/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Exorcist 2000 - fenes dæn elar wad?
Fra : Casio


Dato : 04-04-01 19:49

Jeg så en super cool trailer for Exorcist 2000..... Men jeg kan ikke finde
den på www.imdb.com . Men den er alligevel på www.scope.dk og www.kino123.dk
....... hvad er årsagen?? Er der en officiel hjemmeside?

--
Casio
ICQ 33379605



 
 
Christian Andersen (04-04-2001)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 04-04-01 21:16

Casio taught me all about sex, drugs and this:

>Jeg så en super cool trailer for Exorcist 2000..... Men jeg kan ikke finde
>den på www.imdb.com . Men den er alligevel på www.scope.dk og www.kino123.dk
>...... hvad er årsagen?? Er der en officiel hjemmeside?

http://us.imdb.com/AlternateVersions?0070047

Den har ikke sin egen side på IMDb, det har "re-releases" aldrig.

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

Rene Eske Jensen (04-04-2001)
Kommentar
Fra : Rene Eske Jensen


Dato : 04-04-01 22:06

"Christian Andersen" <05k8bunyt77001@sneakemail.com> wrote in message
news:050nct0idq01vvdotl3ul57uo3fiq01ach@tnews.inet.tele.dk...
>
> Den har ikke sin egen side på IMDb, det har "re-releases" aldrig.

Men der står detaljer så som længde, lydspor osv. for rereleasen. Glæder mig
til at få den på DVD, jeg har ikke set den oprindelige (desværre). den
skulle dog være blevet ret god mht. lyd, uden at det er kommet ud af trit
med billedet.
--
--
******************************************************************
Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
http://www.eskejensen.dk/rene

D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.
Nyt billede d. 30/1-01:
http://www.eskejensen.dk/rene/prinsessen2.jpg
******************************************************************



Christian Andersen (04-04-2001)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 04-04-01 22:11

Rene Eske Jensen taught me all about sex, drugs and this:

>den
>skulle dog være blevet ret god mht. lyd, uden at det er kommet ud af trit
>med billedet.

Roger Ebert siger at den ikke bidrager væsentligt og slutningen er
blevet direkte ringe.

Roger Ebert er min gud og Ole Michelsen er hans dicipel.

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

Karsten S. Jørgensen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Karsten S. Jørgensen


Dato : 05-04-01 11:27

Christian Andersen wrote:
>
> Roger Ebert er min gud

Dvs. du tilbeder en mand, der gav 3 ud af 4 stjerner til Speed 2. Jeg
troede gud var fejlfri.

--
mvh.
Karsten Jørgensen
Crazy side: http://www.surf.to/hammerich

Christian Andersen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 05-04-01 12:05

Karsten S. Jørgensen taught me all about sex, drugs and this:

>Christian Andersen wrote:

>> Roger Ebert er min gud

>Dvs. du tilbeder en mand, der gav 3 ud af 4 stjerner til Speed 2. Jeg
>troede gud var fejlfri.

<http://www.suntimes.com/ebert/ebert_reviews/1997/06/062701.html>

"Movies like this embrace goofiness with an almost sensual pleasure.
And so, on a warm summer evening, do I."

Roger Ebert anmelder filmen på dens egne præmisser. Som en hjernedød
actionfilm.

Som en hjernedød actionfilm, får den 3 ud af 4 stjerner.

Roger er stadig gud og Sandra Bullock er stadig lækker.

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

Karsten S. Jørgensen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Karsten S. Jørgensen


Dato : 05-04-01 12:42

Christian Andersen wrote:
>
> Karsten S. Jørgensen taught me all about sex, drugs and this:
>
> >Christian Andersen wrote:
>
> >> Roger Ebert er min gud
>
> >Dvs. du tilbeder en mand, der gav 3 ud af 4 stjerner til Speed 2. Jeg
> >troede gud var fejlfri.
>
> Roger Ebert anmelder filmen på dens egne præmisser. Som en hjernedød
> actionfilm.
> Som en hjernedød actionfilm, får den 3 ud af 4 stjerner.
> Roger er stadig gud og Sandra Bullock er stadig lækker.

Jeg er helt enig i at Roger Ebert skriver fremragende, og at Sandra
Bullock skal gøre sig meget umage for ikke at se godt ud. Men han er
lidt svingende i sine bedømmelser, og hun har spillet med i for mange
dårlige film.

--
mvh.
Karsten Jørgensen
Crazy side: http://www.surf.to/hammerich

Christian Andersen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 05-04-01 13:29

Karsten S. Jørgensen taught me all about sex, drugs and this:

>Christian Andersen wrote:

>> Roger er stadig gud og Sandra Bullock er stadig lækker.

>Jeg er helt enig i at Roger Ebert skriver fremragende, og at Sandra
>Bullock skal gøre sig meget umage for ikke at se godt ud. Men han er
>lidt svingende i sine bedømmelser, og hun har spillet med i for mange
>dårlige film.

Jeg er ikke enig i det første. Jeg synes at Roger Ebert altid har ramt
det jeg selv synes om film. Også når jeg først læser Roger Eberts
anmeldelse efter jeg har set filmen.

Sandra Bullock har spillet med i The Net, While You Were Sleeping,
Speed, The Vanishing, Wrestling Ernest Hemingway og Demolition Man.
Alle sammen film som jeg har set og synes er geniale.

Men selvfølgelig, 6 gode ud af 36 (ifølge IMDb) er jo en lille
procentdel. Det skal så også nævnes at de 6 er de eneste af de 36 jeg
har set. Men jeg synes jeg kan tilgive hende det. Især fordi hun
spiller så godt i de film hun er med i og jeg har set og hun er så sød
at se på

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

Anders Ebbesen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Anders Ebbesen


Dato : 05-04-01 13:40

"Christian Andersen" <05k8bunyt77001@sneakemail.com> wrote in message
news:qc3nct4mai30sr383tfmfbeg8jicdbbich@tnews.inet.tele.dk...
> Rene Eske Jensen taught me all about sex, drugs and this:
>
> Roger Ebert er min gud og Ole Michelsen er hans dicipel.

Ja, Ole Michelsen som ikke kan forstå at folk synes han er mærkelig når han
per automatik giver franske film 5 hatte og amerikanske 1 hat som
udgangspunkt.

For et par dage så jeg Bogart, "Mand af Ære" med Robert De Niro fik 3 hatte.
Den primære grund har sikkert været at den var amerikansk, og måske fordi at
der faktisk var kendte skuespillere med, hvilket jo altid er et minus for
Ole Michelsen (naturligvis ikke hvis de er kendte fra Kashlasnikovkprovskas
"Katrujskaummerbuller", fordi så er de nogen af vennerne - og alle kender jo
denne film og anderkender den som en af de største film de seneste 100 år).
Samme aften var der naturligvis en fransk film som dog kun fik 4 stjerner i
aftenens anledning, måske fordi manuskriptet var skrevet af en som engang
havde instrueret en film almene folk endda kendte til).

Jeg er irriteret over at Ole Michelsen anmelder film somom publikummet er
5-10 snæversynede Rungstedfruer, ikke at jeg bedre kan identificere mig med
Chili's anmeldere eller noget, Ole Michelsen er bare så ekstremt
snæversynet. Alt der ikke er finkulturelt eller tegnefilm får saksen i hans
verden, selvom det sagtens kunne være en fed komedie eller actionfilm. Se
f.eks. Ace Ventura: 3 hatte og Con Air: 3 hatte, selvom de begge to er fede,
indenfor hver sin genre.

--
Anders Ebbesen
What about love?
Overrated. Biochemically no different from eating large quantities of
chocolate.
aebbesen@tribalddb.dk | http://www.ebbesen.org



Peter B. Juul (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 05-04-01 13:58

"Anders Ebbesen" <aebbesen@tribalddb.dk> writes:

> Ja, Ole Michelsen som ikke kan forstå at folk synes han er mærkelig når han
> per automatik giver franske film 5 hatte og amerikanske 1 hat som
> udgangspunkt.

