FireWire! Problem
Fra : Dorthe

Dato : 11-08-03 15:32

Hej!
I går havde jeg gult udråbstegn ud for FireWire i enhedshåndtering, og den
ville ikke køre. I dag er der intet udråbstegn, og der står enheden virker
korrekt.
MEN, Studio 8 (videoredigeringsprogram) finder ikke min DV kamera. Så jeg
kan ikke capture.
Kan man finde en anden driver end win XP's egen? Kan det måske løse
problemet? Jeg har ledt på nettet, men jeg kan ikke finde en driver noget
sted.

Har I forslag til andre problemer, det kan skyldes?

Der er to udgange i vores firewire-kort, jeg har forsøgt at koble kablet til
begge, men det har ikke hjulpet. Jeg skal have captured hjemmevideo fra mit
DV-kamera til Pinnacles Studio 8.

Mvh Dorthe

Fra : lk

Dato : 11-08-03 21:02

Jeg mener at huske at du skal fortælle studio 8 hvilket
slags(mærke/model/fabrikat) kamera du har. Kan ikke huske hvor.

Fra : Dorthe

Dato : 12-08-03 16:35

Jeg har her lidt yderliger oplysninger:
FireWire-kortet er et Agere FW323-05. Jeg har søgt på deres hjemmeside, men
er ikke andre drivere at finde.
Det er ikke i Studio 8 den er gal, for den er jo gal før jeg overhovedet
starter et program. Den skriver der var et problem under installationen, og
at hardware derfor muligvis ikke virker korrekt.
Håber nogen kan hjælpe.
Mvh
Dorthe

Fra : Kai Andersen

Dato : 12-08-03 18:28

Jeg har det ikke selv, men har rodet med det for noget tid siden. Det var
dog Studio 7, men jeg er sikker på at det er det samme.
Selve FW-kortet har et chipset som kommer fra en af de store (noget med
IEE1394) producenter (Philips eller HP eller lign.)
På en af deres hjemmesider kan du finde en standard driver til chipsettet på
dit FW-kort.
Prøv det, det burde ikke kunne gå galt.
Der var vist noget med at du kører XP, og måske skal du slå den der funktion
fra, som gør at man ikke kan installere nye drivere (jeg har det ikke selv,
så det er gætværk)

/Kai