somalia, Kenya, Sydafrika og USA dette er opkald jeg aldrig
har foretaget, problemet
ligger i at jeg har destrueret det ene SIMkort pga. ekspedienten i den
forretning jeg købte den ene
Tlf var så flink at sætte det i, det andet kort har jeg stadig og det er
ikke engang trykket ud af den
store plade de kommer i men det er der også ringet fra, Orange holder fast i
at jeg skal betale
for de opkald der er foretaget for det er mit ansvar.

Jeg ringede til Orange for at høre hvad det hele gik ud på, snakkede med en
der fik mine IMEI nr for at tjekke om
det var nogen af de telefoner jeg har der havde ringet, det var det ikke.

Jeg har netop skrevet en klagesag til Telestyrrelsen men hvordan står jeg i
denne sag.

Beløbbet er på 9700,-

Mvh Lars

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-07-03 17:02

Lars <l-poulsen@mail.dk> wrote:

> [...]
> har foretaget, problemet
> ligger i at jeg har destrueret det ene SIMkort pga. ekspedienten i den

Så ekspedienten beholdt kortet ? Eller klippede I det over med en saks ?

> [...]
> at jeg skal betale
> for de opkald der er foretaget for det er mit ansvar.

Det lyder meget usandsynligt - da kortet sidder på sådan en måde at det
ikke kan sættes tilbage i den store plade efter ta have været taget ud.
Og du kan jo slet ikke benytte kortet før det er taget ud af pladen.

> Jeg ringede til Orange for at høre hvad det hele gik ud på, snakkede med en
> der fik mine IMEI nr for at tjekke om
> det var nogen af de telefoner jeg har der havde ringet, det var det ikke.

Så er der vel heller ikke noget problem ?!

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : David T. Metz

Dato : 28-07-03 17:04

[2900] Jesper Haaber Gylling skriblede:

> Så er der vel heller ikke noget problem ?!

Jo, det beviser jo intet, da sim-kortet kan anvendes i enhver anden
mobiltlf.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-07-03 17:12

David T. Metz <dtm.ioa@cbs.dk> wrote:

> [2900] Jesper Haaber Gylling skriblede:

> Jo, det beviser jo intet, da sim-kortet kan anvendes i enhver anden
> mobiltlf.

Hvordan vil du få det ind i telefonen ? Det er jo alt for stort til at
kunne monteres !!!

Du bliver jo nødt til at trykke det ud af den størrere plade for at
kunne tage det i brug.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : David T. Metz

Dato : 28-07-03 17:25

[2900] Jesper Haaber Gylling skriblede:

> Hvordan vil du få det ind i telefonen ? Det er jo alt for stort til at
> kunne monteres !!!

Ja det som ikke er "klikket" ud, men ikke det andet. Jeg kommenterede
oplysningerne om IMEI-numre ...

Fra : David T. Metz

Dato : 28-07-03 17:28

[2900] Jesper Haaber Gylling skriblede:
> Du bliver jo nødt til at trykke det ud af den størrere plade for at
> kunne tage det i brug.

Btw. jeg har selv to telefoner det kunne bruges i uden at trykke det ud
først ...

Fra : Lars

Dato : 28-07-03 17:13

> Så ekspedienten beholdt kortet ? Eller klippede I det over med en saks ?

Det er blevet brændt, så det er smeltet fuldstændigt.

> Det lyder meget usandsynligt - da kortet sidder på sådan en måde at det
> ikke kan sættes tilbage i den store plade efter ta have været taget ud.
> Og du kan jo slet ikke benytte kortet før det er taget ud af pladen.

Nope kun hvis man har nogle af de helt gamle telefoner.

> Så er der vel heller ikke noget problem ?!

Åbenbart, Orange holder fast i at jeg selv er ansvarlig for mit SIM kort
men da det jo ikke eksistere burde det ikke kunne lade sig gøre at bruge
det.

Mvh Lars

Fra : Benny Amorsen

Dato : 28-07-03 17:31

JHG> Hvordan vil du få det ind i telefonen ? Det er jo alt for stort
JHG> til at kunne monteres !!!

