Siemens S55? Tidligere Nokia-freak...
Fra : Kent

Dato : 10-08-03 11:59

Hej

Jeg overvejer lidt at købe en Siemens S55. Den er efterhånden
blevet temmelig billig uden abb. for en telefon i den kvalitet.

Jeg har altid været glad for Nokia, men for omkring et år siden
købte jeg en Ericsson T68i. Den var smart, men jeg blev hurtigt
træt af den af forskellige grunde. Istedet købte jeg igen en
Nokia 3510, som jeg er meget glad for. Den er imidertid i
stykker nu, og så overvejer jeg, om jeg måske skulle købe en
Siemens S55.

Hvordan vil skiftet fra en Nokia 3510 til Siemens S55 mon blive?
Nogen der før har haft Nokia, men nu er skiftet til Simens?
Fordele, ulemper? Selv har jeg aldrig haft en Siemens før!

Tak for hjælpen!

Kent

Fra : Knud Berggreen

Dato : 10-08-03 13:06

On Sun, 10 Aug 2003 12:59:12 +0200, "Kent"
<Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote:

>Hvordan vil skiftet fra en Nokia 3510 til Siemens S55 mon blive?
>Nogen der før har haft Nokia, men nu er skiftet til Simens?
>Fordele, ulemper? Selv har jeg aldrig haft en Siemens før!

Jeg har ikke tidligere haft Nokia, men kender mange som har.
Jeg har før haft Alcatel, Eriksson men de sidste tre-fire
modeller har været Siemens hvor jeg altid har haft det
indtryk at kvalitet OG service er optimale. F.eks. kommer
Siemens ikke med nye modeller hver eneste dag, men når de så
kommer så er det rigtig gennemtænkt.

Ulemperne er nok mest, at Siemems og Nokias menustrukturer
er meget forskellige. Det vil med andre ord tage rimelig
lang tid for en Nokiabruger at vænne sig til en Siemsn
telfon.
Og som du ved, så vil man altid være mere tryk ved noget man
kender. Du skal derfor gå ind i en Siemens med et meget
åbent sind.

/Knud

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 10-08-03 13:34

"Kent" == Kent <Sunshine@NOSPAMpc.dk> writes:

> Jeg overvejer lidt at købe en Siemens S55. Den er efterhånden
> blevet temmelig billig uden abb. for en telefon i den kvalitet.

Definer kvalitet?

> [...]

> Nogen der før har haft Nokia, men nu er skiftet til Simens?
> Fordele, ulemper? Selv har jeg aldrig haft en Siemens før!

Jeg har tidligere haft en nokia 6150, og jeg har en del ankepunkter
ved den:

* Den medfølgende managment software skiriger til himlen om
inkompetance. Især brugen af GPRS fra en bærbar (hvilket er den
primære årsag til at jeg fik den) stinker.

* Du skal vænne dig til en helt ny menustruktur - vel at mærke en der
ikke taler til den skandinaviske logik, men derimod den
kontinentale.

* Du kan vælge mellem at bruge Bluetooth eller IR, men ikke begge
dele på samme tid.

* Dokumentationen er noget man skal ud at lede efter, og så er det
ikke engang sikkert du finder noget der matcher din telefon i
første forsøg.

Personligt rangerer jeg Simens under Ericsson, men det er godtnok et
stykke tid siden jeg har haft med sidstnævnte at gøre, så tingene har
måske ændret sig. Men jeg ville stadig gå efter en Nokia nu, hvis jeg
havde valget.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Trine K. Petersen [8~

Dato : 12-08-03 13:40

> [...]
> Nogen der før har haft Nokia, men nu er skiftet til Simens?
> Fordele, ulemper? Selv har jeg aldrig haft en Siemens før!

Jeg har haft adskillige Nokia mobiler. den sidste jeg havde var en Nokia
6610. Den var jeg egentlig meget glad for, men jeg hører til typen, der
hurtig bliver træt af mine mobiltelefoner

Jeg skiftede. Jeg jeg har nu min aller første Siemens telefon. Det er en
Siemens SL55, lige en tak mere ny på markedet, end den du vil have dig, men
jeg har ladet mig høre, at de kan ca. det samme.

Jeg har haft mange problemer, som næsten alle er løst nu. Nu venter jeg blot
på mit bestilte datakabel, så jeg kan få løst det sidste store problem jeg
havde med den. Med min Nokia kunne jeg sagtens bruge WAP og sende en MMS
lige bagefter, med Siemens, skal man efter man har haft brugt WAP, slukke
mobilen og tænde igen, for at man kan sende MMS. Ikke så smart, men bare man
ved det, så er det det mindste problem.

