FDM chikanerer tyske campister.
Fra : Bo Larsen

Dato : 30-07-03 09:19

Fandt lige denne artikel i Jyske Vestkysten
http://www.jv.dk/article.asp?id=GSG8VI5D.1&u1=Indland

Det er da utroligt hvad man, som turist, skal finde sig i.

Jeg synes, det er flot af campingchefen at håndtere sagen på den måde. Bare
synd, at campingchefen har sagt sin stilling op, på grund af dette!

--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen
Systemadministrator
Flyvevåbnets Officersskole

Fra : sogs

Dato : 30-07-03 10:58

Bo Larsen wrote:
> [...]
>
> Jeg synes, det er flot af campingchefen at håndtere sagen på den
> måde. Bare synd, at campingchefen har sagt sin stilling op, på grund

Rejsefeber.....
Enig, men der må der være gang i andet på den plads - hæftede mig ved
udtalelsen fra lejerchefen om, at han syntes at FDM har blandet sig
"i alt for meget" ...

ER sigøjnere for øvrigt ikke velkomne ? - udtalelsen ...
"Det viste sig, som jeg havde antaget, at de ikke var sigøjnere, og
ingen af dem var kendt af politiet i forvejen. Alle deres papirer var
ok, forklarer Leif Ostenfeld"
.... at aktionen måske havde været helt ok hvis det var
sigøjnere...... eller læser jeg det forkert ?

Nå, det er vel heller ikke særlig sandsynligt at sigøjnere vil betale
pladsafgifter, endsige tage ophold på danske campingpladser,
Lejerchefen havde vel deres pas, eller deres internationale campingpas
og det er vel de papirer der skal til. Skal man også stille med en
straffeattest ?

Vi har heldigvis blå øjne i familien, og har alle arvet en skæv tånegl
fra en grand tante i Himmerland, så vi får nok aldrig problemer.

Måske behov for jødestjernen igen, eller et tatoveret nr. eller
stregkode så man ikke tar fejl.
Så for nylig i tv en udsendelse om mystiske kranie faconer , at
etnografer havde masser at eksempler fra hele jordkloden på, at folk
bandt for eks. "brædder" eller læderstrimler om hovedet på
spædbørnene, så de i løbet af kort tid udviklede langskaller, eller
fik en særlig høj pande, tegn på intelligens, eller bare for at man
tydelig på lang afstand ku se, at de hørte til stammen.
I usa har man idag en masse forældre der få sat plastikforme om
afkommets hoveder, så de opnår en ensartet skønheds ideal hovedfacon,
og det er så det vi kan kende dem på. (Tandbøjlerne og fedme er snart
standard over hele verden, og så må der ske noget andet).

Men forbeholdene omkring fremmed udseende ligger dybt i os alle.
(opleves dog ikke hvis det er modsatte sex, vel ?)

faneme uhyggeligt, for lidt brædder !

sten

Fra : Hans J Mathiesen

Dato : 30-07-03 18:28

> [...]
Bare
> synd, at campingchefen har sagt sin stilling op, på grund af dette!

Ja men jeg mener at det er de fastligger\den fastligger der har støbt
kullerne der må forlade plasen.Det er forfannen DA ikke deres plads! Eller
Hva!!
Mvh. Hans J Mathiesen

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 30-07-03 22:01

Jeg må da lige give mit besyv med, min fornemmelse er, at fastliggere
accepterer os der bruger pladsen for en kortere periode, men på visse
pladser får man fornemmelsen af, at vi ikke er særlig velsete, og for i
øvrigt får den kolde skulder af fastliggere.

Det skal dog understreges, at det ikke er pladsens bestyrere/ejere der er
galt med, men man kunne ønske, at fastliggere fik en lidt anden mentalitet.
De ejer jo ikke pladsen, men er lejere af pladsen, på samme måde, som vi
andre, vi betaler nok bare lidt mere for vores pladser.

Fra : Bo Larsen

Dato : 31-07-03 07:07

Karl-Heinz Hansen wrote:
> [...]
> anden mentalitet. De ejer jo ikke pladsen, men er lejere af pladsen,
> på samme måde, som vi andre, vi betaler nok bare lidt mere for vores

Jeg er fuldstændig enig! På mange pladser er det fastliggerne, eller
rettere; nogle af fastliggerne der har en tendens til at "ville styre" hvad
der foregår!
- Har selv været fastligger på en camp.plads i sdr. jylland. Pladsen var/er
fyldt med fastliggere. Hele "gader" er kun til fastliggere, og stakkels den
"normade" der kommer til at ligge i sådan en "gade"
- Nu har vi solgt fastligger-vognen, og har købt en vogn til at køre med.
Når vi ankommer til en plads, så er de fleste fastliggere yderst venlige og
hjælpsomme, men der er også en hel del "konger" imellen.

