Links
Fra : V.Bentsen

Dato : 17-12-00 18:48

I nogle Newsgroups er der en meddelelse som nævnte (opdigtet), hvor der
er en direkte link til den tråd der er svaret på. Det har jeg ikke set
i denne gruppe. Hvordan gør man? Det er måske ikke den rette gruppe, men
jeg prøver alligevel.

"Xxx.Yyy" <x@y.dk> wrote in message
"news:_12345.9491$72.76543@asdf.zxcvb.dk..."
mvh. Verner

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-12-00 22:21

In article <3A3CFC67.FC5291B8@mail.tele.dk>, vbentsen@mail.tele.dk
wrote:

> [...]
> er en direkte link til den tråd der er svaret på. Det har jeg ikke set
> i denne gruppe. Hvordan gør man? Det er måske ikke den rette gruppe, men

Det er noget din newsreader sætter ind.
Du skulle meget gerne kunne klikke på linken øverst i mit svar og få dit
eget indlæg frem.

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"

Fra : V.Bentsen

Dato : 17-12-00 22:54

Hej Martin.
Jeg kan se linken i dit svar, men den er ikke aktiv. Jeg bruger også
regneark-newsgruppen og der virker det fint. I øvrigt bruger jeg
NetscapeCommunicator (seneste version).
mvh. Verner

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-12-00 09:49

In article <3A3D35DA.31026ADA@mail.tele.dk>, vbentsen@mail.tele.dk
wrote:

> Jeg kan se linken i dit svar, men den er ikke aktiv. Jeg bruger også
> regneark-newsgruppen og der virker det fint. I øvrigt bruger jeg
> NetscapeCommunicator (seneste version).

Hvad sker der hvis du holder æble-tasten nede mens du trykker på den?

Fra : V.Bentsen

Dato : 18-12-00 21:16

Der sker ikke noget med æble-tasten, men hvis du bruger Ctrl-tasten
virker det.Men hvordan får du kopieret min news-ID?
mvh. Verner

Fra : V.Bentsen

Dato : 18-12-00 21:22

Der var jeg vist lidt for hurtig. Ctrl-tasten virker som jeg troede.

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-12-00 22:26

In article <3A3E71E4.7B9CBF33@mail.tele.dk>, vbentsen@mail.tele.dk
wrote:

> Der var jeg vist lidt for hurtig. Ctrl-tasten virker som jeg troede.

Øeh, nu er jeg forvirret. Hvad virker og hvad virker ikke?

Så vidt jeg kan se er der ikke nogen mulighed for at få vist news-ID i
dit svar i NetComm.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-12-00 02:37

"V.Bentsen" wrote:

> [...]
> er en direkte link til den tråd der er svaret på. Det har jeg ikke set
> i denne gruppe. Hvordan gør man? Det er måske ikke den rette gruppe, men

Alle UseNet indlæg har et Message-ID.

Dit indlæg, som jeg her besvarer, har
sætter ens news-reader til at vis hele headeren.

Vælg menu'en: View
headers
All.

Hvis et Message-ID: skal virke som klikbart links i alle news-readere,
så skal man indsætte "news:", så det ser sådan her ud -

På samme måde, kan man linke klikbart til en anden nyhedgruppe ved at
skrive - news:dk.edb.internet

Hvis et link til en hjemmeside skal være klikbart, så gøres det ved at
sætte "http://" forand adressen - http://www.photo-gallery.dk

Og hvis et link til en e-mail adresse skal være klikbart, så gøres det
ved at sætte "mailto:" foran - mailto:info@niels-ebbesen.net

Og så er der nogle undtagelser, selvstændige off-line news-readere som
f.eks. MacSoup hænger jo ikke sammen med en web-browser, så det er ikke
alting der fungere som jeg her har beskrevet, men jeg kan se i din
header, at du bruger X-Mailer: Mozilla 4.76 (Macintosh; U; PPC), så hos
dig virker det.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen