Familieforøgelse eller ej??
Fra : Trine A.

Dato : 26-07-03 09:18

Hej til jer alle *ss*

Jeg går i disse dage med tanker om at forøge vores lille familie....men i
den forbindelse har jeg en ½ million spørgsmål

Grunden til at jeg vil anskaffe en misling mere, er Bastian (alias
terroristen, vandalen, mors dreng, kælegrisen og møgdyret...)
Ham og Luna er bestemt ikke enige om hvor tit der skal leges, endsige hvor
vildt det skal være....Bassemanden er en dreng med STORT d! For Bastians
skyld skal al leg foregå med 180 i timen, alt undervejs skal væltes, og det
skal helst foregå i 20 timer ud af døgnets 24...*suuk* Og på trods af hans
sølle 3,2 kilo, lykkedes det ham gang på gang at overmande hende (og hun
vejer altså 2 kilo mere end ham)

Siden sidste update herfra er der sket en del....kæresten og jeg er gået fra
hinanden, jeg har fået en "lille" hvalp (15 uger, 20 kilo) og vi er flyttet
til Greve i en større lejlighed.
Luna har absolut ikke delt min begejstring...hverken da jeg fik Bastian i
sin tid eller nu da Bosse (hvalpen) ankom....Det tager hende et stykke tid
før hun falder til ro igen...
Flytningen tog hun imidlertid ganske med ophøjet ro...underlige kræ *gg*

Vil det være synd for Luna at ansaffe en misling mere?
Vil hun så bare have 2 plageånder istedet for én?
Hvilken race skal jeg i givet fald vælge?

Jeg har talt meget om Maine Coon med Ida Carlsen herfra..stor tak til dig,
Ida, for din tålmodighed og hjælpsomhed!!!!!! Personligt synes jeg at det er
en dårende dejlig race...men er den et godt valg netop for vores familie?

Vil Bastian falde lidt til ro, hvis han får en legekammerat?
Skal det i givet fald være en han eller en hunmis?
Skal det være en killing eller en ungkat?
Er 3 katte og en hund for meget til 70 kvm?

Pyyyh jeg håber på at nogle af jer kan give mig lidt afklaring...jeg vil jo
kun det allerbedste for mine dyr....*ss*

--
Mange hilsener
Luna, Bastian, Bosse og Trine

Fra : Kate

Dato : 26-07-03 09:49

"Trine A." <trinealsing@yahoo.dk> wrote in

> Jeg går i disse dage med tanker om at forøge vores lille
> familie....men i den forbindelse har jeg en ½ million spørgsmål

Tjaa, kender godt det der med ikke at være helt sikker. Problemet er
bare at man overhovedet ikke aner om det er en god idé før man har
taget skridtet.

Ang. hunden kan jeg intet sige for jeg har ikke og har aldrig haft
hund.

Da Oliwer døde gik der ikke ret lang tid før jeg mente at en erstatning
var på sin plads. Johan er trods sin høje alder stadig lidt af et
legebarn, hvorimod Sofie var meget sat. Hun ønskede bare fred og ro,
men da Johan er en drillepind så var det faktisk i mine øjne synd for
begge. Altså købte jeg Lante. Fint nok, Sofie fik ro for Johan kunne nu
koncentrere sig om Lante, nu var problemet så bare at ret hurtigt viste
det sig at aldersforskellen på Lante og Johan var _for_ stor. Ind i
billedet måtte en yngre kat, derfor Mowgli.

Her på stedet har det været udpræget succes at tilføje Lante og Mowgli.
Begge kan ræse når det er det de har brug for, sammen eller hver for
sig. Johan kan være med i det omfang han orker.

Umiddelbart ville jeg sige "ja, giv Bastian en legekammerat". Der er
bare det ved det at jeg jo ikke kender dine katte og kan vurdere om
Luna ville synes det er en god idé, men skulle du tage springet ville
jeg anbefale en dreng mere, altså til Bastian.

Ang. størrelsen på din lejlighed. Jeg bor på 43kvm med 4 katte og en
kanin og synes ikke det er et problem. Nu ved jeg jo ikke hvor stor din
hund bliver, men kattene kan jo få plads ved hjælp af hylder, reoler,
skabe eller andet som de kan kravle til vejrs på. De benytter mine da
meget.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-07-03 10:34

Trine A. wrote:
> [...]
> dig, Ida, for din tålmodighed og hjælpsomhed!!!!!! Personligt synes
> jeg at det er en dårende dejlig race...men er den et godt valg netop

nu kender jeg kun maine coon'en af omtale og så den skønne mis minvaninde
har........ men jeg medgiver da KLART at det er en skøøøøn race......
min eneste "frygt" ville være at du ville have to "hunde" i huset med en
coon*G*

> Vil Bastian falde lidt til ro, hvis han får en legekammerat?

ikke nødvendigvis.... men han vil sikkert lade luna være mere i fred.....

