Vedr. nyt hi-fi anlæg fra NAD
Fra : JN

Dato : 04-08-03 19:07

Hej NG !

Først vil jeg lige sige, at jeg er fuldstændig nybegynder hvad angår hi-fi.

Bort set fra det, står jeg overfor at vil købe nyt hi-fi anlæg, og jeg har
set på følgende fra Hi-Fi Klubben (http://www.hifiklubben.dk) :

Forstærker: NAD C320BEE
Højtalere: 2 stk. B&W DM303

Nu er mit spørgsmål så, om det lydkvalitetsmæssigt vil være bedst med:
CD-afspilleren NAD C521i
eller
DVD-afspilleren NAD T512

Grunden til at jeg overvejer DVD-afspilleren er, at så får jeg jo en
DVD-afspiller "oven i", men spørgsmålet jeg så stiller til jer er, om
førstnævnte CD-afspiller er bedre til alm. cd'ere ??

Jeg ser frem til Jeres vise ord (vil også spørge Hi-FI Klubben snarest)

mvh
Jakob Nielsen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 04-08-03 19:19

"JN" <jakob@putandtake.dk> wrote:

> [...]

>DVD-afspiller "oven i", men spørgsmålet jeg så stiller til jer er, om
>førstnævnte CD-afspiller er bedre til alm. cd'ere ??

Generelt er cd kvaliteten ringere i DVD maskiner. Jeg kender ikke
NAD'en, men den erfaring jeg har med DVD afspillere er at det lyder
forfærdeligt i forhold til min alm. cd-afspiller. Kvaliteten af resten
af anlægget har nok betydning for hvor udbredt forskellen er. Om ikke
andet, så få lov til at høre det (eller låne maskinerne) før du køber.

>Jeg ser frem til Jeres vise ord (vil også spørge Hi-FI Klubben snarest)

Jeg vil give dig det råd at du skal forsøge at spørge i dk.teknik.lyd,
hvor der nok er flere der kan svare på dine spørgsmål. I denne gruppe
snakkes om musik og ikke så meget om udstyret det afspilles på.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/