Glade Sange
Fra : Rouathermique

Dato : 08-08-03 13:03

Hvilke sange får dig i godt humør?

Jeg har to der virker hver gang.

Helen Shapiro - Walking back to happiness
og Monty Python - Always look at the bright side of life

Fra : Kirstine

Dato : 08-08-03 13:47

In article <3f33915f$0$97158$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
cecilie@risagers.dk says...
> Hvilke sange får dig i godt humør?
>
> Jeg har to der virker hver gang.
>
> Helen Shapiro - Walking back to happiness
> og Monty Python - Always look at the bright side of life

Tjah...en lidt nyere må siges at være Jarabe De Palo med "Bonito". Og
Offsprings "Original Prankster" er også rigtig god til at sætte smil på
læben, synes jeg. Hvis jeg direkte skal ha' et godt grin, så må det
blive "Han får for lidt" med Østkysthustlers

Kirstine
---
http://www.minipip.dk
*Trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-08-03 14:17

Rouathermique wrote:

> Hvilke sange får dig i godt humør?
>
> Jeg har to der virker hver gang.
>
> Helen Shapiro - Walking back to happiness
> og Monty Python - Always look at the bright side of life

Roger Waters - It's A Miracle
Nick Cave - People Just Ain't No Good
Leonard Cohen - A Thousand Kisses Deep
Radiohead - Lucky
Pink Floyd - Don't Leave Me Now

/David

Fra : Daniel Jørgensen

Dato : 08-08-03 17:10

Carpenters - Top of the World

Karen Carpenters bløde stemme, og sangen glade toner kan få ewnhver i bedre
humør!

Mvh.
Daniel Jørgensen
__________________________
Se i øvrigt tekster på www.webdoller.tk

Fra : Michael Castensen

Dato : 08-08-03 23:26

"Daniel Jørgensen" <cfs28974@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Carpenters - Top of the World

Enig!

> Karen Carpenters bløde stemme, og sangen glade toner kan få ewnhver i
bedre
> humør!

Karen Carpenters stemme er stadig blandt de bedste kvindelige sangstemmer
nogensinde!
Der er bare så meget følelse i den stemme, at det næsten gør ondt.

---

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-08-03 22:28

Rouathermique <cecilie@risagers.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f33915f$0$97158$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hvilke sange får dig i godt humør?
>
> Jeg har to der virker hver gang.
>
> Helen Shapiro - Walking back to happiness
> og Monty Python - Always look at the bright side of life
______

Ja, førstnævnte er en rigtig munter sang. Helt enig. Og så også Carpenters,
selvfølgelig. Plese mr. postman.
Men ellers foretrækker jeg sjove danske sange indenfor populærgenren.
Så`n noget med en lidt sjov tekst. Lad mig i flæng nævne:

Åh Karen (De nattergale)

Alt med Ib Grønbech og Bjarne Lisby.

Og indenfor nyere dansk musik er der. f.eks. øjeblikkets kæmpehit fra Bjørn
og Okay`s nye succes-cd. Jeg tænker på den der med hammer og søm, som Bjørn
synger sammen med Kelds kone, Hilda.
Startteksten lyder sådan her:
____________
Jeg vil gi` dig både hammer og søm
som et svar på din drøm
om en hængereol
havebord eller stol

Når jeg bakser rundt med hammer og søm
bli`r jeg svimmel og øm
og hvis noget går ad led
går det hele i ged
____________

Så´n noget tekster synes jeg helt afgjort man bliver glad over. Når jeg
hører sådan nogen tekster sidder jeg og smågriner. Det er sgu da festligt.
Det der med at det går i ged hvis noget går ad led. Jeg kan altså godt lide
sådan noget. Det er det som gør dansktopmusik til den glade musik, som de
fleste nok kan lide. Så er der også efterårets megahit fra Kim og Hallo. Jeg
behøver vist ikke at sige hvad den hedder. Det ved vist alle, men den er da
også sjov. Prøv lige at se lidt af teksten her:

Tre bornholmere i en gummibåd
Sejled ud med chancen for at blive våd
men til en billet det havde de ikke råd
Tre bornholmere i en gummibåd

Så er der den med præmiewist i Varde. I ved nok det der med at der var en
der nøs. Så røg alle mine brikker af. Ham skulle Fanden da ta`.