> Skal det i givet fald være en han eller en hunmis?

helt klart hanmis...... alt det der med at drenge leger drengelege og sådan
:).... det er netop grunden til at jeg prøver at presse kæresten til en
lille dreng til sweety :)

> Skal det være en killing eller en ungkat?

umiddelbart vil jeg sige at det er lidt underordnet.... men personligt ville
jeg nok foretrække en ungkat, fordi den vil være mere på basses nivau fra
starten.....

> Er 3 katte og en hund for meget til 70 kvm?

nej da :) så længe kattene har lidt de kan komme op i højden på, så synes
jeg bestemt ikke.....

> Pyyyh jeg håber på at nogle af jer kan give mig lidt afklaring...jeg
> vil jo kun det allerbedste for mine dyr....*ss*

forståeligt nok.....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Vibeke J

Dato : 26-07-03 12:14

> Jeg går i disse dage med tanker om at forøge vores lille familie....men i
> den forbindelse har jeg en ½ million spørgsmål

Jeg kan ikke svare direkte på dine spørgsmål, men jeg kan da fortælle om
hvad der er sket i vores lejlighed.
Vi fik et søskendepar (huskatte) på et internat, som var 1½ år. En han og en
hun. Hunnen var puttesyg og hannen var legesyg (for at sige det kort), så
det resulterede i at hannen tit jagtede sin søster uden hun syntes det var
særlig sjovt.
Nåmen jeg fik jo så også fikse ideer af at læse med herinde, og fandt ud af
at jeg da måtte have en legekammerat til hannen, og en Coon det var da lige
sagen (for de er jo vidunderlige).
Nåmen jeg fik så en lille coon dreng inden for dørene, som var fuld af
energi og ville lege, lege og lege. Og allerhelst med mine to andre katte
naturligvis.
Men lige så snart vi fik ham inden for dørene holdt min hankat op med at
være legesyg. Han blev mere tilbageholden og at lege med en lille killing -
eller bare med en killing i nærheden som ville blande sig så snart man fandt
noget legetøj frem. Det var bare ikke sagen. Det resulterede så i at jeg
havde en lille coon-killing som havde et meget stort behov for at lege, og
når nu storebror ikke ville lege, så kunne man jo altid lege med søsteren,
og det syntes hun jo ikke lige var så sjovt - for coonen var endnu mere
provokerende end hendes søster.

Så det er altså ikke altid at det lige går som man har planer om.
Nu er mine katte så udekatte, så de har kunnet gå ud og komme lidt væk hvis
det blev for meget. Og coonen har fundet legekammerater udenfor - af flere
forskellige arter (mennesker, andre katte, kaniner).
Så det har ikke været noget problem - andet end at det tog noget tid før de
alle accepterede hinanden (ca. 1 år). Men nu følges kattene da mere eller
mindre ad når de er udenfor, og der næsemøsses og rulles rundt. Men at lege
med hinanden - det er det aldrig blevet til.

Men det hele afhænger jo af kattene. Man kan jo aldrig vide om Bastian vil
bryde sig om den nye legekammerat. Hvordan tog han i øvrigt imod hvalpen?

Men jeg føler mig overbevist om at Bastian ikke vil falde til ro - uanset om
han får en legekammerat eller ej. Mon ikke han forbliver en vildbasse?

/Vibeke

Fra : Trine A.

Dato : 26-07-03 18:48

"Vibeke J" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> Men det hele afhænger jo af kattene. Man kan jo aldrig vide om Bastian vil
> bryde sig om den nye legekammerat. Hvordan tog han i øvrigt imod hvalpen?

Hej Vibeke

Faktisk tog han rigtigt pænt imod hvalpen *ss* Ikke en eneste gang har han
hvæsset af ham.....han har givet ham masser af flade....men uden klør *ss*
Og det er kun hvis Bosse bliver for voldsom.....

> Men jeg føler mig overbevist om at Bastian ikke vil falde til ro - uanset
om
> han får en legekammerat eller ej. Mon ikke han forbliver en vildbasse?

Jamen det vil så oz være ok.....jeg fik nok ikke formuleret mig
ordentligt...det var mere overfor Luna jeg tænkte på *ss*
Jeg tror nemlig ikke selv at Bastian bliver nogensinde bliver "voksen" *gg*
Han er i mine øjne en "rigtig" hankat...fræk som en slagterhund...øøhh eller
slagtermis *gg*, næsten altid ude på ballade og yderst kælen

Hilsen
Trine (som altså savner svar fra nogle af opdrætterne ??)