Andet multimedie
Animering i ImageReady 3.01 - problem
Fra : Karsten Jensen

Dato : 04-04-01 18:26

Jeg har et lille problem, som jeg gerne vil have hjælp til.

Jeg skal have lavet en lille gif på 125 x 125 pixels som er animeret.

Jeg har lavet en gul bagrund og oven på den baggrund skal jeg have
lagt en billede ind på - fint nok. Men jeg skal have 4-5 små billeder
ind giffen.

Altså: Det færdige resultat skal være, en 125 x 125 gul tom kasse hvor
der kommer et billede i. Dette billede skal jeg have roteret en smule
og sat op i højre hjørne så det er skrå.
Dernæst skal billede nummer to ind i midten - roteres og op i højre
hjørne (ikke nøjagtig samme sted)

Jeg har nu rodet med det og jeg har fundet ud af hvordan jeg skal
sørge for at bagrunden konstant er gul. men lægger jeg det første
billede ind - henter en lille psd fil - så bliver den ved med at være
roteret i de efterfølgende frames - Jeg kan ikke finde ud af at lave
den motion?

(Det kunen også have været en bold der hopper rundt i giffen...)
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 04-04-01 21:46

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> den motion?
>
> (Det kunen også have været en bold der hopper rundt i giffen...)

Hej Karsten.

Det letteste er faktisk at lave en .psd i Photoshop med de billeder du
skal bruge i seperate lag. Dernæst åbner du filen i ImageReady og
skjuler de lag du ikke skal bruge og trykker på "New Frame" ved at
klikke på pilen i øverste højre hjørne under "Animation"-fanen. I det
nye lag kan du så lave det næste lag synligt og fortsætte på den måde.

Derefter skal du justere tiden for hver frame, så animationen afspiller
med den rigtige hastighed.... og så er din animation færdig!

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-04-01 09:22

On Wed, 4 Apr 2001 22:46:12 +0200, "Jesper Kollerup Jensen"
<jesper@kollerup.dk> wrote:

> [...]
>
>Derefter skal du justere tiden for hver frame, så animationen afspiller
>med den rigtige hastighed.... og så er din animation færdig!

Takker.... Nu har jeg rodet lidt med det - og har fået det til at
virke - tak for din hjælp *SS*
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-04-01 09:24

<jesper@kollerup.dk> wrote:

>Det letteste er faktisk at lave en .psd i Photoshop med de billeder du
>skal bruge i seperate lag.

Fandt i øvrigt også ud af det var nogenlunde samme metode i IR.
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk