Hvor ses forskellen?
Fra : hedegaard

Dato : 04-08-03 16:03

Hej
Hvordan ser man forskel på hankatte og hunkatte når killingerne er helt små?
Tina

Fra : Louise Viborg

Dato : 04-08-03 17:51

Hej Tina!
Hvis du kigger på hankillingens kønsdele, så ligner det faktisk et
spørgsmålstegn. Der er 3 "dutter", hvorimod hunkillingens ligner et
udråbstegn. Der er to "dutter". Men det er svært, og selv de mest
erfarne opdrættere tager fejl nogle gange

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : hedegaard

Dato : 04-08-03 20:35

> [...]
> udråbstegn. Der er to "dutter". Men det er svært, og selv de mest
> erfarne opdrættere tager fejl nogle gange

Ja, de ligner hinanden. Hvornår kan man se forskellen lidt bedre og være
nogenlunde sikker på kønnet?
Mvh Tina

Fra : Pia J

Dato : 04-08-03 21:00

"hedegaard" <hedegaard@FJERNMIGchristiansen.mail.dk> wrote in message

> Ja, de ligner hinanden. Hvornår kan man se forskellen lidt bedre og være
> nogenlunde sikker på kønnet?
> Mvh Tina

Der er vist lidt større mellemrum mellem "hullerne" på hankattene.

Men har du et kuld af ene samme slags, kan det jo være svært!

:Pia

Fra : Louise Viborg

Dato : 04-08-03 21:21

Hej Tina!
Når de bliver 6 - 7 uger begynder hannerne at få testikler, så man kan
se de er hanner Vi havde en hunkilling, som var hun indtil hun var
8 uger gammel. Hendes store vægt fk mig til at tjekke kønnet igen, og
jo...hun var en han

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

On Mon, 4 Aug 2003 21:34:32 +0200, "hedegaard"