farvel til Piv
Fra : nille

Dato : 29-07-03 17:11

Hej
Jeg er netop kommet hjem fra dyrlægen, hvor jeg måtte sige farvel til Piv.
Hans nervebetændelse blussede op igen, og dyrlægen mente ikke at der var
mere at gøre. Æv, det så ellers lige ud som om det gik den rigtige vej. Det
er bare så hårdt at sige farvel til ham. Han blev ikke mere ned 2½, og var
den sødeste kat i familien.

Så nu går jeg her og diskuterer med mig selv om jeg skal have en ny kat,
eller om jeg skal "nøjes" med de to jeg har i forvejen. Der er bare det med
de to, at det er ikke nogle kælepotter, og jeg savne allerede den "motor"
der kom hoppende lige så snart jeg sad stille i en stol eller lagde mig på
sengene + selvfølgelig at mine unger syntes det ville være en genial ide'
med en lille killing.

SÅ...... er der nogen der kender en killing rød eller skildpadde farvet i
det midtjyske der trænger til at kærlig familie, så kunne det jo være at jeg
kunne blive adopteret på ny.

Mange kede hilsner

Nille

Fra : Ida

Dato : 29-07-03 17:55

Også et varmt trøstende kram til dig :´-(
Håber I finder en ny bette killing at forkæle *s*

Ida

--
DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Denise

Dato : 29-07-03 18:42

Hej
Stakkels dig og Piv, der var så ung. Sikke en trist dag her på NG'en, med
katte man må sige farvel til. Og det er jo altid den sødeste kat man mister,
sådan er det bare.
Trøstekram Denise

Fra : Ragna

Dato : 29-07-03 19:12

Hvor var det trist for jer at miste jeres unge kat så tidligt.
Måske kunne I finde en lille, ny afløser på www.vildkat.dk
Der er både killinger og voksne katte, der skal omplaceres.

Mange medfølende tanker og hilsener fra Ragna.

Fra : news.cypercity.dk

Dato : 29-07-03 19:22

Hej Nille

Er ked af at høre at Piv måtte allerede nu tage til regnbuebroen. Men du
skal vide hvor ondt det end gør er det det rigtige du har gjort.

Jeg har en kammerat som har en lille han mitte som er ekstrem kælen og ikk
så forfærdelig gammel ... vil tro en 5 - 6 mdr. men min kammerat står i den
situation at hans udlejer er vildt emsig og har forlangt mitten ud inden
fredag. Måske kunne det være noget ?

Hvis så kontakt Bo selv du kan bare sige jeg har henvist dig bachy ( @ )
overnet.dk

Fra : DK-Pisik

Dato : 29-07-03 19:29

Hej Nille

[...]

Hvis så kontakt Bo selv du kan bare sige jeg har henvist dig ( Inger Kaya )
mail : bachy @ overnet.dk

Fra : Jynis

Dato : 29-07-03 20:29

> [...]
> det midtjyske der trænger til at kærlig familie, så kunne det jo være at

Hej Nille
Det er da noget trist noget , men hvis det kan være til nogen trøst, så har
jeg stadig 3 dejlige killinger fra hittemissen.De er født d.2. maj , så de
er ved at være flytteklare.Den ene er en lille grå og hvid pige og de to
andre er sorte og hvide drenge. De er ganske gratis , dvs. du skal selv få
dem vacsineret osv. Og så vil jeg gerne følge lidt med i deres opvækst.
Altså forvisse mig om at de har det godt
Det er ikke lige de farver du ønskede , men det var et tilbud.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : nille

Dato : 29-07-03 22:08

Hej Jytte og flere

Tak for tilbudet om mislinger, men jeg er altså temmelig kræsen når det
gælder farver på mine katte. Mine hankatte (som ER kastreret) SKAL være røde
og mine hunkatte (som ER steriliseret) SKAL være trefarvet. Den eneste
undtagelse er Kisser, som er en "fejlfarve". Hun er sort/hvid, men alligevel
sød
Jeg er også lidt fjollet hvad angår navne. Mine røde hankatte har altid
heddet Piv, til stor irritation for min dyrlæge, som har svært ved at finde
ud af kartotekskortene, når en gammel kat dør, og der pludselig er en ny
killing med samme navn, og jeg plejer at have en hunkat ved navn Mus og en
ved navn Mis. Så lige i øjeblikket har jeg altså Mis som er trefarvet og en
kanon muse/rotte fanger, og så altså Kisser som er lidt uden for nummer, men
jeg mangler altså en Piv eller Mus.

Jeg har dog af og til sagt at jeg gerne vil have en rød hun kat, som skulle
hedde Rosa.

Men som sagt, jeg er ikke 100 % sikker på at jeg skal have en kat mere, men
man ved jo aldrig. Lige pludselig kan jeg jo ske at blive adopteret igen.

Mange tak for jeres søde og trøstende ord.

Hilsen Nille

Jynis <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f26c5ea$0$5190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Kate

Dato : 29-07-03 23:08

"nille" <nille66@bla.dk> wrote in news:bg667n$gc9$1@sunsite.dk:

> Jeg er netop kommet hjem fra dyrlægen, hvor jeg måtte sige farvel
> til Piv. Hans nervebetændelse blussede op igen, og dyrlægen mente
> ikke at der var mere at gøre.

Selvom det er hårdt, så må man nogle gange tage den tunge beslutning.
2½ år er godt nok ikke meget, jeg føler med dig, det er meget trist.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Trine Piltoft

Dato : 01-08-03 21:05

Hej Nille

Det gør mig ondt at høre om Piv. Jeg har jo selv lige mistet 2 voksne og en
lille killing, så jeg ved godt hvor ondt det gør

Jeg ved ikke om du har fundet en killing? En af mine kollegaer fandt
forleden (mandag eller tirsdag) en lille rød killing i deres motorhjelm!!!!!
Diverse forespørgsler og efterlysninger i området har ikke givet resultat,
så den blev indleveret hos dyrlægen. Derude siger de at hvis der ikke er
dukket en ejer op inden 14 dage, så vil den blive aflivet. Killingen var sød
og tam, så det er næsten en skam, men selvfølgelig bedre end at den skulle
gå en uvis skæbne imøde udenfor.

Nå, men min kollega mente ret sikkert, at hvis man kom med en mulig aftager,
så ville man kunne få lov at afhente killingen når de 14 dage er gået- så
hvis du (eller nogen andre) skulle være interesseret, så skriv privat til
mig, så skal jeg formidle kontakt til min kollega.

Det er i iøvigt i Horsens - killingen befinder sig på Tvingstrup
Dyrehospital lidt udenfor Horsens.

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/