Fra : Hans J Mathiesen

Dato : 31-07-03 20:21

> [...]
> Flyvevåbnets Officersskole
>
> Ja, jeg tror at det vil være bedre at sprede fastliggerne lidt mere rundt
på pladsen, så de bliver blandet med andre
Hilsen HJM

Fra : Bo Larsen

Dato : 01-08-03 11:23

Så er der ny udvikling i sagen om FDM-pladsen i Kollund.

http://www.jv.dk/article.asp?id=G9H9033M.1&u1=Indland

Det bliver spændende at følge sagen. Er det mon et ulmende opgør med de
mange fastliggere, rundt om på pladserne, der er ved at tage form?
- Umiddelbart ser det ud til at een lejerchef har "set lyset"

--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen
Flyvevåbnets Officersskole
* I newsgroups udtaler mig altid som privatperson. *

Fra : slet T2LW6

Dato : 01-08-03 13:00

Jeg håber at man kan skælne mellem ret og vrang i sådanne sager,
jeg mener at der er et uskrevet regelsæt der siger at man passer
sit eget matrikkelnr. sålænge at man ikke bliver chikaneret af
andre og taler pænt og høfligt til alle således at alle også taler
pænt til en selv.
Lejerchefen har undersøgt sagen og har vuderet at de tyske gæster
kan blive og det er de 5 fastliggere der er problemet og derfor
skal ud.

>sagen. Er det mon et ulmende opgør med de
>mange fastliggere, rundt om på
>pladserne, der er ved at tage form?

NEJ ikke generalt, der findes mange søde og hjælpsomme fastliggere.

>- Umiddelbart ser det ud til at een
> [...]

Var det mig der var lejrchef så ville jeg ikke kontakte politiet,
men selv tage stilling til sagen. Lejerchefens ord og regler er
lov på pladsen og kan man ikke lide dette må man flytte eller
blive flyttet.

Mvh Allan Hansen

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-08-03 13:06

slet T2LW6 a-j-hansen@T2LW6mail.dk skrev dette:

[ ... ]
> [...]
> men selv tage stilling til sagen. Lejerchefens ord og regler er
> lov på pladsen og kan man ikke lide dette må man flytte eller

Ja så enkelt er det, og så enkelt burde det være alle steder.

Hos os (Nyrup Camping i Nordsjælland) får vi lov til at være
fastliggere på lejrchefens betingelser. Vi kan ikke selv stille
betingelser.

Kan vi ikke lide lugten i bageriet kan vi jo bare skride et andet sted
hen, - får vi at vide. Og jeg er da enig med ham der lejrchefen. Han
er en hård hund, men retfærdig. Og så er han faktisk både ret
fornuftig og til at snakke med.

Og vi får sandelig heller ikke lov til at lave små kolonihaver på
vores små grundstykker. Det er jo ingen kolonihave, men en
cvampingpalds, og det skal både være en campingplads og ligne en
campingplads.

Og så får vi også at vide at vi skal være ordentlige over for
"nomader" - for de er *rigtige* campister, - vi andre er blot nogle
småtskårne efterlignere

Jo, jeg kan godt lide vores Erling og hans lige så strikse Lone!

Andreas Falck
Inkarneret fastligger - der mener at lejrchefens ord er lov!

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 02-08-03 09:14

Bo Larsen wrote:
> Så er der ny udvikling i sagen om FDM-pladsen i Kollund.
>
> http://www.jv.dk/article.asp?id=G9H9033M.1&u1=Indland

Hej.

Jeg har lige læst ovenstående link. Artiklen slutter med sætningen som
skulle være udtalt af en af de bortviste:
Citat:
Hun har svært ved at forstå, at hele sagen nu ender med, at de fem danske
familier må forlade Kollund, mens de tysk-jødiske familier fortsat er på
campingpladsen.
Citat slut.

Hvis hun er refereret korrekt, har hun da intet fattet.
Ebbe

Fra : Bo Larsen

Dato : 04-08-03 07:06

Ebbe Rasmussen wrote:
> [...]
> fortsat er på campingpladsen.
> Citat slut.
>
> Hvis hun er refereret korrekt, har hun da intet fattet.

Mon ikke det er fordi det er gået op for hende, at hun "har gjort i
nælderne", og nu prøver at redde sit skin?

