Udbydere af bredbånd
Fra : Rasmus Ebdrup Sørens~

Dato : 05-08-03 21:52

Hvilke udbydere findes der på det danske marked, som udbyder bredbånd til
boligforeninger?

Det er et krav at de kan tilbyde en samlet pakke med tv, telefoni samt internet.

/Rasmus

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 06-08-03 14:08

On Tue, 5 Aug 2003 22:51:59 +0200, Rasmus Ebdrup Sørensen
<public@ebdrup.org> wrote:

>Hvilke udbydere findes der på det danske marked, som udbyder bredbånd til
>boligforeninger?

Den bedste linksamling jeg har kunnet finde i den sammenhæng er
http://www.yns.dk/sw386.asp

Det er et godt udgangspunkt.

>Det er et krav at de kan tilbyde en samlet pakke med tv, telefoni samt internet.

Ring og spørg dem.
Du har ikke nævnt om den pågældende udbyder også skal stå for at
etablere kabling i Jeres ejendom?

Har I undersøgt om I har naboer der har (planer om) et lignende
netværk? Jo flere man er, des flere fordele får man.

/Jarlskov

Fra : Helmar

Dato : 09-08-03 11:17

www.arrownet.dk

Jeg må dog sige, jeg er ikke vidre tilfres med dem, men mit poblem ligger i
at jeg ikke ved om det er dem eller min anteneforening der fucker up.

Henrik

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 10-08-03 13:05

On Tue, 5 Aug 2003 22:51:59 +0200, Rasmus Ebdrup Sørensen wrote:

> Hvilke udbydere findes der på det danske marked, som udbyder bredbånd til
> boligforeninger?

Dem jeg selv kender mest til er Delcom, Fascom, Comx, Kabelnettet

> Det er et krav at de kan tilbyde en samlet pakke med tv, telefoni samt internet.

Ja, jeg kan godt se fordelene ved at samle det. Omvendt har vi i min
forening indgået kontrakter med 3 forskellige leverandører. I forbindelse
med hele etableringen har det ikke givet anledning til de mindste problemer
- og jeg har fuld tiltro til at det forsætter under drift. Og samlet set
har det givet os en løsning der er MARKANT bedre og billigere end vi kunne
få et sted samlet. Vi har simpelthen brugt dem der var bedst til netværk
til den del, dem der var bedst til kabling, telefoni, TV osv. osv. Så med
vores øjne er det bestemt ikke altid en ubetinget fordel at få det hele 1
sted fra.

Mvh,
/Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-03 22:40

hej
kunne du ikke fortælle lidt mere om hvilke 3 forskellige leverandører i har
brugt
vi er osse en bolige foreningen som skal til at start op med en form få
total løsingen

et andet spørgsmål du næren Comx ved du noget om den ellers jeg tænke på om
de er seriøs nok eller ikke
mvh
Tommy

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 13-08-03 07:20

On Sun, 10 Aug 2003 23:39:50 +0200, aaaaaaaa wrote:

> kunne du ikke fortælle lidt mere om hvilke 3 forskellige leverandører i har
> brugt

Jo, det kan jeg da. Vi har valgt Delcom A/S til at stå for installation og
kabling. Internetproduktet håndteres af jay.net og telefonien af AB
Innovation som sammen med jay.net lettest findes under www.bolig.net

Ellers må du bare spørge ind.

Mvh,
/Kasper

Fra : Flyverskjul

Dato : 13-11-03 20:05

Heya...
Ville bare lige sige at Kabelnettet ikke kan anbefales, da det de
tilbyder ikke stemmer overens med hvad de levere, de tilbyder 35 Mbit
trådløst men man får hvad der svare til en modem hastighed, hvis man er
heldig.

Jeg kan dog anbefale FasCom med hvad Internet angår, prøv
www.firkantnet.dk det er en masse foreninger der er gået sammen om en
løsning, de er ca. 1500 om en 45 Mbit linie, og jeg kan som levende
bevis sige at det køre bedre end forventet, dvs rigtig godt.
Jeg er ikke sikker på hvor IT-Lauget (Firkantnet) får deres TV fra, men
det er ikke lige sagen, kanalerne er ikke jævne med lyden, en kanal er
et lydniveau, og en anden er et helt andet lydniveau, det er ikke godt,
signalet er også ualmindeligt dårligt, men kig på dem og se hvad de kan
byde på, jeg mener ikke at FasCom står for TV delen hos firkantnet, men
det er værd at undersøge.

Der er også www.DBnet.dk Dansk Bredbånd, og det må sku siges at være
bredbånd gik engang... Jeg har ingen form for kritik om dem, da jeg kun
har været til møde med dem... Jo det var en skod sælger vi snakkede med,
hun troede hun kunne sølge det ved at sige:"Vi garantere 10 Mbit til
hver lejlighed" jeg ved ikke hvordan men det gør de altså :) og den er
vist god nok...

//FlyveR

http://www.kandu.dk/