110% off topic PC software/DOS opgave - $$~
Fra : Mikael Kern

Dato : 07-08-03 20:32

Jeg er ansvarlig for at få et gammelt DOS program moderniseret, dvs.
over på Windows. Det er et journalprogram, bruges i en lille
fagforening til at journalisere sager og breve m.m.

Er der nogen af de mange her, som er lige så hjemme i PC verdenen, som
jeg er i Mac... der vil give et bud på, hvordan vi gør det? Der kan
faktureres en pæn ugeløn

mvh Mikael Kern
--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Jonas Christensen

Dato : 07-08-03 20:44

> [...]
>
> Er der nogen af de mange her, som er lige så hjemme i PC verdenen, som
> jeg er i Mac... der vil give et bud på, hvordan vi gør det? Der kan

Der er nok større chance for at få et brugbart svar i
dk.edb.systen.ms-windows eller dk.edb.programmering.et-eller-andet

Desuden kræver det nok en lidt bedre beskrivelse af nuværende system
(programmeringssprog, stand-alone eller client/server osv.)

- Jonas

- Jonas

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 07-08-03 22:37

Mikael Kern wrote:

> Jeg er ansvarlig for at få et gammelt DOS program moderniseret, dvs.
> over på Windows. Det er et journalprogram, bruges i en lille
> fagforening til at journalisere sager og breve m.m.

Er kildeteksten tilrådighed?

Hvis ikke så er det bedste håb nok at konvertere data til et
standardformat, og så anskaffe et færdigt standard system.

> Er der nogen af de mange her, som er lige så hjemme i PC verdenen, som
> jeg er i Mac... der vil give et bud på, hvordan vi gør det? Der kan
> faktureres en pæn ugeløn

Prøv et opslag på en edb-skole eller et teknikker kollegie, måske du kan
finde nogen entusiastiske hoveder der vil synes det er sjovt. Denne
gruppe er ihvertfald ikke det rigtige sted.

Mvh

Bruno

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-08-03 06:58

iddqdATworldonline.dk <iddqd@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> finde nogen entusiastiske hoveder der vil synes det er sjovt. Denne
> gruppe er ihvertfald ikke det rigtige sted.

Hvorfor er denne gruppe ikke det rigtige sted ? Jeg synes da det er fint
at Michael spørger her. Det viser at han tænker på os Mac folk først.

Der kan jo ske følgende:

- at der virkelig er en som kan løfte opgaven

- at en god betaling indkasseres

- at vi måske opdager at der er en dygtig programmør blandt os

- at en måske kender en..............

- at vi ikke kan hjælpe

Hvis der er en ting Mac brugere er gode til, så er det at hjælpe
hinanden - prøv at kigge i langt de fleste af de øvrige grupper på
Usenet................

- tåbelige navne (i stedet for ens fulde navn)
- egocentrering ud over alle grænser
- hjælp ?! hvad er det for noget ??

Jeg har fx. en Doro telefon med et headset, som gør at man kan have
hænderne fri, når man taster - den vil jeg da hellere sælge til en Mac
bruger end til en tilfældig !

Jeg hjalp engang Michael med en kædeaftager til hans cykel (har jeg fået
den igen ?)

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Mikael Kern

Dato : 07-08-03 22:45

"iddqdATworldonline.dk" wrote:
> Denne gruppe er ihvertfald ikke det rigtige sted.

Cykler, kombi-klapvogne, Farfar-badge, MR-scannere, Sprognævn, Anders
And, hunde, nøgenbilleder, DOS programmer... hvad er mest OT??? Hvis
bare man kender en, der engang har set et billede af Tordenskjold!

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:
> [...]
> Usenet................
>
> - tåbelige navne (i stedet for ens fulde navn)

Meget præcist formuleret - det var lige hvad jeg tænkte. Og et eller
andet sted skal man jo starte. Jeg foretrækker at kende en der kender
en der kender en - hvis jeg slår op i en gruppe, jeg ikke kender, vil
det tage lang tid at sortere i de (måske) hundredevis af svar. I hvert
fald skal jeg nok ikke skrive "lille fikst program købes for ca.
15.000,- kontant..."

Jeg har ikke noget større ønske om at uddanne mig til
PC/administration/bibliotekar/Windows/netværks osv. ekspert. Vil netop
betale for IKKE at lære en masse om noget, som ikke interesserer mig.

> Desuden kræver det nok en lidt bedre beskrivelse af nuværende system
> (programmeringssprog, stand-alone eller client/server osv.)

- programmeringssprog kendes ikke
- Windows 2000 Server og 10 arbejdspladser med Windows XP Pro

> Er kildeteksten tilrådighed?
aner det ikke, hvor leder man efter den? Hvad er en kildetekst?

> Hvis ikke så er det bedste håb nok at konvertere data til et
> standardformat, og så anskaffe et færdigt standard system.

Ja, måske. Men hvad er et standardformat, og er der nogen her, som
kender et standard journalsystem?

> Jeg hjalp engang Mikael med en kædeaftager til hans cykel (har jeg fået
> den igen ?)

Den ligger her på min hylde og venter... på at jeg lige cykler til Hellerup...

mvh Mikael Kern

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-08-03 14:27

Mikael Kern <"øvspampost"@kern.dk> writes:

> aner det ikke, hvor leder man efter den? Hvad er en kildetekst?

Kildetekst er det der goer at man kan lave _rettelser_ i programmet,
ved fx at generere en ny EXE fil.

Insufficient data.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 08-08-03 22:45

Hejsa

> Jeg har fx. en Doro telefon med et headset, som gør at man kan have
> hænderne fri, når man taster - den vil jeg da hellere sælge til en Mac
> bruger end til en tilfældig !

Har du egl opgivet noget prisønske? Jeg er måske nok interesseret.

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-08-03 23:24

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Hejsa

> Har du egl opgivet noget prisønske? Jeg er måske nok interesseret.

Næ, men telefonen kostede 500,- + headset til 250,- + telefonsvarer til
339,-

Det står i perfekt stand.

Bud.

--