Stofanet flexrate vs flatrate
Fra : LiquidSky

Dato : 08-08-03 21:13

Hej NG!

Jeg har Stofanet flexrate, men overvejer at skifte til flatrate 512/128 og i
den forbindelse vil jeg gerne høre om der er nogle som har erfaringer med
flatrate. Lige nu har jeg 1024 downstream stabilt, kan jeg forvente at få
512 downstream stabilt på flatrate? Mine pingtider varierer meget hvilket er
irriterende i online spil (30-60 ms på danske servere), bliver det bedre,
dårligere eller bare det samme med flatrate?

Fra : Jan Nielsen

Dato : 09-08-03 02:07

"LiquidSky" <LiquidSky@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> irriterende i online spil (30-60 ms på danske servere), bliver det bedre,
> dårligere eller bare det samme med flatrate?

Hej.. kan sige det køre rigtigt godt.. jeg har det hos dansk kabel tv. en
512/128,

nu skriver du dine pingtider... hvilke spil er det...
MVH Jan

Fra : LiquidSky

Dato : 09-08-03 17:09

"Jan Nielsen" <jan385@hotmail.com> wrote in message
> Hej.. kan sige det køre rigtigt godt.. jeg har det hos dansk kabel tv. en
> 512/128,

ok, lyder godt!

> nu skriver du dine pingtider... hvilke spil er det...

Quake3

Fra : Jan Nielsen

Dato : 09-08-03 20:16

> Quake3

Oki . det er så day Of Defeat,, jeg spiller.. og det er på en tysk server..
der har jeg en pige på ca 30 -35..

MVH Jan

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 10-08-03 21:22

> [...]

> er
>
> Hej.. kan sige det køre rigtigt godt.. jeg har det hos dansk kabel tv. en

Stofa og dansk kabel tv er vel ligeså forskellige som Fiat og BMW - så
erfaringer fra den ene kan du vel ikke overføre fra DKT til Stofa ?

Jørn

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-08-03 11:52

"LiquidSky" <LiquidSky@mail.com> wrote in message
> [...]
> irriterende i online spil (30-60 ms på danske servere), bliver det bedre,
> dårligere eller bare det samme med flatrate?

Det er jo stadig samme installation, som du hele tiden har haft.... Modemmet
sættes jo så bare til max 512/128 Kbit.... og når du så kører stabilt 1024
skulle du jo også kunne køre 512.. Men dine pingtider vil jo ikke blive
bedre af det. Det kommer jo an på nettets belastning, som jo nok er belastet
hos Stofa... Jeg har Stofa kabeltv.. og kunne i hverfald ikke tænkte mig
Internet igennem det. når man ser på kvaliteten af resten af deres
ydelser...

Fra : LiquidSky

Dato : 09-08-03 17:12

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
Modemmet
> sættes jo så bare til max 512/128 Kbit.... og når du så kører stabilt

Kunne det ikke tænkes at flatrate brugere blev routet anderledes eller
noget?

> [...]
> hos Stofa... Jeg har Stofa kabeltv.. og kunne i hverfald ikke tænkte mig
> Internet igennem det. når man ser på kvaliteten af resten af deres

Hvilke ydelser tænker du specielt på her? Jeg har aldrig haft problemer med
eg. deres support. Det har altid været vældig flinke personer, som gerne
ville hjælpe.

Fra : Jens

Dato : 11-08-03 21:58

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
>
> Kunne det ikke tænkes at flatrate brugere blev routet anderledes eller
> noget?

Det vil jeg næppe tro. Den første vej ud af nettet fra kunden vil højst
sandsynligt være den samme, da denne del er dyr at etablere.
Du kan jo prøve at poste en traceroute (tracert) til én af de servere du
benytter.

Jens

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-08-03 14:18

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in

> [...]
> sandsynligt være den samme, da denne del er dyr at etablere.
> Du kan jo prøve at poste en traceroute (tracert) til én af de servere du

Enig, jeg er forhenværende flexrate kunde - hoppede af skuden da de hævede
priserne 50%. Jeg oplevede dengang også svingende ping-tider og blev ofte
sparket af diverse spil-servere.

Efter mit skifte til ADSL hos først TDC og sidenhen Cybercity er mine ping
meget mere stabile. svinger max. 5 ms på danske servere - som regel kun 0-
3ms.

Så, mit gæt vil være at du nok lider under at sidde på et segment hvor der
er høj belastning, eller i hvert fald er det et sted på ruten - så jeg
tvivler på du vil kunne opnå pingforbedringer ved at få flatrate -
teknologien ændrer sig jo ikke, og du sidder stadig på en gruppe med en
masse andre, hvis forbrug kan have indflydelse på dine pingtider.

Men hvis du oplever svingende ping til en bestemt server og kan fremvise en
traceroute og identificere problemet - så har jeg haft fine erfaringer med
stofanet's nyhedsgrupper hvor Allan (et eller andet der arbejder for
Stofanet) har det med at løse sådanne problemer :)

Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-03 20:41

LiquidSky wrote:

> [...]
> har erfaringer med flatrate. Lige nu har jeg 1024 downstream stabilt,
> kan jeg forvente at få 512 downstream stabilt på flatrate?

Ja. Som flatrate-kunde har man krav på den aftalte hastighed. Flexrate
er ganske rigtigt op til 1024, men der er ingen garanti for hastighed på
det produkt. Det er der på flatrate.

Det samme.