Hvordan installerer man OS 9 på
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-08-03 22:34

Jeg har formateret en 20 GB HD uden at installere OS 9 driverne med (så
vidt jeg husker) og dernæst installaleret OS X, som kører upåklageligt.
Desværre skal en 7 årig også bruge iMac'en til noget Pixeline spil, så
derfor SKAL OS 9 ind på dyret.

Det kan imidlertid slet ikke lade sig gøre.

Er der en måde jeg kan snyde iMac'en på og alligevel få en fuld OS 9.X
ind på den ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Gustav Kristoffer Ek

Dato : 07-08-03 02:44

In article <1fzamli.2gona4gl4430N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

[...]
> Er der en måde jeg kan snyde iMac'en på og alligevel få en fuld OS 9.X
> ind på den ?

Hvad sker der, når du forsøger at starte fra cd'en og forsøger at
installere?

- stoffer

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-08-03 05:55

Gustav Kristoffer Ek <stoffer@per.org> wrote:

> [...]
>
> [...]
>
> Hvad sker der, når du forsøger at starte fra cd'en og forsøger at

Så er knappen Continue ghosted, så jeg kan slet ikke komme så langt.

Jeg har prøvet med flere forskellige OS 9.X CD'ere.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jesper

Dato : 07-08-03 07:55

> [...]
>
> Det kan imidlertid slet ikke lade sig gøre.
>
> Er der en måde jeg kan snyde iMac'en på og alligevel få en fuld OS 9.X

Start fra en OS 9 CD, åbn Drive Setup(Diskværktøj) fra mappen
Utilites(Hjælpefunktioner) og vælg Update Driver funktionen.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-08-03 08:18

Jesper <none@invalid.invalid> wrote:

> Start fra en OS 9 CD, åbn Drive Setup(Diskværktøj) fra mappen
> Utilites(Hjælpefunktioner) og vælg Update Driver funktionen.

Det overjede jeg også i går, men fåkker det ikke det hele op ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jesper

Dato : 07-08-03 08:24

> Det overjede jeg også i går, men fåkker det ikke det hele op ?

Nej!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-08-03 08:34

Jesper <none@invalid.invalid> wrote:

> Nej!

Jesper, du har hjulpet mig tit med godt resultat, så jeg
prøver....................

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-08-03 08:38

> Jesper <none@invalid.invalid> wrote: > > > [2900] Jesper Haaber Gylling
<jesper@gylling.net> wrote: > > > > > Jesper <none@invalid.invalid>
wrote: > > > > > > > [2900] Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net>
wrote: > > > > > > > > > Jeg har formateret en 20 GB HD uden at
installere OS 9 driverne med (så

> Jesper, du har hjulpet mig tit med godt resultat, så jeg
> prøver....................

Den skriver at den eksisterende driver 3.2.8 er nyere end 3.2.6, som jeg
gerne vil installere................

Det er jo en nedgradering. Vil OS X ikke blive mærkelig over det ?

-- Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/ ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am -
0.30 am CET

Fra : Jesper

Dato : 07-08-03 09:43

> [...]
> gerne vil installere................
>
> Det er jo en nedgradering. Vil OS X ikke blive mærkelig over det ?

Jeg ved ikke hvordan OS X vil reagere på det, men jeg kan ikke
forestille mig det giver problemer.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-08-03 09:46

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Er der en måde jeg kan snyde iMac'en på og alligevel få en fuld OS 9.X
> ind på den ?

Jeg endte med at faa en kopi af OS 9 folderen fra en anden maskine som
Classic godt kan starte med.

Eneste andet alternativ jeg kunne hitte ud af, var at lade OS 9
installationen oprette nye partitioner hvilket sender den nuvaerende
installation ud i intetheden. Det undgik jeg med ovenstaaende.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-08-03 10:39

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> [...]
> installationen oprette nye partitioner hvilket sender den nuvaerende
> installation ud i intetheden. Det undgik jeg med ovenstaaende.

Ikke helt forstået ?!

OS X skal blive på maskinen - OS 9 skal også bare være der samtidigt.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-08-03 10:52

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Ikke helt forstået ?!
>
> OS X skal blive på maskinen - OS 9 skal også bare være der samtidigt.

Har forstaaet. OS 9 kan bare ikke hitte ud af at laegge det ind paa
OS X partitionen. Den kan godt hitte ud af at goere det paa en
nyoprettet partition.

Jeg kunne ikke se andre metoder end den angivne.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-08-03 12:38

> [...]

> nyoprettet partition.
>
> Jeg kunne ikke se andre metoder end den angivne.

Jeg kopierede bare min OS 9 systemmappe fra min Pismo over på iMac'en og
det ser ud til at virke.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/