Spinat i karrysovs?
Fra : Danni Finne

Dato : 31-07-03 11:51

Hello.

Kæresten og jeg spiste på RizRaz inde i København forleden. I deres buffet
havde de en ret, som vi gættede på var noget spinat i karrysovs... Det
smagte helt vildt lækkert!

Nogen som har en opskrift som kunne minde lidt om dette? Eller en ídé til,
hvad det ellers kunne være?

På forhånd tak! :)

--
MVH
Danni Finne

Fra : Lone Koefoed

Dato : 31-07-03 12:57

In article <bgasb5$j9p$1@sunsite.dk>, "Danni Finne" <danni@finne.dk>
wrote:

> [...]
> smagte helt vildt lækkert!
>
> Nogen som har en opskrift som kunne minde lidt om dette? Eller en ídé til,

Jeg har aldrig smagt buffeten på RizRaz, men palak paneer er spinat i
karry. det er en indisk ret, som smager helt forrygende. Den kan laves
uden paneer (som er en fast ostemasse lavet af sødmælk), og så har man
bare spinat-karry-retten.

Denne opskrift er fx god:
http://vegetarian.allrecipes.com/az/bsltlyprfctplkpnr.asp

--
Lone
E-mailadressen ovenfor virker ikke

Fra : Britta

Dato : 06-08-03 20:52

> [...]

laves
> uden paneer (som er en fast ostemasse lavet af sødmælk), og så har

Paneer er nemt at lave. Bring 2 l sødmælk til kogepunktet. Hæld
youghurt i til mælken skiller. Citron kan også bruges, men youghurt
giver et fastere resultat. Hæld grydens indhold igennem et dørslag, og
derefter den hvide grynede masse over i en Bodum stempelkande. Pres så
meget af væden fra som du kan, og læg ostemassen over i en form. Pres
den godt ned i formen, og stil den i køleskabet. Paneer smager ikke af
meget, men er herlig i krydrede retter. Skær den evt. i store flade
tern og steg den på begge sider inden den bruges i retten. Paneer er
et godt proteintilskud til vegetarer. Kan fryses.

Venligst,
Britta