For _det_ gør han nemlig. HELE tiden.

Det kan du nemlig selv argumentere for udfra Hatteservice på
http://www.dr.dk/bogart/hatteservice.html ikke sandt?

Vel kan du ej.



> For et par dage så jeg Bogart, "Mand af Ære" med Robert De Niro fik 3 hatte.
> Den primære grund har sikkert været at den var amerikansk, og måske fordi at
> der faktisk var kendte skuespillere med, hvilket jo altid er et minus for
> Ole Michelsen

Modbevis?

Almost Famous: 4
Kejserens nye flip: 4
13 dage: 4
Traffic: 4

Fer crying out loud, han gav den unævneligt sølle "What Women Want"
hele tre hatte ud af fem.

> Samme aften var der naturligvis en fransk film som dog kun fik 4 stjerner i
> aftenens anledning, måske fordi manuskriptet var skrevet af en som engang
> havde instrueret en film almene folk endda kendte til).

At du ikke kan lide Kieslowski og dermed evt. hans elever (og du har
sikkert ikke engang _set_ en Kieslowski-film - du _ved_ bare at de
stinker, ikke?), betyder ikke, at manden ikke var et geni.

Jeg har skam hørt Ole-manden udtale om en fransk film indenfor det
sidste år: "Bare fordi det er fransk behøver det jo ikke at være godt"
og give en film en eller to stjerner - og samtidig vise en kolossal
selvironi.

> Jeg er irriteret over at Ole Michelsen anmelder film somom publikummet er
> 5-10 snæversynede Rungstedfruer, ikke at jeg bedre kan identificere mig med
> Chili's anmeldere eller noget, Ole Michelsen er bare så ekstremt
> snæversynet.

HAn anmelder ca. alt. Hvor snævertsynet er det?

> Alt der ikke er finkulturelt eller tegnefilm får saksen i hans
> verden, selvom det sagtens kunne være en fed komedie eller actionfilm. Se
> f.eks. Ace Ventura: 3 hatte og Con Air: 3 hatte, selvom de begge to er fede,
> indenfor hver sin genre.

Se dem lige igen, hva?
--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.
I speak only 0}._.{0 "Not very how," he said. "I don't seem to
for myself. O/ \O felt at all how for a long time."

Anders Ebbesen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Anders Ebbesen


Dato : 05-04-01 15:59

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m3bsqbtsev.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Anders Ebbesen" <aebbesen@tribalddb.dk> writes:
>
> > Ja, Ole Michelsen som ikke kan forstå at folk synes han er mærkelig når
han
> > per automatik giver franske film 5 hatte og amerikanske 1 hat som
> > udgangspunkt.
>
> For _det_ gør han nemlig. HELE tiden.

Jeg sagde _som udgangspunkt_, derfra kan de jo gå ned henholdsvis op.

> > Samme aften var der naturligvis en fransk film som dog kun fik 4
stjerner i
> > aftenens anledning, måske fordi manuskriptet var skrevet af en som
engang
> > havde instrueret en film almene folk endda kendte til).
>
> At du ikke kan lide Kieslowski og dermed evt. hans elever (og du har
> sikkert ikke engang _set_ en Kieslowski-film - du _ved_ bare at de
> stinker, ikke?), betyder ikke, at manden ikke var et geni.

Jeg har aldrig sagt at han stinker. Min mening var at den franske film den
anden dag kun fik 4 stjerner - NETOP fordi den havde relationer til en
person som almene mennesker kender noget til.

> > Jeg er irriteret over at Ole Michelsen anmelder film somom publikummet
er
> > 5-10 snæversynede Rungstedfruer, ikke at jeg bedre kan identificere mig
med
> > Chili's anmeldere eller noget, Ole Michelsen er bare så ekstremt
> > snæversynet.
>
> HAn anmelder ca. alt. Hvor snævertsynet er det?

