Et farvel mere..........
Fra : Trine Piltoft

Dato : 29-07-03 15:39

tjaeee - flere af jer havde jo i indlæggene om Flamme og hendes søn skrevet
at "nu måtte heldet da snart vende". Sådan skulle det bare ikke være

Siggi var blevet tiltagende dårligere her på det sidste, og selv om jeg et
par dage synes der var en kort opblussen med en lille bedring, kune jeg godt
se hvad vej det gik. Det har dog været svært for mig at tage beslutningen
efter det med Flamme - synes næsten ikke jeg kunne bære at skulle sige
farvel til en kat mere på så kort tid.

Igår tog jeg mig dog sammen, da jeg ikke længere kunne bære at hun havde det
så dårligt, og ringede til dyrlægen og bestilte en tid til idag.

Desværre (eller måske var det alligevel godt nok, for Siggi hadede at komme
til dyrlæge) kom min beslutning lidt for sent. Da jeg kom hjem fra arbejde
igår lå hun under sengen og var død

Jeg blev temmeligt chokeret - også fordi jeg ikke havde regnet med at det
var SÅ slemt. Hun har jo været syg i over 2 år, og når det langsomt men
sikkert går ned af bakke, kan det måske godt være lidt svært at indse
hvornår sygdomsbilledet er blevet så slemt at beslutningen om aflivningen
skal tages. Jeg har ihvertfald åbenbart ikke set det, men måske hendes
hjerte bare har givet op til sidst? Hun lå ihvertfald helt fredeligt på
siden som om hun sov.

Hun er nu begravet ude i haven på den anden side af Rhododendronen hvor
Flamme og hendes søn også ligger. 3 gange på 1½ uge har jeg nu måttet
begravet en kat..........det er næsten ikke til at bære. Jeg kan mærke at
jeg næsten ser syner når jeg kigger på de andre katte, og leder efter tegn
på om alt nu også er ok, men mon ikke jeg får lov at få lidt fred nu og
blive forskånet for flere dødsfald. Det håber jeg ihvertfald.

Triste hilsner fra
Trine & co.

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Lisbeth Jakobsen / T~

Dato : 29-07-03 15:56

On Tue, 29 Jul 2003 16:38:32 +0200, "Trine Piltoft"
<piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> wrote:

Nej dog!!!

*snøft* Hvor er det da skrækkeligt!

Og så komme hjem og finde en død kat *GYS*

Nej du kunne ikke vide at det var "lige op over", katte er jo
fantastiske til at skjule når de ikke har det godt, så man opdager jo
sjældent at de overhovedet er syge, sør de er MEGET syge.

Stakkels dig! Jeg kender ALT til at "se syner". Jeg ta'r stadig mig
selv i at kalde på Bøv

*trøsteknus*
fra
~Lisbeth

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 29-07-03 16:13

In article <3f268845$0$7809$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Trine
> [...]

> til dyrlæge) kom min beslutning lidt for sent. Da jeg kom hjem fra arbejde

Årh nej Trine! åh hvor trist :::
Det er da bare alt for meget..
Du får et stort *KRAM!* pr. langdistance, for jeg har ikke flere ord...

Fra : Denise

Dato : 29-07-03 16:15

Åh, Trine, stakkels, stakkels dig, det er jo ikke til at bære.
Og ja, det kan være meget svært at se hvor syg en kat er.
Ved slet ikke hvad jeg skal sige, men nu må det da holde op.
Trøstekram og mange, mange tanker fra Denise

Fra : Stina Hofmann

Dato : 29-07-03 16:15

Trine Piltoft skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Hun er nu begravet ude i haven på den anden side af Rhododendronen hvor
>Flamme og hendes søn også ligger. 3 gange på 1½ uge har jeg nu måttet
>begravet en kat..........det er næsten ikke til at bære.

