Afstand til Istrien ?
Fra : Lars Holme

Dato : 10-08-03 17:59

Hejsa

Vi planlægger campingtur til Istrien, på en plads lige nord for Pula.

Findes der et sted hvor vi kan se afstande og ruter til det område?

Gode råd til turen modtages gerne, da det er første gang vi skal der ned.

Hilsen

Lars og Ninette

Fra : Søren Jensen

Dato : 10-08-03 20:04

Hej

Vi er lige kommet hjem dernede fra efter 3 ugers ferie. Vi lå på en
campingplads Bijela Uvala i byen Porec, som er en rigtig hyggelig by. Vi
havde nogle ture til Pula, i forbindelse med at en af vores venner kom til
skadeog blev indlagt på Pula hospital. Og jeg kan rolig sige at Byen er der
ikke noget ved. Det er en stor havneby, og er ikke særlig charmerende. Vi
talte senere med nogle som havde flyttet fra en campingplads i Pula og var
kommet til Porec, fordi de var træt af storbyen. Hvad angår deres hospital,
kan jeg kun sige, at, er man ikke syg så bliver man det af at ligge der. Min
kammerat var blevet sejlet ned af en speedbåd, og havde fået et dybt snit i
bagenden. Vi havde kontakt med den danske sygeforsikring som kunne meddele
os at sygehusene dernede var af en så dårlig standard, at de ville gøre alt
for at få ham flyttet væk fra Kroatien. Det lykkedes 3 dage efter med hjælp
fra et ambulancefly fra Østrig. TAK TIL Sygeforsikringen.
Men det er ikke sidste gang vi tager til Porec i Koratien, dog vil jeg sige
at hvis jeg bliver syg dernede så tror jeg at jeg vil pakke mit telt ned og
humpe til Slovenien, alternativ Italien, for jeg skal ALDRIG indlægges på et
sygehus i Kroatien.

Vi brugte FDM og kørte over Østrig derned, en tur opå 1700 Km.

Skal du bruge yderligerer info. er du velkommen til at maile mig privat.

Med venlig hilsen.

Søren Jensen

Fra : jugi

Dato : 12-08-03 12:07

Hej
Fra københavn kørte vi til Gedser / Rostock, kørte 22 timer i træk med
combi-camp og havnede derved i Porec. (Danmark, Tyskland, Østrig,
Slovenien og Kroatien)
Hilsen jugi

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Holme

Dato : 19-08-03 06:30

Tak for rådene.

Lars og Ninette

Fra : Carsten Stage

Dato : 19-08-03 15:22

Lars Holme wrote:

> Tak for rådene.

I kan da lige få et mere med på vejen:

Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står
nærmere forklaret på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Med venlig hilsen - og god tur

Carsten Stage

Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Harry

Dato : 20-08-03 10:40

"Lars Holme" <Holme@email.dk> wrote in message news:<3f3679d4$0$7830$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> [...]
>
> Findes der et sted hvor vi kan se afstande og ruter til det område?
>
> Gode råd til turen modtages gerne, da det er første gang vi skal der ned.

Du kan se en masse om Kroatien her:
http://www.hanses-campingsider.dk/Kroatien.htm
-også andres rejseberetninger.
God tur. Harry.