Men hvis han sætter sig ned og hver gang ønsker at få en "dyb" film, selv
når der står National Lampoons på plakaten, så er det snæversynet. Det ville
være bedre hvis han holdte sig til de genrer han kendte noget til.

> > Alt der ikke er finkulturelt eller tegnefilm får saksen i hans
> > verden, selvom det sagtens kunne være en fed komedie eller actionfilm.
Se
> > f.eks. Ace Ventura: 3 hatte og Con Air: 3 hatte, selvom de begge to er
fede,
> > indenfor hver sin genre.
>
> Se dem lige igen, hva?

Jeg griner lige meget af Ace Ventura hver gang jeg ser den.

--
Anders Ebbesen
What about love?
Overrated. Biochemically no different from eating large quantities of
chocolate.
aebbesen@tribalddb.dk | http://www.ebbesen.org



Jens Thomsen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 05-04-01 14:11


Anders Ebbesen <aebbesen@tribalddb.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3acc678e$0$5731$4d4eb98e@news.dk.uu.net...

[SNIP Bogart]

> snæversynet. Alt der ikke er finkulturelt eller tegnefilm får saksen i
hans
> verden, selvom det sagtens kunne være en fed komedie eller actionfilm. Se
> f.eks. Ace Ventura: 3 hatte og Con Air: 3 hatte, selvom de begge to er
fede,
> indenfor hver sin genre.

Ace Ventura er middelmådig, Con Air elendig (jeg ville have givet den een),
og hvis du ikke kan lide Michelsens anmeldelser, så forstår jeg ikke, at du
stadigt ser dem. Der er masser af andre muligheder for at få kvalificeret
bedømmelse og filmklip idag.

Den der med franske film er så meget en kliché, at den ikke er værd at svare
på, men hvis du vil vide mere om baggrunden for mandens bedømmelser og
kvalitetskriterier, så kan jeg da anbefale hans bog "Film skal ses i
biografen".

MVH
jens




Anders Ebbesen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Anders Ebbesen


Dato : 05-04-01 16:02

"Jens Thomsen" <v1707@groenjord.dk> wrote in message
news:newscache$fzlbbg$pve$1@kalvebod.groenjord.dk...
>
> Ace Ventura er middelmådig, Con Air elendig (jeg ville have givet den
een),
> og hvis du ikke kan lide Michelsens anmeldelser, så forstår jeg ikke, at
du
> stadigt ser dem.

Vi diskuterede ligesom anmeldere, så skal der vel være plads til både for og
imod?

Ellers kan jeg når du engang skriver "den film kunne jeg ikke lide" blot
svare "så lad være med at se den", dette er et diskussionsforum, og der bør
være plads til alle meninger.

> Den der med franske film er så meget en kliché, at den ikke er værd at
svare
> på, men hvis du vil vide mere om baggrunden for mandens bedømmelser og
> kvalitetskriterier, så kan jeg da anbefale hans bog "Film skal ses i
> biografen".

Skal overveje at læse den, dog tror jeg blot at jeg vil blive bekræftiget i
at vores kvalitetskriterier ligger så langt fra hinanden som jeg føler de
gør allerede nu.

--
Anders Ebbesen
What about love?
Overrated. Biochemically no different from eating large quantities of
chocolate.
aebbesen@tribalddb.dk | http://www.ebbesen.org



Peter Brandt Nielsen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 05-04-01 17:52

"Jens Thomsen"
> Den der med franske film er så meget en kliché, at den ikke er værd at svare
> på, men hvis du vil vide mere om baggrunden for mandens bedømmelser og
> kvalitetskriterier, så kan jeg da anbefale hans bog "Film skal ses i
> biografen".

