LejeboligNet.dk
Fra : HT

Dato : 27-07-03 12:11

Under en almindelig, nysgerrig søgning efter boliger i området kom jeg ind
på subj. Jeg fandt en lejlighed, som jeg gerne ville læse mere om inden jeg
besluttede om den var værd at arbejde videre med. MEN - man skal være medlem
for at komme ind at læse om lejligheden!

Nåja, men så kan jeg da tilmelde mig, tænker jeg. Det koster bare 500-600
kr. at tilmelde sig, og det synes jeg da godtnok er meget bare for at se én
enkelt annonce. Lejligheden lyder mistænkeligt billig, hvorfor jeg vil læse
mere om den, men ikke til den pris.

Nuvel, da jeg læste deres betingelser igennem stødte jeg på nedenstående
sætning, og så tænker jeg : "Må de det??" Man har jo ingen anelse om hvad
man egentlig går ind til før man jeg kigget nærmere på annoncen...!?

Sakset fra http://www.lejebolignet.dk/info.asp

"Ved kort betaling: Der er ifølge loven 14 dages fortrydelsesret, men da
ydelsen bliver effektueret med det samme, så snart betaling accepteres af
kunden (køb foretaget), bortfalder fortrydelsesretten, hvilket køber
accepterer ved at gennemføre betalingen."

HT

Fra : SE

Dato : 27-07-03 12:56

> [...]
> kunden (køb foretaget), bortfalder fortrydelsesretten, hvilket køber
> accepterer ved at gennemføre betalingen."

De har garanteret en eller anden paragraf de kan henvise til. Min
(ujuridiske) erfaring med subj. er, at det ikke er pengene værd. Min kollega
som var i akut bolignød købte et login til siden og der var ikke en eneste
reel lejebolig. Det var udelukkende værelser eller fremlejer - hvilket man
ikke er interesseret i som enlig mor med 2 skolesøgende børn. De annoncer
der ikke var fremlejer ringede hun så på - og fik at vide at boligen da var
udlejet for længe siden. Siden bliver tilsyneladende ikke ajourført særligt
godt. Selvfølgelig kunne det være udlejerne selv der glemte at slette
annoncen, men når man ved hvor desperate folk kan være, så kan det sikkert
ikke gå stærkt nok med at slette når der "er bid".

Der er nok en grund til, at man ikke kan fortryde når først man har betalt -
så ville de have mange utilfredse kunder.

Et godt link, hvis du er til betalingssider er www.boligportal.dk Du kan se
alle annoncer (så du ved hvad du får), men for at få telefonnr og lign. på
annoncer der er max. 7 dage gamle, skal du købe et login. Ældre annoncer er
frit tilgængelige.

Det var min søster der anbefalede mig siden. Hende og kæresten fik en lækker
villalejlighed i Holbæk på den måde.

Go' boligjagt

/se

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-07-03 13:33

HT wrote:

> [...]
> kunden (køb foretaget), bortfalder fortrydelsesretten, hvilket køber
> accepterer ved at gennemføre betalingen."

Ja, det må de godt. Bertel Lund Hansen har tidligere givet et udmærket
svar på et lignende spørgsmål, det kan du finde her:
http://groups.google.com/groups?selm=35p42v005i68tf0q6hkbm1h3nch3o8g2vj%40news.stofanet.dk&oe=UTF-8&output=gplain

Og linket i en lidt kortere udgave:
http://shor.ter.dk/367141698

Noget hel andet er så, at det pågældende firma ikke har det allerbedste
ry. Prøv at søge lidt i nyhedsgrupperne via Google
(http://groups.google.com), så vil du kunne læse, at annoncerne ikke
nødvendigvis dækker over ledige lejligheder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter T.

Dato : 29-07-03 07:02

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> (http://groups.google.com), så vil du kunne læse, at annoncerne ikke
> nødvendigvis dækker over ledige lejligheder.

På et tidspunkt, hvor jeg selv var aktivt boligsøgende, fandt jeg ud af, at
Kenneth Larsen og Agroup, som står for lejebolignet.dk, har mindst 3 eller
4 andre sider, som ved nærmere eftersyn hang tæt sammen. Det virkede som
om, at de brugte samme database, men ellers var der ikke nogen fællestræk.
Men så slog jeg slog de forskellige sites op på dk-hostmaster og fandt
samme ejer af alle domæner...

Jeg vil anbefale at man går en stor bue udenom lejebolignet.dk.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Nette

Dato : 29-07-03 13:32

"Peter T." skrev i en meddelelse news:Xns93C751EEC9ECmuh@212.54.64.135...

> Jeg vil anbefale at man går en stor bue udenom lejebolignet.dk.

Var det ikke "Rene ord for pengene", som engang også netop advarede imod
dette firma? Eller så var det et af de andre forbrugerprogrammer.

Nette

Fra : Kenneth

Dato : 31-07-03 21:00

Jeg faldt over disse indlæg, og vil da lige give et par bemærkninger
med.

Mht. at der er flere boligannonceringssider registreret i vores navn:
Det skyldes at siderne oprindelig var ment at skulle have hver sin
målgruppe. Siden for ca. halvandet år siden er de dog slået sammen,
således at når man køber en annonce et sted får man hele pakken med.
Derudover laver AGroup hjemmesider for andre, og har i den forb. også
registreret domæner.

Mht. til uaktuelle udlejningsannoncer kæmper vi hver dag en brav kamp
for at holde dem opdateret, men der kommer rigtig mange annoncer ind,
og vi kan jo ikke kontakte de op mod 600-700 annoncører hver eneste
dag. Som sidste udvej slettes de automatisk efter 30 dage.

Mht. Rene ord for pengene har vi for ca 2 år siden været med i et kort
indslag, der dog udelukkende var positiv kritik.

Mht. prisen, er vores annoncepris sat således af forretningen kan løbe
rundt. Lejebolignet markedsføres meget, hvilket jo gavner brugerne
(flere ser deres annoncer). I dag er der gnsnt. 4000 besøgende om
dagen. Og 450 kr. for 12 mdr. - prøv at sætte det i relation til en
annonce i en ugeavis fx. Århus Onsdag som koster 325 kr. for blot en
uge.

Mvh. Kenneth
(LejeboligNet)
AGroup Internet
Silkeborgvej 500
8220 Brabrand

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-07-03 23:13

Kenneth wrote:

> Mht. Rene ord for pengene har vi for ca 2 år siden været med i et kort
> indslag, der dog udelukkende var positiv kritik.

Nu ser jeg normalt ikke den udsendelse, men i de få, jeg har set, kan
jeg ikke mindes nogensinde at have set positiv kritik. Har du - eller
andre, der kan huske udsendelsen - lyst til at uddybe?

Jeg har sat XFUT til forbrugergruppen, da der ikke er megen jura i
dette.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kenneth

Dato : 01-08-03 09:41

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message news:<3F299454.2CDF@kimludvigsen.dk>...

> Nu ser jeg normalt ikke den udsendelse, men i de få, jeg har set, kan
> jeg ikke mindes nogensinde at have set positiv kritik. Har du - eller
> andre, der kan huske udsendelsen - lyst til at uddybe?

Rene Ord for pengene giver i modsætning til andre mindre seriøse
forbrugerprogrammer som fx. "Kontant" en saglig kritik som kan være
både negativ og positiv.
Da vi var med, var det som sagt blot et kort indslag, hvor vi (sammen
med nogle af øvrige boligsider) blev omtalt som et alternativ til
avisannoncering.