Linebreak
Fra : Martin Skou Andersen

Dato : 04-04-01 17:01

Hej NG...
Jeg har en streng hvor jeg gerne vil have fjernet newline.
Strengen bliver indtastet ved en <form>.
Problemet er at jeg skal have fjernet den newline der evt. bliver
produceret.

Eks. på en streng.
-------
Her er et eksempel.
Og en ny linie.
-------

Hvordan får jeg så fjernet den newline der er blevet produceret?
Hvis jeg bruger nl2br() er der stadig en newline...
Jeg vil gerne have ovenstående til at se ud som:

-------
Her er et eksempel.<br>Og en ny line.
-------

Hvordan klares dette?

Mange tak.
Mvh. Martin Skou

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 04-04-01 17:20

"Martin Skou Andersen" <skou@fys.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en streng hvor jeg gerne vil have fjernet newline.

> Hvis jeg bruger nl2br() er der stadig en newline...
> Jeg vil gerne have ovenstående til at se ud som:

> Her er et eksempel.<br>Og en ny line.

Hejsa,

Sådan her skulle gøre tricket (det er garanteret en carriage return der
driller):

$str=preg_replace("/\r?\n/","<br>",$str);

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 05-04-01 09:47

In article <kRHy6.929$76.118185@news101.telia.com>, Nezar Nielsen wrote:
>$str=preg_replace("/\r?\n/","<br>",$str);

jeg ville bruge

$str=preg_replace("/(\r\n|\r|\n)/",'<br>',$str);

det skulle klare både *nix, mac og pc.

/tlk

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 05-04-01 11:50

"Thomas L. Kjeldsen" <tlk@tigerdyr.lyngbol.dk> skrev i en meddelelse
> jeg ville bruge
>
> $str=preg_replace("/(\r\n|\r|\n)/",'<br>',$str);
>
> det skulle klare både *nix, mac og pc.

Jeg ved godt at man på mac regner et linieskift som noget andet and på
*nix/win (CR må det jo være), men når man udfylder web-forms, bliver det da
også kun sendt som CR?

(nogen der har en mac med et par browsere, de lige kan teste på?)

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/