Brugt campngvogn = Katten i sækken ???
Fra : Peter

Dato : 28-07-03 22:13

Hej.
Vi var så heldige, at finde en gammel brugt campingvogn til 5000,00 kr. Den
har den størrelse og de funktioner, som vi ønsker. Det der skal laves ved
den, kan vi selv klare - vi tænkte " der var vi heldige ".
I annoncen stod der " uden papirer " . Vi talte med sælgeren, og han
fortalte at han ikke kunne finde reg. attesten. Vi talte med motorkontoret,
og fik den besked at sælger kunne få lavet en ny for 50,00 kr. - ingen
problemer tænkte vi, og købte vognen.

Nu har sælgeren lige ringet til os, og fortalt at der var lidt problemer med
at få lavet en ny reg. attest. Campingvognen var vist ikke lige at finde i
registret ???.

Hvad gør vi nu ? . Uden reg.attest har vi jo ikke noget at bruge vognen til.
På den håndskrevne slutseddel / kvittering står der " købt som beset og uden
garanti ".
Vi har selvfølelig dummet os, ved at købe vognen uden reg. attesten i
hånden, men kan vi gøre et eller andet ?.

Med venlig hilsen
Peter

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 29-07-03 14:47

> [...]
> Vi har selvfølelig dummet os, ved at købe vognen uden reg. attesten i
> hånden, men kan vi gøre et eller andet ?.

Først og fremmest skal du ringe til motorkontoret og spørge dem om hvordan
du kan få en ny reg-attest for det tror jeg du kan.
Jeg har en gang i firserne købt en mc på samme måde som du her har
beskrevet. Dengang skulle jeg blot have et stykke papir med underskrift af
den sidste person der havde stået som ejer af køretøjet, dette var ikke den
samme person jeg købte den af.
Jeg ved ikke om det foregår på samme måde nu, men ring til motorkontoret og
spørg dem.

Held og lykke, Steen.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-07-03 17:46

"Steen Jakobsen" <s.jakobsenannoncekiller@post1.tele.dk> wrote in message

> [...]
den
> samme person jeg købte den af.
> Jeg ved ikke om det foregår på samme måde nu, men ring til motorkontoret

Har været lidt i samme situation med en bådtrailer engang. Købt (med båd)
hos en forhandler, der ikke havde fået reg.attesten med. Og siden var den
tidligere ejer altså lige død ! Det tog kun et års tid (!) for forhandleren
at få overbevist enken om at hun ikke skulle betale noget hvis hun skrev
under på at jeg kunne få et kopi af reg.attesten.
Men hvis sidst registrerede ejer er lidt mere kvik en hun var kan det klares
meget hurgtigere.

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 29-07-03 18:37

Jeps, men det er under forudsætning at der er stelnummer i vognen og dette
er tydeligt læsbart.

Hvis der ikke er det (faldet af eller rustet væk), så er sagen noget mere
speget.

Bjarke

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 29-07-03 18:39

Nej, glem det indlæg. Nu bliver jeg i tvivl; jeg tror min erfaring med dette
er for gammel. De har vist ændret praksis .....

Bjarke