Modeller og bogstaver på vogne
Fra : Alex Jensen

Dato : 28-07-03 16:26

Hej igen

Jeg har som skrevet nedenfor været på jagt efter en førstgangsvogn til 5
personer. En af svarene kom fra Maiken, og de havde en Münsterland Siesta
480. Da jeg så søgte på denne model, kom der flere typer, f.eks.

LMC - Siesta 480 T
LMC - Siesta 480 EK
LMC - Siesta 480 TK

Der er sikkert flere bogstaver på andre modeller, så er der nogle der har en
liste over, hvad de forskellige bogstaver betyder eller kan henvise til en
hjemmeside, der forklarer bogstavernes betydning?

På forhånd tak!

AJ

Fra : Carsten Stage

Dato : 28-07-03 16:40

Alex Jensen wrote:

> LMC - Siesta 480 T

T'et plejer at være betegnelsen på en vogn med rundsiddegruppe i den ene
ende og almindelig siddegruppe i den anden - som beskrevet af JuNi i:

> LMC - Siesta 480 EK

Kender jeg ikke umiddelbart - men gætter på enkeltsenge og køje...

> LMC - Siesta 480 TK

Gætter jeg på er som T-modellerne men med en sammenklappelig køje over den
almindelige siddegruppe.

> Der er sikkert flere bogstaver på andre modeller, så er der nogle der
> har en liste over, hvad de forskellige bogstaver betyder eller kan
> henvise til en hjemmeside, der forklarer bogstavernes betydning?

Det er desværre ikke entydigt fra mærke til mærke - men lidt finder du her:
http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=63

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 28-07-03 18:56

Nej, vi har en TK. Der er rundsiddegruppe i den ene ende og faste køjer
(samt 1-to-1 siddearrangement) i den anden.

/Bjarke

Fra : Alex Jensen

Dato : 28-07-03 20:03

Hej Carsten

Det glimrende link du har skrevet ned betyder TK Toilet og Køje ........

AJ

Fra : Ole Sørensen

Dato : 29-07-03 10:39

EK plejer at betyde at vognen er med endekøkken
Se f.eks. Sprite 390 EK på http://www.caravanringen.dk/

Med venlig hilsen

Ole Sørensen