Køb af brugt campingvogn
Fra : Henrik Hougaard

Dato : 30-07-03 13:26

Hejsa et par spørgsmål fra (måske) kommende campister.

Vi overvejer køb af campingvogn (forstegangskøb) og naturligvis rådspurgt os
med bekendte, der har CV. Vi har også været lave indledende sonderinger og
se nogle vogne i et campingcenter.

Vi er nok faldet for lyse vogne, hvor skabe m.v. er lyse (hvide eller grå)
fremfor vogne med skabe i en eller anden træsort. Vi synes de virker mere
moderne og lys og venlige. Men er der nogle ulemper ved disse farver
(bortset naturligvis fra at man lettere ser sorte fingre!). Endvidere synes
vi at vogne med mange vinduer giver en god lys vogn indvendig, men
selvfølgelig måske på bekostning af privatliiv.

Fra en bekendt har vi hørt, at de kan købes meget billigere i tyskland -
også brugte. Er der nogen der har erfaring og råd vedr. dette. F.eks. køb af
en brugt vogn af en privat tysker - er der noget man skal være specielt på
vagt overfor?.

Vi er nok sporet ind på at størrelsen 460 til 480 er passende for os (mor,
far og datter på 7) og Hobby vognene tiltaler os.

Fortelte har vi ikke den helt store ide om - er der nogle, man helst skal gå
udenom - visse er vel bedre end andre - og der kan vel også være forskel på
vælgt og hvor lette de er at sætte op?

Endvidere har vi en ide om, at det er billigere at købe nu efter sæsonen
fremfor til foråret 2004 (mulighed for at gøre en god handel er ikke af
vejen)?

Lad os høre jeres erfaring og råd - internettet er jo en enorm utømmelig
kilde af viden......

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 30-07-03 16:36

Hov jeg glemte lige, at hvis der er en der sidder med nogle gode webadresser
at søge campingvogne i tyskland så hører jeg gerne om dem

Henrik Hougaard

Fra : Michael Nielsen

Dato : 31-07-03 07:49

Hej Henrik,
Jeg ved ikke hvor godt det er at handle cv i Tyskland. Det er selvfølgelig
billigere, men du skal sikre dig at den vogn du finder er typegodkendt her i
Danmark.
Du kan prøve på en adresse der hedder: www.mobile.de, her kan du finde alt
hvad hjertet begærer

Michael.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 02-08-03 22:50

Bare husk på at "klassiske" designs ser halvgamle ud når det er nye og
halvgamle ud når de er 20 år gamle. "Morderne" designs ligener en million
når de er nye og lort (undskyld) når de er 10 år gamle. Deraf bekrebet
"klassisk" design. Derfor har vogne i klassisk design mindre værdigtab, men
moderigtige vogne.

Dermed har jeg selvfølgelig ikke sagt at lyst ikke kan se pænt ud om 10
år. - bare at kassebukser ligner "nørd" nu, comboybukser er stadig
cowboybukser og en flot smoking ser ud som den altid har gjort.

Mode er dejligt, men dyrt og "flygtigt"

Bjarke