Heldig hund
Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-08-03 17:40

Hørte i radioen i morges, at en hund var blevet fundet efter 63 dage i en
brønd. Den havde fået vand ved regn og dug, men ingen mad. Den havde tabt ½
af sin vægt, men den levede, og er nu kommet hjem igen

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mari

Dato : 11-08-03 19:18

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tabt ½
> af sin vægt, men den levede, og er nu kommet hjem igen

Vi så den i TV her i aften - og den ser ud til at ha' det godt - på
trods.

Men, hvordan kan man ha' en brønd uden dæksel........ med god
samvittighed.

/Mari

Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-08-03 20:23

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse

> Vi så den i TV her i aften - og den ser ud til at ha' det godt - på
> trods.
>
> Men, hvordan kan man ha' en brønd uden dæksel........ med god
> samvittighed.

Med god samvittighed? det kan man vel heller ikke!!!!

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mari

Dato : 11-08-03 21:08

> Med god samvittighed? det kan man vel heller ikke!!!!

Nej, netop........ brønden her var på en sommerhusgrund - og jeg
undrer mig over, hvordan kan man undgå at vide at der er en brønd
uden dæksel netop på en sommerhusgrund?

/Mari

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-08-03 08:15

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> wrote in message

> [...]
> trods.
>
> Men, hvordan kan man ha' en brønd uden dæksel........ med god

et dæksel er ikke en god løsning. Hvis man ikke skal bruge brønden er det
bedre at fylde den op med sand eller jord. Et dæksel bliver ødelagt med
tiden.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Spraka og Tyra

Dato : 12-08-03 22:28

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> en

Ja, det var en usædvanlig heldig - men også sej - ISLANDSK FÅREHUND. Ikke
alle hunderacer havde klaret sådan en omgang (men sikkert heller ikke alle
IF´er)

/Svend

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-08-03 10:24

> [...]
½
> af sin vægt, men den levede, og er nu kommet hjem igen

Hej Nina

Ja vi så den i TV, den var godt nok blevet noget mager, så det næsten gjorde
ondt at se den. Men til trods for et par kedelige måneder, så dog i behold.
Alligevel fantastisk, at den kunne leve så længe, på den smule vand der har
været i brønden.
Lad så dette være en god bevæggrund til, at alle som har en lukket brønd på
sin jord, eller lignende fælder, kontrollerer at de er forsvarligt lukkede,
så ingen andre dyr lider samme skæbne.

M.V.H.....Benny..

Fra : Biker Mike

Dato : 13-08-03 08:19

Nina El Falaki wrote:
> Hørte i radioen i morges, at en hund var blevet fundet efter 63 dage
> i en brønd. Den havde fået vand ved regn og dug, men ingen mad. Den
> havde tabt ½ af sin vægt, men den levede, og er nu kommet hjem igen

En åben brønd fanger ikke kun hunde, men også frøer, padder, pindsvin, m,m,
så der har nok alligevel været lidt af spise til hunden, Ejeren af grunden
skulle stilles nøgen i gabestokken på det lokale torv for sin usandsynlige
dumhed / ligegyldighed, tænk hvis der var røget et barn i den.

Hilsen Michael