Ekstra meget hjælp!!!
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 03-08-03 17:30

Hej Gruppe..

Ja, jeg har lige haft fat i min hankat efter at han har over tisset hele
vorest "kattekurv" af velour tror vi nok. Og mit store problem er, hvordan
får jeg den ren?? Den er fyldt med kattehår. Og jeg ved at den stinker langt
væk om få timer..

/Ninna

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 03-08-03 17:48

"Thomas Rokamp" <mail@crax.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vorest "kattekurv" af velour tror vi nok. Og mit store problem er, hvordan
> får jeg den ren?? Den er fyldt med kattehår. Og jeg ved at den stinker

Hej Ninna

Det problem havde jeg lige i sidste uge og jeg var altså konsekvent. Til
trods for at kurven var helt ny og ikke helt billig proppede jeg den altså i
vaskemaskinen og gav den en solovask ved 60 grader med lidt ekstra sæbe og
masser af skyllemiddel.
Og den var da stadig både blå og størrelse large da den kom ud - og vigtigst
af alt - lugten var helt væk.
Eneste minus er at skumgummien indeni forskubber sig og ruller rundt så det
tager et stykke tid og lidt fingersnilde at give den kurveform igen.

Mvh Tina - og Gizzemissen der i sidste uge populært var kendt som
Tissemissen.

--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 03-08-03 18:19

Hej Tina

Jeg tror at jeg tager chancen og kommer den i maskine.. Men jeg tror at jeg
nøjes med 30 grader, da den er lidt slidt efterhånden.. Men den er ikke mere
en 4 mdr. gammel..
Og på en måde var det okay timing af Lauritz, da vi har vasketid nu her fra
19 til 22.. *GG*

Men tak for det..

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-08-03 22:03

Thomas Rokamp wrote:
> [...]
> den er ikke mere en 4 mdr. gammel..
> Og på en måde var det okay timing af Lauritz, da vi har vasketid nu

du kan evt vaske den med rodalon i sæbeskålen, i stedet for sæbe
bagefter..... hvis lugten ikke helt er væk ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : JensenJS

Dato : 03-08-03 22:41

> [...]
> en 4 mdr. gammel..
> Og på en måde var det okay timing af Lauritz, da vi har vasketid nu her fra

Det er måske nok en god ide at lægge den ind i et gammelt dynebetræk og
lukke det godt til, hvis der skulle gå hul på, så indholdet ikke ligger
over alt i maskinen, det kan virkelig lave ravage i systemet.
MVH JensenJS

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 03-08-03 19:03

Hej Ninna

Jeg vil anbefalde dig at lægge den i blød i Rodalon først - ellers er jeg
næsten sikker på at "succes'en" vil gentage sig -- selvom vi ikke kan lugte
at den stadig lugter af tis, så kan kattene det .. jeg havde et
stof-kattehus som blev vasket MANGE gange ( uden rodalon først ) - og de
tissede altid på det igen !!! Men efter at det først lå i Rodalon og
derefter i vaskemaskinen ved 60 grader, har der ikke været noget igen !!

Hilsen Pia og misserne ..

--

Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :