Please hjælp - GPRS virker ikke på min com~
Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 09-08-03 09:56

Hejsa!

Nu har jeg fulgt instruktionerne vedr. at sætte computeren op til GPRS
brug... Men jeg kan simpelthen ikke finde der hvor man skal skrive
adgangspunktet ind på computeren, jeg har skrevet det på telefonen, men jeg
har af en eller anden grund ikke Nokia tingen inde i mit kontrolpanel...
please hjælp :(

/ Jonas

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 09-08-03 10:50

"Jonas M. Nielsen" <dream@on.com> skrev i en meddelelse

> men jeg har af en eller anden grund ikke Nokia tingen inde i mit
kontrolpanel...

Den har jeg fået frem nu - hvad fanden er der så galt når computeren skriver
at der er en modemfejl

Fra : Jimmy

Dato : 09-08-03 12:00

"Jonas M. Nielsen" <dream@on.com> wrote in message
> [...]
> kontrolpanel...
>
> Den har jeg fået frem nu - hvad fanden er der så galt når computeren

De første fejl er, at du ikke angiver:

- de præcise fejlmeddelelser
- hvilket styresystem du anvender
- hvilken telefon du anvender
- hvilken forbindelsestype der er mellem tlf og computer,
- om du anvender et originalt datakabel
- hvilket teleselskab du anvender
- om du har abonnement på GPRS
- hvilken vejledning du har fulgt '
- osv osv osv osv osv osv

Ovenstående er ikke en udtømmende liste - find selv på flere faktorer, som
vi kunne have gavn af i tilfælde af at du ønsker hjælp.

Mvh
Jimmy

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 10-08-03 10:20

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> - de præcise fejlmeddelelser
Modemfejl

> - hvilket styresystem du anvender
XP

> - hvilken telefon du anvender
6610

> - hvilken forbindelsestype der er mellem tlf og computer,
IrDa

> - om du anvender et originalt datakabel
Øhhh - nej

> - hvilket teleselskab du anvender
Telmore

> - om du har abonnement på GPRS
Ja!

> - hvilken vejledning du har fulgt '
TDC's! og en flink fyr herinde fra som hjalp mig igang!

/ jonas

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 10-08-03 17:23

On Sun, 10 Aug 2003 11:19:39 +0200, "Jonas M. Nielsen" <dream@on.com>
wrote:

> [...]
>Telmore

>Ja!

>TDC's! og en flink fyr herinde fra som hjalp mig igang!

Har du installeret Nokias software til telefonen?
Flemming Jacobsen

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 10-08-03 23:40

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:1ascjv4da60sf5kr8odslhltleum806t0o@4ax.com...

> Har du installeret Nokias software til telefonen?

Ja, alt skulle være installeret - men når jeg ringer op, så påstår den at
modtagercomputeren ikke svarer!

/ Jonas

Fra : Fischer

Dato : 11-08-03 05:09

> Ja, alt skulle være installeret - men når jeg ringer op, så
> påstår den at modtagercomputeren ikke svarer!

Så nu er der ikke længere "Modemfejl"?

Kan du se hvilket nummer der ringes op til?

*Fischer

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 11-08-03 12:58

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du se hvilket nummer der ringes op til?

*99# - og det står der også når den ringer op!
Jeg har Telmore

/ Jonas

Fra : Fischer

Dato : 12-08-03 04:41

> *99# - og det står der også når den ringer op!
> Jeg har Telmore

Det er vist rigtigt nok.
Så er jeg blanket af for gode ideer.

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 10-08-03 10:55

> [...]
jeg
> har af en eller anden grund ikke Nokia tingen inde i mit kontrolpanel...

Den slags ting er forbandet svært at hjælpe med, hvis man ikke:
1. Sidder med skidtet mellem hænderne.
2. Bruger præcis samme telefon, styresystem og accessmetode.

Jeg kan ikke sige ja til hverken 1 eller 2, så jeg kan kun skyde et par
vildskud i tågen:

Har din XP fundet din telefon? Den skulle jo gerne komme med en infrarød
forbindelse forbundet med Nokia 6610.
Din Nokia-driver skal sættes op mod din IR-port. Hvis den pr. default peger
på COM1 finder du jo ikke nogen telefon der.
Prøv evt. at sætte hastigheden ned på din IR-port til ca. 56k. Der er ingen
grund til at køre med 115k - det får du alligevel ikke på nettet.

...... blot et par vildskud.

*Fischer