Jeg griner virkelig af sådan nogle sange.

Men for at gøre en lang historie kort.

Dansktop får mig i godt humør. Men det er jeg nu altid alligevel. Jov-jov.

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 08-08-03 22:47

In article <3f34154c$0$5166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...
> [...]
> behøver vist ikke at sige hvad den hedder. Det ved vist alle, men den er da
> også sjov. Prøv lige at se lidt af teksten her:

Sig mig: Syntes du ikke at den var frygtelig da den kom frem i sin tid ?

jeg mener at du brokkede dig over at der var for meget næseringsmusik
over den.

--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-08-03 23:06

Lars Bernau <bernau@invalid.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.199e38bc3a28a066989717@news.sunsite.dk...

> Sig mig: Syntes du ikke at den var frygtelig da den kom frem i sin tid ?
Sv: Jo.

> jeg mener at du brokkede dig over at der var for meget næseringsmusik
> over den.
SV: Men den er sjov og vinder ved genlyt.

Af andre sjove danske sange er der jo også flere andre på
Halløjsovs-gruppens nye cd. Der er f.eks. den der med "Ib pip kanariefugl"
og "Mine bare tæer under sandet".

Hilsen Åge

Fra : Jan Matthiesen

Dato : 09-08-03 12:48

> Så er der den med præmiewist i Varde. I ved nok det der med at der var en
> der nøs. Så røg alle mine brikker af. Ham skulle Fanden da ta`.
>
> Hilsen Åge

Præmiewhist i Varde? mon ikke det er Slåbrok Bands' "Banko" du mener? (dansk
udgave af Paloma Blanca...) men helt sikkert også en festlig sang.

/Jan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-08-03 10:53

"Jan Matthiesen" <matthiesen@tdcadsl-dk> skrev i en meddelelse

> [...]
(dansk
> udgave af Paloma Blanca...) men helt sikkert også en festlig sang.

Hej Jan

Jo jeg tror Åge blander " Præmiewhist " og " Banko " lidt sammen.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-08-03 21:26

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f376820$0$32477$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jo jeg tror Åge blander " Præmiewhist " og " Banko " lidt sammen.
>
> M.V.H.....Benny..
__________

Hej Benny

Ups

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-08-03 22:46

> Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
> [...]
Hej Åge

Det ka' smut det skit

M.V.H....Benny..

Fra : Ivan Klattrup

Dato : 08-08-03 18:36

Sugar - Like A Roller Coaster

--
Ivan V. Klattrup

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-08-03 00:50

> [...]
>
> Jeg har to der virker hver gang.
>
> Helen Shapiro - Walking back to happiness
> og Monty Python - Always look at the bright side of life

Tjaa der er jo mange at vælge imellem, men

Klaus & Servants - Skal det være os to
John Mogensen - Åh hvilken herlig nat

De kan da kun gøre folk i godt humør.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-03 08:59

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f3437b3$0$32477$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Klaus & Servants - Skal det være os to
> John Mogensen - Åh hvilken herlig nat
>
> De kan da kun gøre folk i godt humør.
_______

og så er der alle de sange med sol og sommer.

En sommerdag på Øresund (Klaus og Tjenerne)
Sommer og sol (Birthe Kjær)

og så er der jo lige den der sjove en med Helle, "Skal vi plukke jordbær i
min have" og bagsiden som hedder "Ham der Frederik". Det er den danske
udgave af "Mee boy lollipop".

Hilsen Åge

Fra : Madonna Zealot

Dato : 10-08-03 11:50

Ray of Light, Music, Vogue, Dear Jessie, Express Yourself, Little Star, Open
Your Heart.

