Telmores disciple.
Fra : Fischer

Dato : 07-08-03 21:07

Der har på det seneste været nogle sure opstød, som irriterer mig.
Der har været røster der har kaldt denne gruppe for en Telmore-venlig
gruppe, hvor man ikke skulle kritisere Telmore.

Til jer der (med rette) mener at vi i gruppen er meget begejstrede for
Telmore: Hvorfor tror I at vi er det?
Fordi vi er ansatte, fordi vi har aktier i Telmore eller fordi vi ikke vil
være udenfor?
Nej, næppe.
Grunden er ganske simpel.
Det er fordi mange af os er mobil-nørder der har haft abonnement i stort set
alle danske mobilselskaber. Vi har derfor oplevet alle de dårligdomme der de
seneste mange år har præget de danske teleselskaber. For det har sgu
generelt været en meget ynkelig affære.

Så kommer der en lille opkomling af et mobil-selskab med lave gennemskuelige
priser, et smart koncept og top service.
Faktisk mener jeg at Telmore er medskyldig i at servicen i den danske
telebrance generelt er steget en del.
Så er det sgu svært ikke at blive begejstret. Når jeg derfor uden at blinke
anbefaler Telmore, så er det fordi de set over de seneste år IMHO har ligget
klasser over den nærmeste konkurrent.

Og, nej. Det betyder IKKE at Telmore altid er billigst.
Hvis man kender sit forbrug, så er det objektivt muligt at finde det
billigste abonnement. Og det er langt fra altid Telmore der vinder.

Det betyder HELLER IKKE at Telmore er perfekt.
Jeg har selv oplevet meget frustrerende problemer ved Telmore, og har bandet
dem langt væk.
Der kan ske fejl overalt - også hos Telmore.

Og disse fejl skal påpeges. Også gerne i dette forum. Hvis der er rimelighed
i klagerne, så er jeg også overbevist om at de vil blive modtaget seriøst.

Men hvis man gennem en årrække har haft en Audi og synes det er den bedste
bil man nogensinde har haft, så protesterer man ganske naturligt hvis en
eller anden opkomling siger at Audi er en lortebil. Begrundet med at efter
han satte pigdæk på sin, så larmer den når man kører hurtigt!

Så hvis man blot ønsker medynk over at have taget et forkert valg, så er det
nok ens egen mor man skal snakke med.
Hvis man ikke kan tåle ikke at få medhold hele tiden, så er sådan en
nyhedsgruppe måske ikke det rette sted at bevæge sig.

Hvis der er ugler i mosen i de danske teleselskaber, så lad det komme frem i
lyset. Også selv om det er Telmore.
Men hvis anklagerne er ret ubegrunde eller ubetydelige, så forvent ikke ret
mange rygklap.

Aaaahh. Så fik jeg luft.

*Fischer

Fra : Camilla

Dato : 07-08-03 21:15

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Aaaahh. Så fik jeg luft.
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i
adressen.

Og du bliver ved ...

Hvis jeg ikke tager meget fejl skrev du i et andet indlæg d. 16/7 at du
ville prøve at flytte dit MobilTid's abonnement til Mixit Kontant ??
Men naturligvis kan man sagtens have flere udbydere.

Fra : Fischer

Dato : 08-08-03 05:35

> Og du bliver ved ...

Med hvad?
(Duracell).

> Hvis jeg ikke tager meget fejl skrev du i et andet indlæg
> d. 16/7 at du ville prøve at flytte dit MobilTid's abonnement til
> Mixit Kontant ??

Er sket.

> Men naturligvis kan man sagtens have flere udbydere.

Tro mig. Man kan have MANGE!

I øvrigt er Mixit ved at være et meget interessant alternativ til Telmore.

*Fischer

Fra : Johnny

Dato : 07-08-03 21:59

Fischer wrote:

> Der har på det seneste været nogle sure opstød, som irriterer mig.
> Der har været røster der har kaldt denne gruppe for en Telmore-venlig
> gruppe, hvor man ikke skulle kritisere Telmore.