Nej, Trine - det ER sgu ikke til at bære. Ikke bare næsten.
Det er simpelthen så urimeligt og tarveligt og ondskabsfuldt og
urimeligt igen. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig
hvor frygteligt det må være og jeg kan helt sikkert slet ikke finde
noget at skrive der kan lette det bare en lille smule for dig.
Jeg kan bare sende dig vores varmeste tanker og kærlige hilsner.

Mvh
Stina og drengene - der synes at mor er underlig når hun sidder og
hyler foran computeren.

Fra : Birgitte

Dato : 29-07-03 16:16

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Triste hilsner fra
> Trine & co.
> Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s

Hej Trine
Føj hvor må det have været en grim oplevelse...det er enhver katteejers
maridt at komme hjem og finde sin bedste ven død.
Jeg håber aldrig det skal overgå mig.
Mvh og mange trøsteord fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Ida

Dato : 29-07-03 16:29

Varmt trøstekram :´-(

Ida

--
DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Ragna

Dato : 29-07-03 16:51

Hvor er det synd for dig, så kort efter de to andre sorger.
Ja, det er umuligt at se, hvor syg ens kære kat er, for den viser det ikke
meget.
Vi er vist mange, der har været i tvivl om hvornår det var så vidt....

Mange medfølende hilsener og tanker
fra Ragna

Fra : maz

Dato : 29-07-03 16:47

"Trine Piltoft" wrote in message> >
> Hun er nu begravet ude i haven på den anden side af Rhododendronen hvor
> Flamme og hendes søn også ligger. 3 gange på 1½ uge har jeg nu måttet
> begravet en kat..........det er næsten ikke til at bære.

Meget meget trist. Føler virkelig med dig....

maria

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 29-07-03 17:46

Åh Trine dog, hvor er verden uretfærdig.

Mange tanker og knus herfra

Hilsen
Joan
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marie B Jensen

Dato : 30-07-03 00:53

Kære Trine Piltoft
En trist tid du har måttet leve igennem. Opdræt er ikkke kun lyse
timer.Det lykkelige er så, at grå gråtoner sig - og de lyse forbliver
næsten lysere.
Jeg ønsker for dig, at du snart mentalt er tilbage i vante gænge.
Og så vil jeg gerne have lov til at give dig en stor komplimnet. Din
beskrivelser er meget smukke..og din hjemmeside utrolig flot og ren.Det
kan godt lade sig gøre, at være åben, og alligevel bevare værdigheden
både for sig selv og for de som var der før.Respekt for dig.

Med venlig hilsen
Marie B Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Charlotte Henriksen

Dato : 29-07-03 18:21

Stakkels dig, Trine. Jeg måtte fælde en(mange) tåre da jeg læste dit indlæg.
Det står stadig meget tydeligt i min erindring, da jeg mistede min sidste
kat. Det er nu 5 år siden, men jeg sad bare ude på teressen med min døde kat
i armene og skreg-brølede-tuede. Du har nu oplevedet noget endnu værre, at
miste 3 næsten samtidigt. Det er så forfærdeligt. Netop i den situation
betyder de andre katte så meget og de får mange ekstra krammere. Trøst dig
med dem.
I lang tid efter fik jeg tåre i øjnene når jeg hørte børnesangen "Min kat
den danser tango" den gjorde mig vemodig men også glad. Glad fordi vi skal
huske på, at når vi bliver kede af det, når vi mister - så er det fordi
katten har givet os så meget mens den var. Tænk på alt det I nåede at opleve
og gem det i dit hjerte. Knus

Charlotte
Sechercat's Maine Coon

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 29-07-03 23:04

On 29/07/03 16:38, in article 3f268845$0$7809$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,
"Trine Piltoft" wrote:

Med tårer I øjnene, sender jeg hermed min dybeste medfølelse

Mange tanker

Charlotte

Fra : Kate

Dato : 29-07-03 23:04

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> wrote in

> Siggi var blevet tiltagende dårligere her på det sidste,

Åhh, hvor er det trist. Desværre kan det være svært at se hvor galt det
står til. Set i bagspejlet kunne jeg godt se at jeg overså nogle

Nu er der kun den trøst at Siggi er smertefri. Og så _må_ der altså
ikke ske mere hos dig foreløbig.

Trøstekram

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Ann K

Dato : 29-07-03 23:10

Åhh - Trine...
Ord er kun tomme, så igen sender dig et stort KRAM!!!

Mvh Ann

Fra : Bente Jepsen

Dato : 30-07-03 05:35

> [...]
skrevet
> at "nu måtte heldet da snart vende". Sådan skulle det bare ikke være

Åh nej da, hvor er det dog grusomt :tåre: , det var da en grim
oplevelse, og så ikke engang at få sagt ordentligt farvel

Med hensyn til din seen syner, synes jeg du skal overveje at få
fjernet den fedtknude Tøsen har på brystet, uanset dyrlægen siger
fedtknude. Jeg havde en hankat der havde fået hormoner pga. at han var
monorchid da han skulle kastreres og at dyrlægen aldrig fandt den
sidste testikel da han blev kastreret, selvom han blev opereret langt
op i bughulen. Da han var 13 år fik han en "fedtknude" på maven, var
ved dyrlæge som sagde at hun mente det var en fedtknude, men at vi
skulle holde øje med om den voksede. Der gik nogle mdr. hvor den ikke
ændrede sig. Desværre døde min far så, og mit fokus flyttede sig fra
Fuzzys mave. Da jeg så fik kigget efter igen, var knuden vokset, vi
fik den fjernet og det var kræft som blev opereret 2 gange, men det
var for sent.

Derfor råder jeg altid folk med fedtknuder på maven til at få dem
fjernet først som sidst og er det så kun en fedtknude, jamen, så ved
man det.

Jeg har tænkt på at skrive det til dig siden dit første indlæg, hvor
du nævnte Tøsen, men var også lidt ked af at gøre dig unødig bekymret,
men synes nu alligevel jeg vil gøre det

Trøsteknus
Bente

Fra : Trine Piltoft

Dato : 01-08-03 20:46

Hej Bente!

Jeg snipper lige dit indlæg over i en ny tråd. Håber det er ok?

Mvh Trine

Fra : Nina Søgaard

Dato : 30-07-03 11:36

> [...]
>
> Triste hilsner fra
> Trine & co.
>
> Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s

Hej Trine.........

Hvor er det dog uendeligt sørgeligt!!!!
INGEN har fortjent at blive ramt så hårdt, og inden for så kort tid
Jeg føler med dig, som alle de andre herinde, og sender gode tanker din
vej!

Med venlig hilsen
Nina Søgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Katrine Nederby

Dato : 30-07-03 11:45

Hvor er det bare uretfærdigt og uendeligt trist
Har lige set din mindeside. Den er meget smuk og rørende Og en god måde
at "beholde" dem på. Jeg kan forestille mig, det ville føles helt forkert
bare at slette dem....

Mange medfølende tanker og trøstekram til dig,
Katrine

Fra : Trine Piltoft

Dato : 01-08-03 20:44

Tusinde tak for alle jeres søde, trøstende ord........Jeg må indrømme at det
her været lidt hårdt at skulle opleve så mange dødsfald på så kort tid

Huset virker STILLE nu. Der er langt fra 7 til 5 katte - specielt når den
ene af dem var en der stadigvæk var ung og i fuld vigør. Min lille Kirsty er
9 måneder, men så er der faktisk et spring op til 2 på 8, 1 på 9 og en på
11. Det kan godt mærkes at der nu kun er 1 "ung" kat i huset - der er
simpelthen næsten alt for fredeligt her........

Jeg takker også for rosen af min mindeside - jeg følte som Katrine vist
skrev, at det ville være helt forkert bare at slette dem. De har været en
del af mit liv i mange år, og jeg syntes de stadigvæk fortjente en plads på
hjemmesiden, ligesom de altid vil vil have en lille plads i mit hjerte

Igen....tusinde tak for alle de trøstende ord

Mvh. Trine & co.