USB til IDE!?
Fra : Carsten Matzon

Dato : 17-12-00 20:52

Harjsa

Jeg har en eksterne USB hd stående og som sådan vil jeg mene den bare
indeholder en USB - IDE Controller...Jeg ville så lige prøve at smide en IDE
HP 7200 brænder på...Den finder den godt nok i selve systemet som et cdrom
drev men Toast kan ikke finde den...Sidder så og fundere lidt om min ide
overhovedet vil kunne virke??

Apple har smidt en fil ud der hedder... USB Mass Storage Support... Er den
som standard installeret i OS9 eller???

Gode ideer tages imod med kyshånd... hii

Mvh

Carsten

Fra : N/A

Dato : 18-12-00 18:04

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-12-00 18:04

In article <91lfg0$2glh$1@news.cybercity.dk>, "Jan Schmidt"
<jascNOSPAM@NOSPAMemail.dk> wrote:

> Jeg har overvejet at forsøge mig med at købe et MacAlly-kabinet.

Hvorfor i al verden ikke købe et USB-kort i stedet for?

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"

Fra : Carsten Matzon

Dato : 18-12-00 20:53

Nårh man som jeg nu har en USB til IDE controller som godt nok har en hd
siddende så ville det være smartest og billigst om jeg bare kunne smide en
IDE brænder på...Men det er åbenbart ikke sådan ligetil..Underligt nok..

Mvh

Carsten

On Mon, 18 Dec 2000 18:03:31 +0100, Martin Edlich wrote
(in message <nogen-E11278.18033118122000@news.inet.tele.dk>):

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-12-00 21:46

In article <01HW.B66429BA0001F6D910C26D10@news.tele.dk>, Carsten Matzon
<carsten@matzon.dk> wrote:

> [...]
> hd siddende så ville det være smartest og billigst om jeg bare kunne
> smide en IDE brænder på...Men det er åbenbart ikke sådan

Monstro det er fordi der er forskel på IDE og ATAPI?

Fra : Carsten Matzon

Dato : 18-12-00 22:02

Nu er jeg ikke lige med så forklar dig lige nærmere...!?
Mener er det ikke en USB til IDE der sidder i min hd halløj..JOH
Er det ikke en IDE brænder jeg smider på controlleren...JOH
Burde det så ikke virke???... hmmm

Kan det virkeligt passe jeg skal smide 1500-3000 på bordet for at få mig en
brænder til min elskede mac... hmmm...

Mvh

Carsten

On Mon, 18 Dec 2000 21:46:04 +0100, Martin Edlich wrote
(in message <nogen-D77D9F.21460418122000@news.inet.tele.dk>):

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-12-00 22:41

In article <01HW.B66439D50005BF9F10C26D70@news.tele.dk>, Carsten Matzon
<carsten@matzon.dk> wrote:

> Nu er jeg ikke lige med så forklar dig lige nærmere...!?

Nå, du lagde ikke mærke til mit "?".

SVJV er harddiske ATA og CD-drev ATAPI, men jeg ved ikke om det er det
der gør forskellen - det ved jeg ikke nok om protokollerne til at afgøre.

> Mener er det ikke en USB til IDE der sidder i min hd halløj..JOH
> Er det ikke en IDE brænder jeg smider på controlleren...JOH
> Burde det så ikke virke???... hmmm

Hids dig lige lidt ned, drop de mange "?" efter hinanden og stop
råberiet, hvis du vil have at folk skal besvære sig med at svare dig.

Fra : Carsten Matzon

Dato : 19-12-00 15:19

Joh det kunne godt tænkes at det er det der gør jeg ikke kan få brænderen til
at virke.Men underligt den godt virker som cd-rom drev så...Hmmm

Nu siger du godt nok at jeg skal slappe af men efter at have læst en masse
svar du skriver til andre virker det som om du er lidt pirrelig eller måske
er du bare PMS hele året?.Tjah det kunne jo tænkes så mon ikke du bare skal
slappe af selv og måske selv lade være med at være pirrelig og gå i
petitesser?

Mvh

Carsten

On Mon, 18 Dec 2000 22:40:47 +0100, Martin Edlich wrote
(in message <nogen-95D55B.22404718122000@news.inet.tele.dk>):

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-12-00 20:12

Carsten Matzon <carsten@matzon.dk> wrote:

> Joh det kunne godt tænkes at det er det der gør jeg ikke kan få brænderen til
> at virke.Men underligt den godt virker som cd-rom drev så...Hmmm

du mangler en toast usb driver til drevet...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!

Fra : Carsten Matzon

Dato : 19-12-00 22:08

I system mappen eller Toast der mangler den??... Er det ikke nok at Toast
understøtter drevet??

On Tue, 19 Dec 2000 20:12:06 +0100, Morten Reippuert Knudsen wrote
(in message <1elwhgb.q5x0euq70uczN%reippuert@mac.com>):

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-12-00 00:59

Carsten Matzon <carsten@matzon.dk> wrote:

> I system mappen eller Toast der mangler den??... Er det ikke nok at Toast
> understøtter drevet??

Nej, ikke når det gælder USB brændere, den skal derfor instaleres i
systemmappen (udvidelser), det er dog ikke sikkert at toast understøtter
din kombination af USB/IDE-brigde og drev.

(i seneste version af Toast instaleres USB, Firewire og ATAPI/SCSI
drivere i en mappe under toast, så man selv skal instalere den i
systemmappen)

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-12-00 18:04

In article <91lfg0$2glh$1@news.cybercity.dk>, "Jan Schmidt"
<jascNOSPAM@NOSPAMemail.dk> wrote:

> Jeg har overvejet at forsøge mig med at købe et MacAlly-kabinet.

....og jeg mente selvfølgelig et ATA-kort.

Fra : Carsten Matzon

Dato : 18-12-00 20:52

Jamen det står ikke umiddelbart på den med det er ONE der har lavet driver
halløj til den..

Mvh

Carsten

On Mon, 18 Dec 2000 17:52:57 +0100, Jan Schmidt wrote
(in message <91lfg0$2glh$1@news.cybercity.dk>):