Siemens har lækkert design, det ligner ikke de andre mærker på markedet, det
kan jeg godt lide. Den er meget hård, og den ligger godt i hånden, og lyden
er helt igennem i top.

Det problem jeg havde, som jeg skal bruge datakabel til er, at jeg med et
tryk på en enkelt knap har slettet ALT på den. Dette er både standard
billeder, mms'er, logoer, ringetoner, spil mm. Så lad være med at trykke på
formater...hehe. Denne funktion skulle ellers være den, som man f.eks
bruger, hvis telefonen skal skifte ejer, og man skal slette de personlige
præg man har givet den...men at den sletter alt og mapperne til tingene,
kommer som en overraskelse

Men alt i alt, jo...så er det en dejlig telefon. Men hav tålmodighed, den er
meget mere avanceret end en nokia. MEGET!

Trine

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-03 13:39

"Trine K. Petersen [8500]" <misskat@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> jeg har ladet mig høre, at de kan ca. det samme.

Siemens S55 har BT, det har SL55 ikke!

> [...]
> mobilen og tænde igen, for at man kan sende MMS. Ikke så smart, men bare

Jeg er ked at sige det Trine, men din telefon må være sat forkert op.
Jeg har ikke det problem med min SL55!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Trine K. Petersen [8~

Dato : 12-08-03 14:17

> Jeg er ked at sige det Trine, men din telefon må være sat forkert op.
> Jeg har ikke det problem med min SL55!

Ok, så er Siemens kundeservice folkene ikke 5 potter pis værd, det er derfra
jeg har det Det er Siemens selv der siger det. Det er et eller andet (nu
kan jeg ikke huske det 100% ordret) med, at hvis man har brugt GPRS/WAP, så
når man har afsluttet dette, så står GPRS sådan: "GPRS >" i stedet for
sådan: "IGPRSI". Og med denne pil der der bagefter, efter man har brugt WAP,
er nok til, at man ikke kan bruge MMS...Om det er dem der er amatørere til
at vejlede kunden, det vides ikke, men det er sådan jeg har fået det af
vide.

Pyt da osse med det

Jeg ved du er expert på området Helmut. En skam du ikke bor tættere på mig,
så måtte du smadder gerne kigge på den.

Trine

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-03 14:26

> [...]

> at vejlede kunden, det vides ikke, men det er sådan jeg har fået det af

Det er rigtigt som du skriver, at der står "GPRS>" i displayet efter du har
brugt WAP via GPRS. Men det har ingen betydning. Du vil opdage, at når du
afslutter WAP skriver telefonen "GPRS>" men efter et kort stykke tid, står
der igen "|GPRS|"
Det kan være, at der er problemer med de opkaldsprofiler du anvender til WAP
og MMS!
For nemhedens skyld, så lad navnet til fx WAP profilen hedde noget med WAP
og den til MMS noget med MMS!
Husk at APN til MMS skal være mms og til WAP skal APN være wap!
Bruger du din telefon til at hente mails med, så skal du have en 3. profil
hvor APN er internet!

> Jeg ved du er expert på området Helmut. En skam du ikke bor tættere på
mig,
> så måtte du smadder gerne kigge på den.

Det er bestem en skam!
Jeg ville meget gerne kigg epå din telefon, eftersom du har haft en del
problemer med den og jeg selv kun har haft ganske få!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Rune Larsen

Dato : 12-08-03 14:46

"Helmut Lotti" <HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> wrote:

> [...]
> Husk at APN til MMS skal være mms og til WAP skal APN være wap!
> Bruger du din telefon til at hente mails med, så skal du have en 3. profil

Se, nu har jeg fornyligt købt mig en S55'er, og den lider af lidt af de
samme problemer, dvs. ingen af de ovennævnte profiler var indstillet så de
virkede fra fabrikken.
Eterhånden har jeg ved at læse i denne NG fået noget af det til at virke,
men bl.a. MMS modtagelse virker stadigt ikke.

Jeg har oprettet en seperat profil hvor APN hedder mms, men den kommer med
fejlmeddelelsen "MMS konfigurationsproblem" alligevel.