- Jeg vil da lige pointere, at generelt har jeg intet imod fastliggere.
Ligger pt. ved siden af dem. Vi hjælpes ad, og vi spiser sammen, ikke hver
dag, men tit. Og hvis De hvide Svaner havde åbent om vinteren, så kunne jeg
såmend godt finde på at blive fastligger. Men det har de ikke, så til
september, trkker vi camp.vognen til Mogen og Anne-lise på Sorø
Familiecamping.
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen

Fra : Carsten Stage

Dato : 04-08-03 20:56

Bo Larsen wrote:

> ...Og hvis De hvide Svaner havde åbent
> om vinteren, så kunne jeg såmend godt finde på at blive fastligger.
> Men det har de ikke, så til september, trkker vi camp.vognen til
> Mogen og Anne-lise på Sorø Familiecamping.

Det er også en rigtig god vinterplads - hvor vi lå sidste vinter...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 05-08-03 04:32

Sidste nyt fra Kollund

http://www.jv.dk/article.asp?id=GTL90M3H.2&u1=Indland

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 05-08-03 19:48

Tue, 5 Aug 2003 05:32:23 +0200, skrev "Bente Jørgensen"
<juli@esenet.dk> :

>Sidste nyt fra Kollund
>
>http://www.jv.dk/article.asp?id=GTL90M3H.2&u1=Indland

Og endnu nyere:
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=213791

--
Gitte Sørensen
Hjemmeside (hobby, kunst, camping): http://gydda.dk

Fra : EJE

Dato : 04-08-03 09:59

Bo Larsen <Larsen_bsc@hotmail.com> wrote in article

> [...]
Bare
> synd, at campingchefen har sagt sin stilling op, på grund af dette!

Er overskriften på dit indlæg ikke temmelig vildledende?

Hilsen

Erik

Fra : Bo Larsen

Dato : 04-08-03 10:50

EJE wrote:

> Er overskriften på dit indlæg ikke temmelig vildledende?
>
> Hilsen
>
> Erik

Nej!
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen

Fra : EJE

Dato : 04-08-03 14:03

Bo Larsen <Larsen_bsc@hotmail.com> wrote in article
<3f2e2c4d$0$5191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Nej!
> --
> Med Venlig Hilsen
>
> Bo Larsen

Nå, så er det nok mig, der ikke kan læse artiklen ordentligt

Hilsen
Erik

Fra : Bo Larsen

Dato : 05-08-03 07:01

EJE wrote:
> Nå, så er det nok mig, der ikke kan læse artiklen ordentligt
>
> Hilsen
> Erik

Pladsen ejes af FDM. Campisterne der blev chikaneret var tyskere. Tyskerne
skulle på campingferie.

- Overskriften kunne også have været: Danske fastliggere chikanerer tyske
campister.

Den "originale" overskrift har jeg sakset fra Jyske Vestkysten.
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen

Fra : EJE

Dato : 05-08-03 07:53

Bo Larsen <Larsen_bsc@hotmail.com> wrote in article
<3f2f47fe$0$5163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> campister.
>
> Den "originale" overskrift har jeg sakset fra Jyske Vestkysten.

Jeg synes bedre om dit nye forslag til overskrift: Danske fastliggere
chikanerer tyske campister.

Iøvrigt er overskriften i Jyske Vestkysten: "Chikane mod tyske turister i
Kollund". Ihvertfald i det link du henviser til.
Altså intet om FDM.

FDM kan jo ikke gøre for, at nogle tomhjernede fastliggere chikanerer
turisterne, så
jeg synes ikke din overskrift er helt fair overfor FDM.

Hilsen

Erik

Fra : Bo Larsen

Dato : 05-08-03 08:15

Så giver vi da bare tråden et nyt navn!

For øvrigt er den seneste udvikling at FDM har opsagt fastliggerne, og står
derfor 100% bag lejrchefen!
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-08-03 16:00

Bo Larsen Larsen_bsc@hotmail.com skrev dette:

> Så giver vi da bare tråden et nyt navn!
>
> For øvrigt er den seneste udvikling at FDM har opsagt fastliggerne,
> og står derfor 100% bag lejrchefen!

Det manglede da bare også. Desværre er der nogle fastliggere der tror
at det er dem der ejer pladserne.

Heldigvis er det ikke sådan på Nyrup Camping hvor jeg selv er
fastligger!

Her er korttidscampister og enkeltovernatninger af nomader et dagligt
syn, - og et skønt islæt i dagligdagen.

- der planlægger igen i morgen at drage tilbage til
campinlivets mange glæder og til fuld nydelse af det gode vejr