Også mig. Den er rigtig god.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010
Til brugere af OE dansk version: Sørg for, at du skriver Re: i
stedet for Sv: i svaroverskrifter. Se http://www.whitehat.dk/oe/


Peter Brandt Nielsen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 05-04-01 18:00

"Anders Ebbesen"
> For et par dage så jeg Bogart, "Mand af Ære" med Robert De Niro fik 3 hatte.
> Den primære grund har sikkert været at den var amerikansk, og måske fordi at
> der faktisk var kendte skuespillere med,

Hvorfor er det lige, du synes, 3 ud af 5 er en enormt dårlig karakter?
Og hvad er det mon, der er så enormt fedt ved endnu en film om
militæret, racisme og en ung, der udfordrer en gammel?

> Samme aften var der naturligvis en fransk film som dog kun fik 4 stjerner i
> aftenens anledning, måske fordi manuskriptet var skrevet af en som engang
> havde instrueret en film almene folk endda kendte til).

Jeg kan ikke huske, hvad det var for en fransk film, men jeg er sikker
på, at hr. Michelsen har syntes rigtig godt om den. Jeg tror måske godt,
jeg vil kunne se Mænd af ære og kunne lide den - men er også glad for,
at Michelsen sætter sig igennem og anbefaler en film, som jeg måske ellers
ikke ville opdage. Sådan er der så meget.

> f.eks. Ace Ventura: 3 hatte og Con Air: 3 hatte, selvom de begge to er fede,
> indenfor hver sin genre.

Ingen af dem store film. Den ene meget sjov, måske, men absolut ikke
en, jeg er vild for at se igen. Den er ikke noget mesterværk, og jeg er
igen overrasket over, at du synes, 3 er en lav karakter.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010
Til brugere af OE dansk version: Sørg for, at du skriver Re: i
stedet for Sv: i svaroverskrifter. Se http://www.whitehat.dk/oe/


Casio (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Casio


Dato : 06-04-01 12:07

> Jeg er irriteret over at Ole Michelsen anmelder film somom publikummet er
> 5-10 snæversynede Rungstedfruer, ikke at jeg bedre kan identificere mig
med
> Chili's anmeldere eller noget, Ole Michelsen er bare så ekstremt
> snæversynet. Alt der ikke er finkulturelt eller tegnefilm får saksen i
hans
> verden, selvom det sagtens kunne være en fed komedie eller actionfilm. Se
> f.eks. Ace Ventura: 3 hatte og Con Air: 3 hatte, selvom de begge to er
fede,
> indenfor hver sin genre.


Du skal barevende bøtten på hans karaktérskala!

Det gør jeg.

Så når jeg ser Bogart og ser en film som får én hat tænker jeg: "Den er
åbenbart god, den må jeg se". Og når en film får fem hatte tænker jeg:
"Snork - endnu en kedlig film med roman-lange samtaler og ingen action."

- Så kan du rent faktisk bruge anmeldelserne til noget alligevel!



Peter Brandt Nielsen (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 06-04-01 18:50

"Casio"
> Du skal barevende bøtten på hans karaktérskala!
>
> Det gør jeg.
>
> Så når jeg ser Bogart og ser en film som får én hat tænker jeg: "Den er
> åbenbart god, den må jeg se". Og når en film får fem hatte tænker jeg:
> "Snork - endnu en kedlig film med roman-lange samtaler og ingen action."

Du har ret - selvom man af alle andre stygge anmeldere kunne forledes
til at tro noget andet, er Almost Famous, Traffic, 13 Days og Billy Elliott
simpelthen sådan nogle hovski-snovski, actionløse og kedelige film.

Og Agent Catwalk, Bedazzled og Family Man er derimod helt uforglemme-
lige. Han er skrækkelig, ham Bogart!

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010
Til brugere af OE dansk version: Sørg for, at du skriver Re: i
stedet for Sv: i svaroverskrifter. Se http://www.whitehat.dk/oe/


Jens Thomsen (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 10-04-01 10:24


Anders Ebbesen <aebbesen@tribalddb.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3acc678e$0$5731$4d4eb98e@news.dk.uu.net...

> Ja, Ole Michelsen som ikke kan forstå at folk synes han er mærkelig når
han
> per automatik giver franske film 5 hatte og amerikanske 1 hat som
> udgangspunkt.