Kan nogen fortælle mig indstillingerne til at hente MMS hos telmore, og evt.
hvad det her APN halløj går ud på?
Måske nogen har et link med nogen grundliggende oplysninger om de her
siemens-telefoner og konfigurationen.

/Rune

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-03 14:57

"Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
evt.
> hvad det her APN halløj går ud på?
> Måske nogen har et link med nogen grundliggende oplysninger om de her

Hvis du tilmelder dig MMS hos Telmore og vælger din telefon model, kommer du
frem til en trin-for-trin guide til hvordan du sætter din S55 op til MMS!
Jeg uploader en guide i news:dk.binaer under overskriften "Siemens S55/SL55
MMS opsætning"!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Rune Larsen

Dato : 12-08-03 15:20

> [...]

> du frem til en trin-for-trin guide til hvordan du sætter din S55 op til
> MMS! Jeg uploader en guide i news:dk.binaer under overskriften "Siemens

D'oh!
Telmore kom med en fejlmeddelelse første gang jeg meldte mig til, så jeg
droppede at lege videre med det den aften og nåede aldrig videre til den
side!

Tak for tippet.

/Rune

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-03 15:26

> D'oh!
> Telmore kom med en fejlmeddelelse første gang jeg meldte mig til, så jeg
> droppede at lege videre med det den aften og nåede aldrig videre til den
> side!

Så er det nok derfor det ikke virker!

> Tak for tippet.

Selv tak!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Kent

Dato : 12-08-03 18:03

> [...]
evt.
> hvad det her APN halløj går ud på?
> Måske nogen har et link med nogen grundliggende oplysninger om de her

Hej Rune

Jeg vil nok ikke komme til at bruge Wap så meget, men dog en gang
imellem.

Jeg sender mange sms'er, så hvordan er den til det? Er den hurtig, og
hvordan virker "ordbogen" i den, når man skriver sms i forhold
til Nokia?

Vh
Kent

Fra : Rune Larsen

Dato : 12-08-03 18:58

Kent wrote:

> Jeg vil nok ikke komme til at bruge Wap så meget, men dog en gang
> imellem.

Okay - det virker eller ganske glimrende, syntes jeg. Jeg har tidligere
prøvet det på en Ericsson T65, og S55'eren er ihvertfald bedre til det.

> Jeg sender mange sms'er, så hvordan er den til det? Er den hurtig, og
> hvordan virker "ordbogen" i den, når man skriver sms i forhold
> til Nokia?

Standard T9 ordbog, virker præcis som min gamle nokia 3310. De har dog
byttet rundt på mellemrums-tasten og den man laver specialtegn med, så det
krævede lidt tilvenning. Tasterne virker rimeligt hurtige, ihvertfald lisså
hurtige som min gl. 3310, og hurtigere end min kammerats Ericsson T65.

Jeg er ihvertfald glad for min nye S55'er.

Prøv evt. at kigge på www.club-siemens.com for flere oplysninger.

/Rune

Fra : Trine K. Petersen [8~

Dato : 12-08-03 14:56

> [...]
> Husk at APN til MMS skal være mms og til WAP skal APN være wap!
> Bruger du din telefon til at hente mails med, så skal du have en 3. profil

Jamen jeg har kun 1 profil...måske det er det. Ellers har jeg ikke helt
forstand på hvordan jeg finder den? Jeg trykker MENU -> Surf & Fun ->
Internet -> Profiler -> Der hedder den 1. (og eneste) profil: TDC Mobil

Går jeg i Menu -> Indstillinger -> Dataforbind. -> Dataservice -> MMS,
WAP -> Der hedder den 1. (og eneste) profil: TDC Mobil MMS.

Er der andre steder man kan rette det? Hvis ja, hvor? måske en lille hjælp
til det på newbie niveau

Skriv evt. til mig privat på mail: misskat@FJERNtdcadsl.dk <- slet FJERN, så
vi ikke ødelægger Kent's tråd.

Trine

Fra : Knud Berggreen

Dato : 13-08-03 23:05

On Tue, 12 Aug 2003 15:16:56 +0200, "Trine K. Petersen
[8500]" <misskat@FJERNtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>at vejlede kunden, det vides ikke, men det er sådan jeg har fået det af

Jeg har nu generelt været tilfreds med supporten hos Siemsn,
men man kan selvfølgelig være uheldig.
Og så kan det jo være at den nye firmware til S55 løser
problemet? Godt nok et problem som jeg ikke har oplevet med
min S55, men det kan selvfølgelig være et tilfælde.

/Knud