Kajakinvestering
Fra : Bafomet

Dato : 04-04-01 16:16

Så vender det snart.
Det værste er ovre.
Bare hæng i.

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 04-04-01 21:11

Gad egentlig vide hvor du ved det fra som den eneste. Har du en hemmelig
formel?

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 04-04-01 22:50

"Bjarne Jensen" <bjconsult@bjconsult.dk> writes:
> Gad egentlig vide hvor du ved det fra som den eneste. Har du en hemmelig
> formel?

Så du ikke Børsen idag? Doom and gloom, det vender ikke før vi har
fået en -15% dag i USA, osv. Medierne tror ikke længere på at vi har
nået bunden.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Henrik Eismark

Dato : 05-04-01 15:18

On 04-04-01, 22:11:29, "Bjarne Jensen" <bjconsult@bjconsult.dk> wrote
regarding Re: Kajakinvestering:

> Gad egentlig vide hvor du ved det fra som den eneste. Har du en hemmelig
> formel?

Hvordan er det gået idag indtil videre? Op op op

Fra : Henrik Eismark

Dato : 05-04-01 14:46

Spørg mig ikke hvordan jeg ved det, men sådan blev det:

Af Simon R. Nielsen
Endelig brød optimismen igennem på de sønderskudte aktiemarkeder overalt
i Europa. Det hjemlige KFX-indeks lå på linje med de store børser i
London og Frankfurt efter en fremgang på 2,3 pct. til 281,4 niveauet.

Den pludselige vending sker efter den amerikanske computer-gigant Dell
meddelte, at selskabet fastholder forventningerne til første kvartal.
Markedet tog særdeles godt imod den sjældent positive nyhed fra den
kriseramte sektor og sendte i første omgang teknologiaktierne mod højere
luftlag. Senere på dagen fulgte andre sektorer trop, hvilket generelt
affødte positiv stemning. Derfor er der dog ingen grund til at afblæse
krisen på et marked gennemsyret af pessimisme.

En 6. sans?

On 04-04-01, 17:15:31, "Bafomet" <tsk@tsk.dk> wrote regarding
Kajakinvestering:

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 06-04-01 21:45

Tja, men hvorfor forudsagde du så ikke nedgangen i dag??????

Alt denne talen om op og ned fra dag til dag er og bliver en
gættekonkurrende!

<20010405.13462263@mis.configured.host>...

Fra : William Zichousen

Dato : 07-04-01 20:39

"Bjarne Jensen" <bjconsult@bjconsult.dk> wrote in message
> Tja, men hvorfor forudsagde du så ikke nedgangen i dag??????

Åh nej, ikke sådan en!
Han sagde ikke noget om at det var kortsigtet.

Oven på et pludseligt rally kommer altid en sell off (gevinsthjemtagelse).
Dette forstærkes af weekend slut.

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 08-04-01 00:02

Tja....måske har du ret eller også taber du bare dine penge, hvilket er det
mest sandsynlige.

Og forresten varede det der omtalte rally kun 1 dag!

I øvrigt er det ikke særlig interessant at diskutere hvad der er sket. Det
kan vi alle læse i en kursliste.

Men du synske fortæl mig i stedet hvad der vil ske på mandag og
tirsdag??????

Fra : William Zichousen

Dato : 08-04-01 12:59

"Bjarne Jensen" <bjconsult@bjconsult.dk> wrote in message news:v0Nz6.26948>
(gevinsthjemtagelse).

Hold nu óp og kom videre med dit eget liv.

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 08-04-01 22:22

Hallo!! Jeg skrev aldeles ikke noget om et rally!!!

Når jeg overhovedet gad komme med en kommentar til det oprindelige udspil,
er det fordi jeg har mere end 30 års prof. erfaring i dette game. Og der er
stadig ingen der har præsenteret en formel som kan fortælle noget om
morgensdagens markedsudvikling.

Mit indlæg var et forsøg på at flytte opmærksomheden væk fra de kortsigtede
markedsbevægelser og over på noget brugbart, som f.eks. at lægge grund til
at man kan gøre nogle gode investeringer.

Jeg ved ganske godt, at det ikke altid passer ind i en daytraders syn på sin
egen formåen.

Men så synes jeg forresten at du skal gå ind på www.aktiezoom.dk og læse
nogle af de generelle oplysende artikler.

Med venlig hilsen
Bjarne Jensen

Fra : peter herzberg

Dato : 10-04-01 00:37

Daytraders bliver millionærer og guruer.

Held eller dygtigtig, når de tjener gang på gang?

Vi antager, der er 100.000 daytraders i USA

50.000 får afkast ved 1. investering
25.000 får ved 2 investeringer
12.500 får ved 3 investeringer
6.250 får ved 4 investeringer
3.000 får ved 5 investeringer
1.000 får ved 6 investeringer
500 får ved 7 investeringer
250 får ved 8 investeringer
125 får ved 9 investeringer
62 får ved 10 investeringer

Ovenstående er baseret på ren sandsynlighedsberegninger

Nu udhuller vi sproget lidt og dem, der har vundet 10 gange i træk kalder vi
dygtige og de skriver en bog.
Og os andre, der tænker kortsigtet skal altså på længere sigt ligge blandt
de 62 bedste af 100.000 investorer for at få et drømmeafkast.
Det er fuldstændigt urealistisk, altså at tro man kan få et afkast på kort
sigt og gentage det igen og igen.
Og samtidig er sansynligheden for tab enormt stort ved disse
korttidsinvesteringer eller daytrading.

Omvendt er sandsynligheden for gevinst på lang sigt ganske stort, idet tiden
arbejder for os, modsat korttidsinvestering.
Det gælder både aktier og obligationer, der er rigeligt risikofordelt.

Tilsyneladende, Bjarne, kan folk ikke forstå, at det ikke er muligt at
korttidsinvestere igen og igen og få et positivt afkast i det samlede.

Jeg vil alligevel stille spørgsmålstegn ved om det er muligt at få et afkast
på kortere sigt hvis kortere sigt betyder 1-3 måneder, idet der er en meget
tæt korrelation mellem udvikling af aktiekurser 2-3-4 uger efter
offentliggørelse af forbrugertillid og lign a la IFO, CPI, NAPM etc.
Fx kan stabiliseringen på NASDAQ og DJIA måske forklares ved
bedre-end-ventet CPI og NAPM i de sidste uger.
Hvis PPI nu også er positivt senere på ugen, så vil jeg antage at der
faktisk er grundlag for stabilisering/trendvending, ihvertfald til pilene
igen vender nedad.

Hvad mener du om det?

Fra : Casper Lyngsø

Dato : 10-04-01 08:21

<snip>

Nu ved jeg ikke hvor meget du ved om sandsynlighedsregning og statestik. Men
jeg kan manipulere et hvert talsæt så de lige præcis repræsentere mine
argumenter. Ihvertfald når man som du, ikke angiver hvilke metoder man
bruger...

--
Casper Lyngsø /// caz.newbrain.dk
stud. polyt

Fra : Anders Mork

Dato : 10-04-01 10:38

> [...]
> de 62 bedste af 100.000 investorer for at få et drømmeafkast.
> Det er fuldstændigt urealistisk, altså at tro man kan få et afkast på kort

Interessant argumentation, men den overbeviste day trader vil nok haevde at
netop han/hun tilhoerer de 6.2 promille af tradere/investorer for hvem det
virker. Et argument om at det er usandsynligt eller svaert bider jo ikke paa
folk, der er overbeviste at daytrading virker.

Spoergsmaalet er ogsaa om day tradere trader for at tjene penge? Nogle goer
det nok for spaendingens skyld i stedet for at spille lotto eller tippe.

../Anders

Fra : peter herzberg

Dato : 10-04-01 12:36

> Spoergsmaalet er ogsaa om day tradere trader for at tjene penge? Nogle
goer
> det nok for spaendingens skyld i stedet for at spille lotto eller tippe.

Helt Enig.

Jeg kender flere investorer, der kun ønsker at satse for se om de kan få et
stort afkast på kort sigt. Det sikre på længere sigt har for mange
investorer ingen interesse. Nogen indrømmer direkte at det er for opleve
'den indre optur'. Og det er da også OK at have den interesse, men det
tilhører kategorien gambling og ikke seriøs investering.

Jeg kender også nogen, der investerer på så lang sigt, at de endnu ikke er
gået ud af TMT-sektoren, men er blevet i TMT trods nedturen. Men det er
selvfølgelig også satset at overvægte en overkøbt sektor.

Det er også OK, at antage at man tilhører den dygtigste promille af
daytraders, men så håber jeg de også stiller det naturlige efterfølgende
spørgsmål: Hvorfor antager jeg, at jeg tilhører den dygtigste promille?

Hvis ikke de kan argumentere seriøst overfor sig selv, ligner det
promillekørsel!

Fra : Hulemanden

Dato : 10-04-01 18:07

> Tja....måske har du ret eller også taber du bare dine penge, hvilket er
det
> mest sandsynlige.
>
> Og forresten varede det der omtalte rally kun 1 dag!

Market Update: Charge! Stocks Soar as Earnings Jitters Recede
By Diane Hess
Staff Reporter
4/10/01 11:10 AM ET

(Updated from 11:10 a.m.)

The running of the bulls this morning pushed stocks sharply higher as fears
about earnings confession season receded.

On the cusp of first-quarter reporting season, investors were acting like
the worst days may be behind them. Out of the starting gate, the bulls
gained control of momentum. The Dow Jones Industrial Average lately was up
some 230 points, while the tech-heavy Nasdaq Composite Index was popping
about 102 points. The broader S&P 500 was climbing 30.2 points.

Fra : Hulemanden

Dato : 18-04-01 20:11

> [...]
det
> mest sandsynlige.
>
> Og forresten varede det der omtalte rally kun 1 dag!

Nu har det da varet til idag hvor Nasdaq steg 13% pt. på bare idag.
Hvis det ikke er fremskridt, så er du svær at glæde.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 18-04-01 22:25

"Hulemanden" <hulemanden@bo.com> writes:
> Nu har det da varet til idag hvor Nasdaq steg 13% pt. på bare idag.
> Hvis det ikke er fremskridt, så er du svær at glæde.

Og i morgen falder den sikkert 10% igen. Hvorfor skal Nasdaq være så
ekstrem? EN god nyhed, og alle de amerikanke investorer kommer i
bukserne.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"