SNIP en masse brok klippet fra...

Tja, nu vil jeg da gerne lige tilføje, at du (Fischer) faktisk er en af
de debatører, der rent faktisk kan se alle nuancerne mellem sort og
hvidt

Men der er desværre nogle andre, der ikke kan se skoven for bare træer.
Telmore er helt sikkert et godt selskab, men man må altså også gerne se
ud over liguster hækken en gang i mellem.

Nogle af de ultra positive Telmore indlæg har nærmest karakter af
Jehovads vidner taktik. Enten er du blandt de udvalgte eller også vil du
brænde i h*lvede.

Det skaber hverken dialog eller debat - derimnod fjendskab.

Sommetider tror jeg faktisk at Telia eller Debitel er det onde selv -
hvis man skal tro på debatten. Hvis det er sandt, hvorfor har de så så
mange kunder?

Det mindste, man kan gøre, er at lytte til andre, FØR man drager ens
egne konklusioner.

--
/ Johnny

I love my Sony-Ericsson T310!

Fra : Claus E Beyer

Dato : 08-08-03 05:29

"Johnny" <johnny_fjern_alt_efter_navnet@inpulse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Telmore er helt sikkert et godt selskab, men man må altså også gerne se
> ud over liguster hækken en gang i mellem.

Hvilke andre selskaber tilbyder High-Speed-Data for kun en 50 i
oprettelsesgebyr, gratis oversigt over dit forbrug og (for tiden) gratis gprs ad
libitum. Det er vanskeligt ikke at blive begejstret for Telmore. Hvis man også
kunne få en hjemmezone hos Telmore, så var Telmore faktisk så "perfekt", at jeg
ville nedlægge min fastnettelefon og kun bruge Telmore.

> Nogle af de ultra positive Telmore indlæg har nærmest karakter af
> Jehovads vidner taktik. Enten er du blandt de udvalgte eller også vil du
> brænde i h*lvede.

Telmore kan da bare ikke gøre for, at de er gode.

> Sommetider tror jeg faktisk at Telia eller Debitel er det onde selv -
> hvis man skal tro på debatten. Hvis det er sandt, hvorfor har de så så
> mange kunder?

Fordi den sidste idiot ikke er født endnu.

Claus

Fra : Fischer

Dato : 08-08-03 06:03

> SNIP en masse brok klippet fra...
>
> Tja, nu vil jeg da gerne lige tilføje, at du (Fischer) faktisk er en af
> de debatører, der rent faktisk kan se alle nuancerne mellem sort og
> hvidt

Den tager jeg som et kompliment. Tak!

> [...]
> Nogle af de ultra positive Telmore indlæg har nærmest karakter af
> Jehovads vidner taktik. Enten er du blandt de udvalgte eller også vil du

Jeg er ked af det - dem har jeg simpelthen ikke spottet. Jeg kan ikke
udelukke at min begejstring for Telmore har gjort mit syn lidt tåget.
Men jeg vil gerne gøre mit til at holde en rimelig tone, så jeg skal nok
holde øje og bidrage hvor jeg kan.

> Det skaber hverken dialog eller debat - derimnod fjendskab.

Enig.

Men det gælder vel også den anden vej.
Se evt. 4 tråde tilbage (Telmore / Siemens -> dårlig service?).
Michael har et problem. Søren Blom svarer, at han ikke synes det er Telmores
problem. I en rimelig pæn tone, synes jeg.
I næste svar kommer så: "Nååå... Pylr Pylr, er der ...."
Hvis vi skal ud over dette, må det gælde begge veje.

> Sommetider tror jeg faktisk at Telia eller Debitel er det onde selv -
> hvis man skal tro på debatten. Hvis det er sandt, hvorfor har de så så
> mange kunder?

Nu er jeg selv en af dem der har været i regnings-diskussion med Telia, så
for mig er de med i djævle-banden.
Og de er desuden de selskaber der giver størst tilskud til nye
mobiltelefoner - det vil give kunder i al fald i en periode.

Det er dog tilfældet, at Telia og Debitel er de to mobilselskaber i Danmark
der har flest klager i forhold til antallet af kunder. Så lidt er der om
snakken.
Men der er utvivlsomt mange glade kunder hos både Telia og Debitel.

> Det mindste, man kan gøre, er at lytte til andre, FØR man drager ens
> egne konklusioner.

HØRT!

*Fischer

Fra : MaRk

Dato : 10-08-03 09:35

> Sommetider tror jeg faktisk at Telia eller Debitel er det onde selv -
> hvis man skal tro på debatten. Hvis det er sandt, hvorfor har de så så
> mange kunder?

Deres billige tilskud foner tiltrækket.

Jeg har været hos dem begge, de er ondskaben selv!!

Mvh
Mark

Fra : Rune

Dato : 07-08-03 23:08

HØRT!

Fra : LA2

Dato : 08-08-03 06:18

> [...]
>
> Aaaahh. Så fik jeg luft.
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i

Problemet er at visse personer tager kritik af Telmore personligt. De kan
ikke forstå at Telmore kan begå fejl, når de nu ikke har oplevet nogen. De
kan ikke forstå at der kan være utilfredshed med Telmores service niveau, da
de synes at det er meget højt ...
Der er for mange der glemmer at tage udgangspunkt i "klagerens" oplevelse og
afviser det som det rene sludder. Det svarer til klassikeren " vi har kun
observeret hvide svaner, ergo er alle svaner hvide". ( Bortset fra de sorte
svaner i Canada der ikke var blevet observeret endnu).
Betragt problemet fra klagerens perspektiv, så kan det være vi slipper for
al denne ideologi.

LA2

Fra : Fischer

Dato : 08-08-03 07:59

> [...]
> de synes at det er meget højt ...
> Der er for mange der glemmer at tage udgangspunkt i "klagerens" oplevelse

Jeg er helt enig. Den slags ideologi kan ikke bruges til noget.

Men klagerens oplevelse kan jo godt være noget "sludder" - eller måske virke
sådan.
Eller problemet kan for andre end klageren virke mikroskopisk i forhold til
det gigantiske skræmmebillede der nogen gange stilles op.
Og i så fald synes jeg da også at Telmore-fans (på en pæn og konstruktiv
måde) må have lov til at sige deres mening - at de måske er uenige.

Men som udgangspunkt må man selvfølgelig prøve at se problemet fra klagerens
side. Men det må da også være tilladt at være uenig.

*Fischer

Fra : Brian

Dato : 08-08-03 15:19

Hejsa

Fischer wrote:
> Der har på det seneste været nogle sure opstød, som irriterer mig.
> Der har været røster der har kaldt denne gruppe for en Telmore-venlig
> gruppe, hvor man ikke skulle kritisere Telmore.

Hvilket er rigitg nok, set fra min side af hegnet :)

> [...]
> Telmore: Hvorfor tror I at vi er det?
> Fordi vi er ansatte, fordi vi har aktier i Telmore eller fordi vi

Nææ, men fordi at i aldrig har oplevet dårlig service/fejl hos Telmore, og
derfor kun kan set det fra gene synsvinkel.
Desuden er Telmore ganske hypet herinde, så selv små drenge der aldrig har
været i andre selskaber, "lokkes" til at tro at Telmore er det eneste
rigtige

> Grunden er ganske simpel.
> Det er fordi mange af os er mobil-nørder der har haft abonnement i
> stort set alle danske mobilselskaber.

Der er jeg uenig. Jeg tror derimod at hoveddelen af gruppen er "scooter
hoveder" der aldrig rigtig har prøvet andre selskaber, eller komme fra en
"dårlig oplevelse", f.eks Debitel ;)
Ganske vidst er der nogen der kan føre en fornuftig diskussion, men alt for
tit er der en eller anden odder (Undskyld til folk der føler sig stødt) der
siger ved den mindste klage over Telmore: "Find et andet selskab hvisa du
ikke er tilfreds!"
Så er der dømt scooter hoved :)

>Vi har derfor oplevet alle de
> dårligdomme der de seneste mange år har præget de danske
> teleselskaber. For det har sgu generelt været en meget ynkelig affære.

De dårligdomme har jeg ikke været ramt af, før et skift til Telmore desværre
(?!)

> [...]
> gennemskuelige priser, et smart koncept og top service.
> Faktisk mener jeg at Telmore er medskyldig i at servicen i den danske

Hvordan det ?
Deres support er bestemt ikke over standarden hos andre selskaber....

> Så er det sgu svært ikke at blive begejstret. Når jeg derfor uden at
> blinke anbefaler Telmore, så er det fordi de set over de seneste år
> IMHO har ligget klasser over den nærmeste konkurrent.

Jeg anbefaler skam også gerne Telmore, og ser dem da også som langt det
bedste selskab.... dog skal folk stadig kunne acceptere at Telmore ikke er
perfekt!

> Og disse fejl skal påpeges. Også gerne i dette forum. Hvis der er
> rimelighed i klagerne, så er jeg også overbevist om at de vil blive
> modtaget seriøst.

Nå... kommer an på hvad du mener med seriøst ;)
Her i gruppen skal man vist betegne seriøst på den måde, at hvis 10% af
svarene i en Telmore debat er konstruktive, er det en seriøs debat.

> [...]
> Hvis man ikke kan tåle ikke at få medhold hele tiden, så er sådan en
> nyhedsgruppe måske ikke det rette sted at bevæge sig.

Nææ... det gælder også for Telmore disciplene... de skal også indse at der
er andet i livet end Telmore :)

> Hvis der er ugler i mosen i de danske teleselskaber, så lad det komme
> frem i lyset. Også selv om det er Telmore.
> Men hvis anklagerne er ret ubegrunde eller ubetydelige, så forvent
> ikke ret mange rygklap.

Hvem skal afgøre om de er ubetydelige?
Nogen er ligeglad med at der går +4 dage imellem opdateringer, andre finder
det enormt irriterende....

> Aaaahh. Så fik jeg luft.

Fortæl hvordan!!
Jeg gisper efter vejret i denne hede!!

/Brian

Fra : Fischer

Dato : 08-08-03 16:19

<Klip med meget stor saks>

Jeg ser ingen grund til at kommentere hver enkelt afsnit.
Vi er nok ikke så langt fra hinanden så det gør noget.
Jeg synes at Telmore er langt det bedste valg for rigtigt mange mennesker.
Men jeg har dog ingen intention om at gøre dem til noget perfekt.

Dette indspark var nok mest et forsøg på at gyde olie på de oprørte vande.
Så længe man er nogenlunde sober, seriøs og konstruktiv, så skal der være
plads til at man kan være uenige.

> Hvem skal afgøre om de er ubetydelige?

Det skal hver enkelt.

> Nogen er ligeglad med at der går +4 dage imellem opdateringer,
> andre finder det enormt irriterende....

Lige netop.
Men hvis man så faktisk synes at dette er uden betydning, så skal man vel
have lov til at mene dette, uden straks at blive udråbt til Telmore
fanatiker?

Det er godt at kunne sætte sig ind i andres situation, men hvis man synes at
et problem er ubetydeligt, så kan det være svært at udtrykke sin medfølelse.

For at gentage mig selv: Der skal være plads til forskellige opfattelser så
længe man udtrykker den på en sober måde.
Så hvis man er overfølsom overfor modstridende opfattelser, så skal man
måske holde sig væk fra diskussioner generelt.

> Fortæl hvordan!!
> Jeg gisper efter vejret i denne hede!!

En kold pilsner er et godt middel.

*Fischer

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 08-08-03 17:12

Hej

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote:

Klip:
>Til jer der (med rette) mener at vi i gruppen er meget begejstrede for
>Telmore: Hvorfor tror I at vi er det?
Klip:

Flot og nuanceret indlæg ! - Jeg kunne ikke ha' skrevet det bedre selv

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"