Jep. Ugens program var et endnu eksempel på Ole Michelsens favorisering af
fransk film: En enkelt hat og fingeren, mens den amerikanske maistream løb
med fire hatte for Finding Forrester.

MVH
Jens



Staalanden (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Staalanden


Dato : 10-04-01 16:03

On Tue, 10 Apr 2001 11:23:34 +0200, "Jens Thomsen" <v1707@groenjord.dk>
wrote:

>
>Anders Ebbesen <aebbesen@tribalddb.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:3acc678e$0$5731$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
>
>> Ja, Ole Michelsen som ikke kan forstå at folk synes han er mærkelig når
>han
>> per automatik giver franske film 5 hatte og amerikanske 1 hat som
>> udgangspunkt.
>
>Jep. Ugens program var et endnu eksempel på Ole Michelsens favorisering af
>fransk film: En enkelt hat og fingeren, mens den amerikanske maistream løb
>med fire hatte for Finding Forrester.
Hørt!
Nu holder den historie ikke længere


Tenzel Kim (12-04-2001)
Kommentar
Fra : Tenzel Kim


Dato : 12-04-01 18:08

> >Jep. Ugens program var et endnu eksempel på Ole Michelsens favorisering
af
> >fransk film: En enkelt hat og fingeren, mens den amerikanske maistream
løb
> >med fire hatte for Finding Forrester.

> Hørt!
> Nu holder den historie ikke længere

Jo da. Lad nu ikke vore fordomme falde helt i grus. Grunden til at
Blodsøstre kun fik en hat var garanteret at den grænsede til at være en
pornofilm, en branche som den gode Ole nok har et dårligt forhold til. DET
må simpelhen være grunden. Jeg kan ikke tro på at den frankofile fordom ikke
holder *GGG*

Tenz.



Lars CA (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Lars CA


Dato : 06-04-01 00:17

On Wed, 04 Apr 2001 23:11:10 +0200, Christian Andersen
<05k8bunyt77001@sneakemail.com> wrote:

>Roger Ebert siger at den ikke bidrager væsentligt og slutningen er
>blevet direkte ringe.
>
>Roger Ebert er min gud og Ole Michelsen er hans dicipel.

Roger Ebert skriver glimrende anmeldelser, men hvor jeg dog savner
Siskel!! Siskel & Ebert tv showet var nærmest en instution i USA
("Two Thumbs Up"), men desværre døde Siskel en alt for tidlig død (af
kræft). Jeg nød specielt de sjove og godmodige skænderier, de var
langt fra altid enige, og Ebert blev ofte fornærmet hvis Siskel var
uenig At hans død blev nævnt ved den årlige Oscar uddeling
opfatter jeg som en stor ære for en filmkritiker!

Lars


Peter Brandt Nielsen (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 06-04-01 08:24

"Lars CA"
> >Roger Ebert siger at den ikke bidrager væsentligt og slutningen er
> >blevet direkte ringe.
> >
> >Roger Ebert er min gud og Ole Michelsen er hans dicipel.
>
> Roger Ebert skriver glimrende anmeldelser, men hvor jeg dog savner
> Siskel!!

Hvor kan man læse Eberts anmeldelser? Og har han også et tv-show?

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010
Til brugere af OE dansk version: Sørg for, at du skriver Re: i
stedet for Sv: i svaroverskrifter. Se http://www.whitehat.dk/oe/


Karsten S. Jørgensen (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Karsten S. Jørgensen


Dato : 06-04-01 09:59

Peter Brandt Nielsen wrote:
>
> Hvor kan man læse Eberts anmeldelser? Og har han også et tv-show?

Ja, han har stadig et tv-show, men det skulle efter sigende være knap
så underholdende uden Gene. De anmeldelser Ebert skriver for Chicago
Sun Times findes her:

http://www.suntimes.com/ebert


--
mvh.
Karsten Jørgensen
Crazy side: http://www.surf.to/hammerich

Lars CA (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Lars CA


Dato : 06-04-01 17:16

On Fri, 06 Apr 2001 10:58:41 +0200, Karsten S. Jørgensen
<karsten@daimi.au.dk> wrote:

>Peter Brandt Nielsen wrote:
>>
>> Hvor kan man læse Eberts anmeldelser? Og har han også et tv-show?
>
>Ja, han har stadig et tv-show, men det skulle efter sigende være knap
>så underholdende uden Gene. De anmeldelser Ebert skriver for Chicago
>Sun Times findes her:
>
>http://www.suntimes.com/ebert

Nej, det har du ret i. I starten skiftede han en del mellem
forskellige gæster i studiet, men for tiden hedder showet "Ebert &
Roeper and the Movies". Det sendes på ABC hver søndag aften, men det
skal man jo naturligvis bo i USA for at kunne se...

Du kan som regel også finde et link til en Ebert anmeldelse, hvis du
søger på imdb.com.

Gene Siskel skrev iøvrigt for The Chicago Tribune, så de var faktisk
konkurrenter.

Lars



Karsten S. Jørgensen (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Karsten S. Jørgensen


Dato : 18-04-01 11:45

Lars CA wrote:

[SNIP: Siskel&Ebert diskussion]
>
> Gene Siskel skrev iøvrigt for The Chicago Tribune, så de var faktisk
> konkurrenter.

Ja, dog skrev han ikke så mange eller lange anmeldelser som Ebert gør
på Sun Times. Men det gode ved programet var jo også at de ikke altid
var enige, og derfor diskuterede 'live', hvad de synes om filmene. En
anden glimrende ting var, at de på meget kort tid formåede at give
seerne et godt indtryk af filmene, så man sad tilbage med et godt gæt
på om de var værd at se.

--
mvh.
Karsten Jørgensen
Crazy side: http://www.surf.to/hammerich

Tenzel Kim (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Tenzel Kim


Dato : 05-04-01 17:20

> Men der står detaljer så som længde, lydspor osv. for rereleasen. Glæder
mig
> til at få den på DVD, jeg har ikke set den oprindelige (desværre). den
> skulle dog være blevet ret god mht. lyd, uden at det er kommet ud af trit
> med billedet.

Det meste af det "nye" der er med i "The Version You've Never Seen" er
inkluderet som ekstra-materiale på special edition udgaven af originalen
(dog uden CGI-effekter) som efter min mening STADIG er den bedste version.
Slutningen i den nye er ikke specielt god og personligt syntes jeg ikke
spider-walk scenen var med til at gøre filmen mere uhyggelig. Den virkede
nærmere en smule latterlig.

Desværre har man ikke lagt begge udgaver på den nye DVD og alt
extra-materialet som var rigtig godt er blevet fjernet

Tenz.




Jens Thomsen (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 06-04-01 13:01


Tenzel Kim <tenz@worldonline.nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3X0z6.22703$o4.1216641@news010.worldonline.dk...

> Det meste af det "nye" der er med i "The Version You've Never Seen" er
> inkluderet som ekstra-materiale på special edition udgaven af originalen
> (dog uden CGI-effekter) som efter min mening STADIG er den bedste version.
> Slutningen i den nye er ikke specielt god og personligt syntes jeg ikke
> spider-walk scenen var med til at gøre filmen mere uhyggelig. Den virkede
> nærmere en smule latterlig.

Jeg har hørt, at Friedkins motivation til at sakse scenen var tabet af
effekt fra en anden suspense/suprise-scene umiddelbart op til eller efter
"the spider walk". En enkelt scene står stærk. To kan udflade spændingen og
i værste fald være pinlige.

> Desværre har man ikke lagt begge udgaver på den nye DVD og alt
> extra-materialet som var rigtig godt er blevet fjernet

Det lyder som om, man bør anskaffe sig 25 års jubilæumsudgaven. Kan den
stadigt fås på DVD herhjemme?

MVH
Jens



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste