EFTERLYSNING AF KAT!
Fra : Line Wolff

Dato : 28-07-03 23:15

Min elskede kat er væk!! Det er SÅ forfærdeligt... :(((

Han blev væk mandag den 28. juli mellem kl. 18 og 23 nær Ikea i Gentofte
ved København (præcise adresse er Vangede Bygade 39).

Han er 3 år af racen Russian Blue, grå med grønne øjne og vejer ca. 5
kg. ALLE informationer omkring ham modtages med kyshånd!

Tlf: 29 45 78 72

mvh Line

Fra : Line Wolff

Dato : 28-07-03 23:16

Forresten, billede af ham kan ses her:

http://www.nelja.dk/Kalle.jpg

mvh Line

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-07-03 23:37

In article <MPG.198fbeade7295163989696@dtext.news.tele.dk>, Line Wolff
<line@neljafjern.dk> wrote:

> [...]
>
> Han er 3 år af racen Russian Blue, grå med grønne øjne og vejer ca. 5
> kg. ALLE informationer omkring ham modtages med kyshånd!

Hej Line

Nej jeg har jo desværre ikke set ham - det var da skrækkeligt! Hvordan
gik det til?
Håber meget du finder ham igen snart!
Mange tanker og krydsede fingre -

Fra : Line Wolff

Dato : 29-07-03 07:13

> Nej jeg har jo desværre ikke set ham - det var da skrækkeligt! Hvordan
> gik det til?

Vi har håndværker i opgangen og derfor står døren ned til gaden åben.
Jeg har en grum fornemmelse af, at han er sluppet ud af vores hoveddør
og løbet ned, i et uopmærksomt øjeblik.
Det kan også have været et vindue, men jeg tvivler, da de kun står på
klem og han er temmelig stor.

Det har været en forfærdelig nat! Har næsten ikke sovet og var ude igen
i morges og hænge endnu flere opslag op. Har ringet til politi, falck og
dyrlæger, men intet bid. Det er vel egentlig godt nyt, så er han jo ikke
fundet død, men uvisheden er ikke til at holde ud :(

Har efterlyst ham alle steder jeg kan komme i tanke om på nettet og skal
ud med flere opslag senere. Håber virkelig at det giver bid.

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 29-07-03 10:52

Hej Line

Hvor er han dog smuk, og hvor er det dog en skrækkelig historie !!! Jeg
håber virkelig I finder ham i live, og gerne snart !!! Jeg skal udsende din
efterlysning på en quilteliste jeg er medlem af - måske bor der lige nogle i
nærheden ?

Hilsen Pia og misserne ..

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Line Wolff

Dato : 29-07-03 10:58

Hej Pia

Det må du meget gerne... ja, vi håber virkelig at vi snart finder ham.
Det er ikke til at holde ud at gå og vente. En trøst er dog, at både en
ven og en dyrlæge har sagt, at han godt kan sidde og gemme sig i et par
dage, før han kommer frem - selvom man både kalder og leder i buskene.
Så jeg håber at det giver pote. Har ringet rundt til mindst 10 steder og
ingen steder har de fået en kat ind med hans beskrivelse, så det må jeg
jo tage som et godt tegn... trods alt

Line

In article <3f2643b6$0$32429$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
Pia@lihme.com says...

Fra : Ragna

Dato : 29-07-03 11:44

>en dyrlæge har sagt, at han godt kan sidde og gemme sig i et par
>dage, før han kommer frem - selvom man både kalder og leder i buskene.

Et godt tip skulle være at gå ud og kalde sent på aftenen, hvor der er mere
ro i området.
Det kan også hjælpe at rasle med en eller anden slags mad, som katten kan
lide - eller måske endda lukke en dåse op under så stort spektakel som
muligt for at lokke den sultne kat frem igen.
Jeg håber, I snart finder ham!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Line Wolff

Dato : 29-07-03 13:04

> Et godt tip skulle være at gå ud og kalde sent på aftenen, hvor der er mere
> ro i området.

Jep, god idé. Vi regner med at gå ud ved 20-tiden, hvor butikkerne har
lukket og bilerne er væk, og så igen inden vi går i seng (hvis jeg da
kan sove i nat).

> Det kan også hjælpe at rasle med en eller anden slags mad, som katten kan
> lide - eller måske endda lukke en dåse op under så stort spektakel som
> muligt for at lokke den sultne kat frem igen.

Vi prøver begge dele. Tak for tippet!

Line

Fra : Ivan Klattrup

Dato : 29-07-03 19:12

"Line Wolff" <line@neljafjern.dk> skrev i en meddelelse
>En trøst er dog, at både en ven og en dyrlæge har sagt, at han godt kan
sidde og gemme sig i et par
>dage, før han kommer frem - selvom man både kalder og leder i buskene.

Min kat Sussi (som er en indekat) tog sig en smuttur ud i det blå for ca 1?
måneds tid siden, og jeg var meget nervøs for hvor hun var, og den første
nat kunne jeg næsten heller ikke sove (hun forsvandt mellem kl 23 og 02)
efter at jeg havde været udenfor og kigge efter den i mørke, hun er meget
nysgærrig over for andre dyr og insekter, så jeg tror at det var et pindsvin
hun havde set udenfor der havde fået hende til at smutte ud gennem et
vindue, nå men da jeg så vågnede op var jeg ude og lede efter hende.....
intet resultat, men en kat er jo også sin egen, så jeg begyndte at tage det
mere roligt igen.
den næste dag var jeg igen ude og lede efter hende, igen intet tegn af
hende...
Men lige pludselig mens jeg sad og så TV ved 23-tiden den aften, kunne jeg
høre hende kalde uden for vinduet, hun kunne selvfølgelig ikke hoppe de 2
meter op så jeg måtte ud efter hende (rundt om blokken og kalde på hende, og
så fik jeg hende ind igen (hun var dog lige ved at rive min ene arm i
galskab over at skulle bæres...
Det mest komiske var, da hun kom ind, at selvfølgelig skulle hun have noget
mad, men hun havde nu mere travlt med at komme på toilettet, til trods for
at lige uden for mit vindue er der en sandkasse, som vi kalder for "den
store kattebakke"

Min største frygt var dog om hun uden jeg havde lagt mærke til det, var
kommet i løbetid, og jeg så skulle have killinger, men 2 uger senere var den
frygt i hvert fald væk

--
Ivan V. Klattrup
http://ivanklattrup.adr.dk/

Fra : Line Wolff

Dato : 29-07-03 21:24

In article <3f26b905$0$6825$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>,
ivanklattrupnospamming@teliamail.dk says...
> Min kat Sussi (som er en indekat) tog sig en smuttur ud i det blå for ca 1?
> måneds tid siden, og jeg var meget nervøs for hvor hun var, og den første
<snip>

Det hjælper meget på mit håb med din historie. Folk er søde til at
fortælle om deres erfaringer med bortløbne katte og det hjælper meget;
også til inspiration til hvad jeg kan gøre for at finde ham igen.

Jeg har lige været ude og kalde og rasle med madbøtten i 1? time, men
desværre intet nyt. Der har i løbet af dagen været 5 telefonopkald ang.
de opslag vi har lavet. Vi smidt alt hvad vi havde i hænderne og løbet
ud, men desværre har det ikke været ham.

Jeg er meget overvældet over at folk er så søde til at ringe og håber at
vi kommer videre imorgen. Håber stadig alt hvad jeg kan, men hvor er det
svært :( Nu vil jeg ind og se om jeg ikke kan få noget søvn...

Line

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 29-07-03 12:18

Hej

Jeg skal holde øje i mit område bor 10 min på cykel fra ikea gentofte så
måske hvis han er gået på vandring der er også en del kolonihaver i nærheden
prøv at sætte opslag op der, og ved ikea selvf. og dyrhandlen der kommer
mange mennesker. Spørg børn i området om de har set katten da de ofte husker
dyr, de ser.

Mvh Tina

Fra : Line Wolff

Dato : 29-07-03 13:05

> Jeg skal holde øje i mit område bor 10 min på cykel fra ikea gentofte så
> måske hvis han er gået på vandring der er også en del kolonihaver i nærheden

Tusind tak. Kolonihaverne... er det arealerne der ligger på højre hånd
når man kører et stykke ned af Nybrovej - væk fra Ikea?

> prøv at sætte opslag op der, og ved ikea selvf. og dyrhandlen der kommer
> mange mennesker. Spørg børn i området om de har set katten da de ofte husker
> dyr, de ser.

Det vil vi gøre.

Line

Fra : Andreas Holt

Dato : 29-07-03 13:25

In news:MPG.198fbeade7295163989696@dtext.news.tele.dk, Line Wolff wrote:
> Min elskede kat er væk!! Det er SÅ forfærdeligt... :(((
>
> Han blev væk mandag den 28. juli mellem kl. 18 og 23 nær Ikea i
> Gentofte ved København (præcise adresse er Vangede Bygade 39).

Uh, jeg håber, han bliver fundet igen. Jeg er postbud lige i området, og jeg
skal nok kigge efter ham. Jeg går ud fra det er en indekat (jeg har i hvert
fald aldrig set den før). De løber da normalt ikke så langt væk, hvis de
forvilder sig ud, eller hvad siger jeres erfaringer?

Andreas Holt

Fra : Line Wolff

Dato : 29-07-03 14:15

> [...]
> fald aldrig set den før). De løber da normalt ikke så langt væk, hvis de
> forvilder sig ud, eller hvad siger jeres erfaringer?

Tusind tak for dit indlæg - det gør mig virkelig glad at vide, at du kan
holde udkig efter ham på din rute.

.... og jo, han er indekat. Han er normalt meget kælen og tillidsfuld,
men jeg kunne forestille mig at han kan være meget forvirret derude "i
junglen" så det er ikke sikkert at han vil optræde kælen. Men ALLE
observationer modtages med kyshånd, så ser du noget, så ring endelig.

Jeg har lagt endnu et billede af ham på min hjemmeside, så man kan se
ham fra "flere vinkler" og få et bedre indtryk af hvordan han ser ud:

http://www.nelja.dk/kalle2.jpg

Line

Fra : Vibeke J

Dato : 29-07-03 19:52

Han blev væk mandag den 28. juli mellem kl. 18 og 23 nær Ikea i Gentofte
ved København (præcise adresse er Vangede Bygade 39).

Der cykler jeg forbi flere gange om dagen - skal nok holde øje, er han
øremærket?

/Vibeke

Fra : Line Wolff

Dato : 29-07-03 21:28

In article <bg6fnl$1n7r$1@news.cybercity.dk>, a@a.dk says...
> [...]
> ved København (præcise adresse er Vangede Bygade 39).
>
> Der cykler jeg forbi flere gange om dagen - skal nok holde øje, er han

Nej, desværre :( Min hunkat er øremærket; det blev hun i forbindelse med
sterilisering, for dyrlægen var så flink at nævne, at det skulle gøres i
narkose og så kunne man jo ligeså godt få det med. Man tænker nok ikke
så meget over det når det er indekatte. Da Kalvin blev kastreret i sin
tid tænke jeg ikke over at det kunne gøres i den forbindelse og dyrlægen
(brugte hende kun 1 gang) var desværre ikke så vaks at minde mig om det
:( Nu fortryder jeg bittert at jeg ikke bare fik ham ned og få det
ordnet, men man kan jo altid være bagklog.

Tak fordi du kigger efter ham. Han har forresten ikke halsbånd på.

Fra : Kate

Dato : 30-07-03 00:45

Åhh, Line. Jeg håber i finder Kalvin. Der er ikke noget værre end at
miste en kat og ikke kende dens skæbne.
Selvom det er over 10 år siden jeg mistede en så tænker jeg ofte på
hvad der mon skete med ham

Krydser alt hvad jeg kan for at du får Kalvin helskindet hjem igen.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : DK-Pisik

Dato : 29-07-03 21:27

Hej Line

Åh jeg håber sådan du meget snart finder din kat... der er nok ikk noget
mere rædselsfuldt at vide intet...

kram fra mig og trøstende potedask fra mitterne her..

/ Inger Kaya
DK-Pisik
www.pisik.dk

Fra : Bente Jepsen

Dato : 30-07-03 05:11

"Line Wolff" <line@neljafjern.dk> skrev i en meddelelse
Min elskede kat er væk!! Det er SÅ forfærdeligt... :(((

Hej Line.

Hvor er det forfærdeligt for dig. Det må være enhver med indekattes
værste mareridt

Det er dejligt at læse, at der er så mange der hjælper med at lede
efter ham.

Vi fik heller ikke vores Søster øremærket, for da hun blev
steriliseret og vi blev spurgt, sagde vi nej tak, da Ciceros øremærke
er næsten usynligt pga. at han har så mørke ører, så de der kigger
efter, vil næsten ikke kunne se mærket, men vi har da fortrudt siden,
for selv om hun ikke gider ud, selv når vi ved en fejl (absolut kun
sket en gang) får hende lukke ude på den forkerte side af døren og hun
så kæmper som en gal for at komme ind igen, kunne man jo være uheldig
en dag.

Krydser fingre for at I snart får ham hjem igen, og han ser jo så
speciel ud, at de fleste ikke vil være i tvivl hvis de ser ham

Mange hilsner
Bente

Fra : Line Wolff

Dato : 31-07-03 07:12

Lige en lille update...

Der er stadig intet nyt Det er enormt hårdt at gå og vente og vente
og ikke føle, at man kan gøre nok.

Kalvin, som blev væk i mandags, har stadig ikke givet lyd fra sig. I går
ringede jeg rundt til alle internater og fik ham efterlyst. Han var ikke
blevet indleveret nogle af stederne. København Dyrehospital, som Falck
afleverer til, havde heller ikke fået en kat ind med hans signalement.
Nu er han ihvertfald efterlyst alle steder jeg lige kan komme i tanke
om...

I går aftes kl. 23 var vi ude i en time og lede og kalde og tog en tur
mere i morges kl. 6. Vi bor i et område med en - føles det - uendelig
mængde busk og krat og jeg var krøbet i arbejdstøjet og havde taget
handskerne på. Fik gennemkigget alle krat og buske i en radius på 100
meter herfra. Mere er næsten uoverkommeligt. Kaldte og kaldte og raslede
med maden, men intet svar. Det må næsten betyde, at han ikke er krøbet
hurtigt i skjul, men måske har bevæget sig over et større område. Det er
forfærdelig uoverskueligt, men vi må ud og kalde igen i aften.

En helt utrolig sød dame fra Kattens Værn fortalte mig i telefonen, at
der godt kan gå op til 3-4 dage før de tør komme frem, for de er ofte
meget bange. Så vil de prøve at tage kontakt til mennesker - enten
forbipasserende eller os. Vi krydser fingre!

Der har i alt været 9 opkald på vores opslag og jeg er meget rørt over
hvor hjælpsomme folk er. Desværre har det ikke givet bid endnu, men vi
håber.

Puha... sikke en smøre. Trængte bare til at komme ud med noget af
frustrationen

I aften får vi gæster - ligesom for at få lidt adspredelse... Vi kan så
stadig løbe ud, hvis nogen spotter en grå mis...

Line

Fra : Kate

Dato : 31-07-03 10:04

Line Wolff <line@neljafjern.dk> wrote in

> Der er stadig intet nyt Det er enormt hårdt at gå og vente og
> vente og ikke føle, at man kan gøre nok.

Ja, det er det. Åh, jeg tænkte mange gange på dig i går. Jeg håber
inderligt at i får Kalvin hjem i god behold.

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 31-07-03 21:41

Hej igen

Jeg fik en ide, nogen gange når min far har været på jagt er en af
gravhundene forsvundet. Så plejer han at sætte transportkassen der hvor han
har sluppet hunden der plejer så at være bingo om aftenen hvor hunden er
vendt tilbage og er gået i sin kasse. Måske det kunne praktiseres med en
kurv eller lign katten kender bare en ide`.

pøj pøj

Mvh Tina

Fra : Line Wolff

Dato : 01-08-03 10:16

> [...]
> vendt tilbage og er gået i sin kasse. Måske det kunne praktiseres med en
> kurv eller lign katten kender bare en ide`.

God idé! Det prøver vi (med en kattehule fra deres kattetræ).

Line

Fra : hansen

Dato : 03-08-03 19:29

Kære Line
Vi fik vores kat, da han var et halvt år gammel. En af de første gange vi
vovede at lukke ham ud, blev han jaget væk af en anden kat. Han havde ikke
lært sit territorium at kende endnu, så vi vidste han ikke kunne finde
tilbage. Vi gjorde alt det du også har gjort: satte opslag op, gik og
kaldte, raslede med legetøj, spurgte postbudet, kontaktede Kattens Værn osv.
Samtidig havde vi smidt sedler i alle postkasser ved de nærliggende veje -
sådan ca. 50-75 stk. Efter 5 dage ringede en venlig dame, som passede hus
for sin nabo. En kat havde inden for den sidste uge holdt til i
havemøblerne, og hun fodrede katten i den tro at den var herreløs (hun
tjekkede ikke øremærket). Og sørme om det ikke var vores misser! Det er nu
over 7 år siden, men jeg kan stadig blev helt ked af det når jeg tænker på
de 5 dage. Men jeg kan klart anbefale at du smider en seddel i postkasserne.
Og ja folk er utrolige hjælpsomme. Den dame der havde ringet blev så rørt da
hun så hvor glade vi blev.

KH Lise

Fra : Trine Piltoft

Dato : 01-08-03 20:59

Hej Line

Det gør mig ondt at du skal gå i uvished og vente på nyt om din kat. Jeg
krydser fingre for at den dukker op igen snarest muligt.

Jeg kender nogen der havde en kat der var væk i 3 uger tror jeg. Den blev
indfanget til sidst, under en løbetid så vidt jeg husker - meget tæt på
hvor de boede, så den var ikke rendt ret langt væk,. Så du skal ikke helt
opgive håbet endnu - det kan sagtens stadigvæk lade sig gøre at finde den

Mvh. Trine & co.

Piltoft?s Siamese & Oriental Shorthair?s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Andreas Holt

Dato : 09-08-03 10:23

Er der endnu intet nyt?

Andreas Holt / Tigereye

Fra : Line Wolff

Dato : 09-08-03 11:11

In article <3f34bd7b$0$32431$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
andreas.holt@mail.invalid says...
> Er der endnu intet nyt?

Nej, desværre Intet nyt overhovedet. Frekvensen af folk der ringer
er faldet meget, men det er jo forståeligt. De sidste 3-4 dage har der
slet intet være. Vi tager stadig ture, hvor vi går rundt og kalder, men
det er meget frustrerende, da man efterhånden ikke tør håbe på "bid"
længere.

Vi har efterhånden vænnet os til tanken om, at vi måske aldrig ser ham
igen (hvis man altså kan "vænne" sig til sådan noget). Det er ikke sjovt
at gå ned på gaden, for opslagene hænger overalt og jeg bliver så trist
til mode af at se hans billede. Der vil nok gå lang tid før jeg kan det,
uden at føle sådan.

Men der er også sket noget andet... Skæbnen ville, at jeg, den aften
Kalvin blev væk, fik en mail fra en af mine gamle killingekøbere om, at
de måtte af med deres kat pga. allergi. Da jeg kun har haft 1 kuld (det
var for 1 år siden og der var 3 killinger) og jeg var/er meget knyttede
til dem, tog jeg over og hentede ham i onsdags og nu bor han her. Min
hunkat (moren) tager det med skeptisk sind, men jeg tror nok det flasker
sig. Han er ligeså dejlig som da han var lille og han ligner sig selv.
Hvis der ikke sker noget drastisk med vores kattesituation, beholder vi
ham, for min hunkat savner tydeligvis det selskab hun havde i Kalvin.

Jeg er normalt ikke specielt troende med hensyn til skæbnen og den
slags, men jeg må indrømme, at jeg har fået tænkt en del over det
tilfælde at jeg, 15 min efter jeg havde fået den mail om killingen,
opdagede at Kalvin var væk. Måske ville skæbnen at jeg ikke helt skulle
undvære. Det er altså en mærkelig verden.

/ Line

Fra : Kate

Dato : 10-08-03 12:18

Hej Line

Jeg ved hvor forfærdeligt det er at miste en kat, man holder aldrig
helt op med at tænke på den. Selvfølgelig bliver det mindre med tiden,
men uvisheden er slem.

Jeg håber at Kalvin bliver fundet og kommer hjem, og at han vil tage
godt imod den lille ny mis. Tillykke med ham.