Billigste masse udsending af sms
Fra : Jørgensen

Dato : 07-08-03 12:05

Vi sender mange sms ud hver dag.

Kender du eller har du en ide om hvor man kan gøre det billigere end kr. 20
øre pr stk så skriv til mig.

Jeg taler ikke om at sende på en mobiltelefon.

Jeg sender ud via en pc.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-08-03 16:15

"Jørgensen" <rj@mailme.dk> wrote in message
> [...]
20
> øre pr stk så skriv til mig.
>
> Jeg taler ikke om at sende på en mobiltelefon.

Datakabel & mobil kombineret med en Telias sms-0-kroner abono ?
Så skal du bøde 120kr/måned og har fri sms. Der står garenteret etellerandet
i betingelserne om det må du ikke, men om de håndhæver det er 10k
spørgsmålet.

/Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-03 17:13

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> [...]
etellerandet
> i betingelserne om det må du ikke, men om de håndhæver det er 10k

Fri sms er vel fri sms?
Ellers er det da falsk reklame.

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Fischer

Dato : 07-08-03 17:18

> Fri sms er vel fri sms?
> Ellers er det da falsk reklame.

Ikke desto mindre er det tilfældet at man ikke må afsende disse via
computer. De skal håndtastes på en mobil.

*Fischer

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-03 17:41

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message
> Ikke desto mindre er det tilfældet at man ikke må afsende disse via
> computer. De skal håndtastes på en mobil.

Det er så noget helt andet. Det er en betingelse for at det er gratis.
Synes det er helt fair med mig.

Mvh
FB

Fra : Johnny

Dato : 07-08-03 17:42

Fischer wrote:

> [...]

Ja det vil jeg også mene. Eller bevidst vildledning af forbrugerne. Fri
SMS er FRI ellers burde det kaldes FRI SMS* (* med begræsninger).

> Ikke desto mindre er det tilfældet at man ikke må afsende disse via
> computer. De skal håndtastes på en mobil.

Og se hvad jeg fandt på Telias hjemmeside (http://www.sms0kroner.dk/):

---
SMS

Fri SMS, hvor gælder det?
Fri SMS i DK
Sendte SMS fra person til person
Sendte SMS til 767/555

SMS’erne til nul kroner må bruges til normalt privat brug, fra person
til person i Danmark, hvilket betyder, at de ikke må anvendes på
følgende måder:
• Være maskinskabte, altså maskinelt afsendt.

• Sendes som en serie af identiske SMS til samme modtager.

• Bruges som chikane, hvor der spammes til enkelte eller grupper.

• Bruges kommercielt, til udsendelse af reklame, tilbud m.v.

• Opsættes permanent til andet end Telias net.
---

En SMS er vel en SMS om den er skrevet på computeren eller på en
mobiltelefon. Hvad hvis man har en Nokia communicator? Må man så ikke
sende SMS'er?

--
/ Johnny

I love my Sony-Ericsson T310!

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-03 17:47

"Johnny" <johnny_fjern_alt_efter_navnet@inpulse.dk> wrote in message
> En SMS er vel en SMS om den er skrevet på computeren eller på en
> mobiltelefon. Hvad hvis man har en Nokia communicator? Må man så ikke
> sende SMS'er?

Det som de mener er groft misbrug. www.Coolsms.dk kunne jo bare købe et
abonnemt og så har alle deres besøgende fri sms. Det går jo ikke kan du nok
se.
Da de oplyser om betingelserne for, at der er fri sms synes jeg det er helt
ok.

Mvh
FB

Fra : Johnny

Dato : 07-08-03 18:51

FB wrote:
> [...]
> se.
> Da de oplyser om betingelserne for, at der er fri sms synes jeg det er helt

I kommercielt øjemed er jeg helt enig med dig FB. Men jeg bør som
privatbruger kunne bruge min Telia Express som det passer mig. Ellers
bør Telia ikke reklamere med Fri SMS hvis jeg i virkeligheden ikke kan
bruge det.

Det svarer til at at købe en ny bil. I reklamen siger de, at den kan
køre 28 km/liter. Wow sådan én vil jeg ha'.
Men når man nær læser kontrakten, så må man kun bruge bilen på en lukket
racerbane og ikke på offentlig vej. Hvor er forskellen?

--
/ Johnny

I love my Sony-Ericsson T310!

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-03 18:59

> [...]
> Men når man nær læser kontrakten, så må man kun bruge bilen på en lukket
> racerbane og ikke på offentlig vej. Hvor er forskellen?

Der er ingen forskelle. Synes slet ikke det er så slemt som du gør det til.
Husk altid at læse det med småt? Det er samme princip.

De skriver det, så folk er klar over det. Hvis man synes det er fejt, så må
man jo lade være med at købe produktet.

Enkelt er det.

Mvh
FB

Fra : Oros

Dato : 07-08-03 20:57

Hmmm...

Har de ophævet reglen de ellers startede med? Der var der skam en
begrænsning på sms'erne! Tror det var i omegnen af 700stk pr. måned. Men det
stod med MEGET små bogstaver.
Hvis man bruger nokia suite via kabel eller infrarød har de da ikke en
jordisk chance for at vide om det er fra telefonen eller med computeren???
Kommer selvfølgelig an på hvor vildt forbruget er, men jeg smider da altid
lige min telefon på IR og bruger suite'n når jeg skal skrive, gider da ikke
sidde og fedte med den fon og spilde mit unge liv! (da slet ikke når man
kan blindskrift på tastaturet)

men... har de ophævet den lille skjulte begrænsning?