Alle af Madonna.

Fra : Trolden

Dato : 10-08-03 11:59

> [...]
>
> Jeg har to der virker hver gang.
>
> Helen Shapiro - Walking back to happiness
> og Monty Python - Always look at the bright side of life

"Sikke'n dejlig dag det er i dag" med Stig Møller.
Man kan ligefrem se hans glade ansigt for sig når man hører sangen.

Trolden

****Hellere en god trekant end en ond cirkel***

Fra : Michael Castensen

Dato : 10-08-03 13:02

"Trolden" <mig@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Sikke'n dejlig dag det er i dag" med Stig Møller.
> Man kan ligefrem se hans glade ansigt for sig når man hører sangen.

ARGHHHHHHH.....
Min hadesang nummer 1!
Jeg bliver så negativ, hver gang jeg hører den.

---

Fra : Trolden

Dato : 10-08-03 13:40

Michael.
Jeg er f.eks. ved at brække mig over Carpenters sukkersøde melodier..... og
decideret dansktop er heller ikke lige mig, men det vedrører jo ikke emnet i
denne tråd......så prøv at holde dig til det.

Du kunne jo f.eks. starte en tråd vedr. hadesange hvis det ligger dig så
meget på sinde.

Trolden

PS. Og prøv så næste gang du er på Skanderborg Festivalen, at overvære Stig
Møller når han dagligt står foran hovedingangen og spiller (også dette
nummer). Det er sgu glæde som forslår du kan bare kigge på de mange
tilskueres ansigter.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 10-08-03 15:51

Trolden wrote:

> [...]
> spiller (også dette nummer). Det er sgu glæde som forslår du kan
> bare kigge på de mange tilskueres ansigter.

Sjovt nok er der mange af de som gennem tiderne har
brækket sig over "Sikke'n dejlig dag..." der i dag synes
den er festlig. Er der ved at gå kitsch-kult i Stig Møller?

Ole Thomsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-08-03 11:09

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

> Sjovt nok er der mange af de som gennem tiderne har
> brækket sig over "Sikke'n dejlig dag..." der i dag synes
> den er festlig. Er der ved at gå kitsch-kult i Stig Møller?
>

> Ole Thomsen

Hej Ole

Nej man bliver nok bare mindre revolutionær, efterhånden som borgerkrigene i
øregangene stilner lidt af.

M.V.H.....Benny..

Fra : Michael Castensen

Dato : 10-08-03 21:55

> [...]
> decideret dansktop er heller ikke lige mig, men det vedrører jo ikke emnet
> denne tråd......så prøv at holde dig til det.

Jeg synes, at Stig Møllers sang er provokerende. Tænk hvis man har en rigtig
dårlig dag og man så ved et tilfælde kommer til at høre sangen. Så hjælper
den altså ikke på humøret tværtimod!

> Du kunne jo f.eks. starte en tråd vedr. hadesange hvis det ligger dig så
> meget på sinde.

Det vil jeg da overveje.

> [...]
> Møller når han dagligt står foran hovedingangen og spiller (også dette
> nummer). Det er sgu glæde som forslår du kan bare kigge på de mange

Jeg har aldrig været på Skanderborg Festivalen. Steder med mange mennesker
som larmer og generelt opfører sig som idioter, tiltaler mig ikke, så de
steder opsøger jeg ikke. Jeg er ikke et flokdyr!

---

Fra : bonfils

Dato : 11-08-03 10:06

> [...]
>
> Jeg har to der virker hver gang.
>
> Helen Shapiro - Walking back to happiness
> og Monty Python - Always look at the bright side of life

Stort set alt med Leningrad Cowboys.
"It's only rock'n'roll" på gebrokkent engelsk med finsk accent, backet op af
den røde hærs kor og orkester er sgu da bare ikke til at stå for...

--
bonfils
http://kim.bonfils.com