Grunden til at de leveres i den størrelse er at nogle telefoner
forventer kort i den størrelse. Der er sikkert ikke så mange tilbage,
men det var normalt i de gode gamle dage.

/Benny

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 28-07-03 18:03

On Mon, 28 Jul 2003 18:30:31 +0200, Benny Amorsen
<benny+nospam@amorsen.dk> wrote:

>Grunden til at de leveres i den størrelse er at nogle telefoner
>forventer kort i den størrelse. Der er sikkert ikke så mange tilbage,
>men det var normalt i de gode gamle dage.

Og på nogle simkort kan man sagtens "proppe" det lille tilbage i det
store sim kort.
Flemming Jacobsen

Fra : SE

Dato : 28-07-03 17:38

"Lars" <l-poulsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ringet på deres SIM
> kort bla. til Somalia, Kenya, Sydafrika og USA dette er opkald jeg aldrig

Du er ikke den eneste....... Min mand købte i sin tid en mobil med Orange
abonnement. Han udfyldte de papirer der nu skulle til og butikken sendte dem
ind til Orange. Han valgte at prøve sit gamle TDC kort og det virkede fint i
den nye mobil, så han havde heller ikke trykket Orange-kortet ud af
"stamkortet".

Det er så én ting - den anden er, at man skulle ringe til et bestemt nr. for
at aktivere kortet. Det havde han ikke gjort...... Alligevel fik han en
regning på næsten 8000,- for en måned. Han bad om en specifikation først -
det kunne jo være, at de havde lavet ged i numrene. Det var ganske rigtigt
hans mobilnr. der stod på specifikationen og alle samtalerne var til steder
som Burma, Mikronesien (har de overhovedet tlf. der......?), Virgin Islands
og deslige.

Han prøvede først at tale stille og roligt med dem, men de holdt fast i, at
han skulle betale regningen, da der var ringet fra hans konto. Vi tog så
kontakt til min svogers far som er advokat, og han fortalte os, at
bevisbyrden ville ligge hos Orange, og at vi ville have en nem sag, idet at
kortet slet ikke var aktiveret. Havde kortet været taget i brug, ville vi
have haft et problem, da det så ville være os der skulle bevise at vi ikke
havde foretaget opkaldene.

Det eneste vi skulle gøre var, at bevise at kortet stadig sad i
"stamkortet", hvilket skete ved at vi sendte det til Orange (efter aftale
med dem). Siden da har vi ikke hørt noget, og det er 1 1/2 år siden nu.

Så med hensyn til det kort der ikke er taget i brug, har du en ret god sag.
Med det andet ved jeg ikke, for du kunne jo i realiteten have destruereret
kortet EFTER at du havde foretaget de famøse opkald (set fra Oranges
synspunkt).

Jeg håber du får held i din klage.

/se

Fra : Lars

Dato : 28-07-03 17:57

> [...]
> have haft et problem, da det så ville være os der skulle bevise at vi ikke

Nøjagtig det samme som mit tilfælde.

Jeg har heller aldrig ringet til det nr og aktiveret den.

Men det kan godt være det bliver et problem at kortet er trykket
ud af stamkortet, håber ikke det bliver tilfældet.

Kan kun sige ALDRIG Orange om de så var det eneste selskab
så ville jeg hellere undvære.

Mvh Lars

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 28-07-03 18:43

> [...]
>ud af stamkortet, håber ikke det bliver tilfældet.
>
>Kan kun sige ALDRIG Orange om de så var det eneste selskab

Tja jeg har ALDRIG haft problemer med Orange
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-07-03 19:23

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> Tja jeg har ALDRIG haft problemer med Orange

Heller ikke her...
Har haft dem i nogle år efterhånden...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 % vans.

Fra : Henning

Dato : 28-07-03 21:59

>Jeg har netop skrevet en klagesag til Telestyrrelsen men hvordan står jeg i
>denne sag.

Det er vel noget lignende den sag, TDC tabte for noget tid siden?
Teleselskabet skal bevise det er _dig_ der har ringet, ikke kun at det
er din telefon der er ringet fra?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk