Katte i de Forenede Arabiske Emirater ?
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 03-08-03 18:50

Hej alle,

har nogen af jer erfaringer med, om katte kan komme med til
ovenstående land ? I så fald, hvad kræver det ?

Og hvordan har katte det i det hele taget med den varme der er dernede
?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg har set en stilling der
involverer at man flytter til nævnte land i tre år. Den kunne jeg godt
finde på at søge, men vil ikke uden mine drenge.

--
Jacob

Fra : Christina Kausmally

Dato : 03-08-03 19:21

"Jacob Saaby Nielsen" <dont@have.one> skrev i en meddelelse
> har nogen af jer erfaringer med, om katte kan komme med til
> ovenstående land ? I så fald, hvad kræver det ?

Hej Jacob,
nedenstående er kopieret fra fødevaredirektoratets side om rejse m. kæledyr.
Håber det kan bruges:

Forenede Arabiske Emirater
Der skal forud for indførsel søges om importtilladelse fra Ministry of
Agriculture and Fisheries.

Der skal vedlægges kopi af seneste sundhedsattest og kopi af dyrets
vaccinationsbog.

Ministry of Agriculture and Fisheries
Att.: Dr. A. A. Arab
P. O. Box 1509
Dubai
United Arabian Emirates

Tlf: 00 971 4 23 63 16
Fax: 00 971 4 295 77 66

De venligste hilsner

--
Christina Kausmally
Thami's Hellige Birmaer

http://home19.inet.tele.dk/thamis/

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-08-03 21:00

Det lyder spændende, men du skal være klar over, at der ikke findes dyrlæger
med forstand på katte, til gengæld ved de alt om kameler og heste.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Carina

Dato : 03-08-03 21:09

> Det lyder spændende, men du skal være klar over, at der ikke findes
dyrlæger
> med forstand på katte, til gengæld ved de alt om kameler og heste.

Det er nu ikke helt korrekt (mener jeg), der er vist en britisk dyreklinik
dernede med eng. uddannede dyrlæger som også er vant til hunde, katte
papegøjer, aber osv. har set en udsendelse om dem på Discovery.
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 03-08-03 21:41

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev...
> Det lyder spændende, men du skal være klar over, at der ikke findes
dyrlæger
> med forstand på katte, til gengæld ved de alt om kameler og heste.

Hej Nina

Det passer nu ikke helt - der bor ufattelig mange udlændinge i De forenede
Arabiske Emirater, som har mange kæledyr med hjemmefra - og derfor er der
faktisk også dyreklinikker med "importerede" dyrlæger, som har god forstand
på både katte og hunde!

Mvh. Camilla (som på et tidspunkt var ved at sælge en killing til Dubai, til
en amerikansk familie... det blev dog ikke til noget)

Fra : Thïngmand

Dato : 04-08-03 07:55

> Og hvordan har katte det i det hele taget med den varme der er dernede

Eftersom de stammer fra Egypten, vil de nok ikke have problemer med det.

--
Thïngmand
www.thingmand.dk