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-03 21:10

"Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> wrote in message
> [...]
man
> kan blindskrift på tastaturet)
>
> men... har de ophævet den lille skjulte begrænsning?

Nogen der kan bekræfte den begrænsning på 700 sms'er pr. måned som Oros
snakker om?
Det nægter jeg at tro på. Hvis det var sandt havde der forlængst været en
artikel i Comon.dk osv.

Får de 120kr. pr. skal man sende 600 sms'er fra Telmore for at det kan
betale sig med Telia.
Hvis de har max 700 sms'er.. Du kan godt se, dét er at tage en ved røven.

Med mindre du har et link til noget eller at andre kan bekræfte det, tager
jeg stor afstand fra den påstand.

Mvh
FB

Fra : Oros

Dato : 08-08-03 00:34

FB wrote:
> [...]
> røven.
>
> Med mindre du har et link til noget eller at andre kan bekræfte det,

Hmm... måske blander jeg sammen med noget ældre?
Det var måske nogen af de hersens, få abonnement nu og hav fri sms de første
2-3 mdr. der så viste sig alligevel at have et loft. Men jeg synes også
bestemt jeg har set det til Telia's abo, og pålydende omkring de 700 stk,
måske i forbindelse med en reklame i et blad har det stået med så'n en lille
stjerne nederst. Men indrømmet, jeg kan ikke lige finde noget at læne mig op
ad andet end min fornemmelse. Er der ikke evt. en bruger der har abo'et og
har prøvet at skrive eks. 800 eller 900 sms på en måned?

Fandt dog denne: kilde
http://www.comon.dk/index.php?page=forum:show,thread_id=14052

Det var ligesom TDC's tilbud om gratis SMS i et år.

Nederst på skærmen stod der med meget små bogstaver (max 725 sms)

så måske tænker jeg nok forkert...

Men hvis man har et forbrug på 1500 beskeder eks. så ville det da ikke undre
mig de brokkede sig fordi de mente at der måtte være tale om kommerciel
brug? Er der ikke nogen der har prøvet at skrive et hav af sms på et sådan
abo der kan give feedback?

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-03 05:56

> [...]
>
> Det var ligesom TDC's tilbud om gratis SMS i et år.
>
> Nederst på skærmen stod der med meget små bogstaver (max 725 sms)

Sikkert nok den reklame du tænkte på. Den kørte vidst i slutningen af sidste
år, hvor de reklamerede med gratis sms (max 725 sms). Dog er de stadig
gratis, det er ikke frit sms. Så den er vel god nok.

> [...]
> brug? Er der ikke nogen der har prøvet at skrive et hav af sms på et sådan

Tror nok min egen storebror har haft et forbrug derop af.
Telia kan vel ikke sige noget med mindre de kan se at 200 sms'er , til
forskellige numre, (eller flere for den sags skyld) er blevet udsendt med 5
sekunders mellemrum.

1. Ikke mange har 200 numre i deres telefonbog.
2. Godt nok kan man masse-sende fra sin telefon, meeen.

Jeg tror det er sådan noget Telia kigger efter. Hvis man havde sin telefon
connectet til puteren med et program der sendte til flere hundrede
forskellige numre med 2-5 sekunders mellemrum og så ovenikøbet den samme
besked kan det vel næsten kun være til kommercielt brug.

Tror det er sådan Telia mener med at det er overtrædelse af deres
betingelser.
At sende 1500, eller 2000 sms'er på en måned er ikke umuligt.

Dog mindre unormalt ville jeg mene

mvh
FB

Fra : F.Larsen

Dato : 09-08-03 10:38

"FB" <.> wrote in message
> Det som de mener er groft misbrug. www.Coolsms.dk kunne jo bare købe et
> abonnemt og så har alle deres besøgende fri sms. Det går jo ikke kan du
nok
> se.

I prislisten står der et lille notat i bunden:

*) SMS'erne må bruges til normalt privat forbrug fra person til person i
Danmark. Indholdstakserede SMS'er takseres pålydende.

Hvilket udelukker commerciel brug. Jeg ser ingen begrænsning iøvrigt i
betingelserne der forhindre en privat at sende lige så mange som man vil.

Hvis jeg nu fra min private hjemmeside tilbyder en SMS når siden opdateret
e.l. - vil det så være commercielt ?

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-03 10:43

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis jeg nu fra min private hjemmeside tilbyder en SMS når siden opdateret

Ved det ikke. Prøv at spørge Telia.dk af. De må kunne give et præcist svar.

mvh
FB

Fra : Johnny

Dato : 09-08-03 12:57

F.Larsen wrote:

> Hvis jeg nu fra min private hjemmeside tilbyder en SMS når siden opdateret
> e.l. - vil det så være commercielt ?

I.flg. det som du skriver, så må du bare ikke tjene penge på det. Hvis
du som privat opretter en hjemmeside uden reklamer osv., så må du godt
lave en sådan service. MEN du må på ingen måde tjene penge på det.

Det ville være guld, hvis en eller anden teknisk minded person lavede en
sådan service - SÅ KAN DE LÆRE DET!

--
/ Johnny

I love my Sony-Ericsson T310!