Strøm
Fra : ml

Dato : 07-08-03 19:03

Kan nogen give et bud på hvor meget strøm en AMD 1.33 Ghz computer med et
"lille" grafikkort bruger på en time og hvor meget det koster? Hvor meget
bruger skærmen?
--
ml

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 07-08-03 19:13

"ml" <ml@ml.ml> skrev i en meddelelse
> Kan nogen give et bud på hvor meget strøm en AMD 1.33 Ghz computer
> med et "lille" grafikkort bruger på en time og hvor meget det koster?
> Hvor meget bruger skærmen?

Ved ikke lige hvad du skal bruge det til, men du glemmer da lige bundkort,
strømforsyning, harddisk, ram og blæsere i kabinettet og på hardwaren, hvis
du vil se hvad det koster at have en computer tændt.

Her er et link til en som har kigget på nogle ældre computere:
http://fiset.aub.dk/energispar/pcenergi.htm

Du kan sikkert låne en elmåler hos dit elselskab, og så se hvad den siger.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Inger & Jesper

Dato : 07-08-03 20:35

Tja min pc bruger 150 watt og det er en 2000+, 2hdd, gf3 + 4 kabinetblæsere,
min skærm en 17" bruger ca 100watt, så mon ikke din pc bruger noget mindre

Fra : Martin Johansson

Dato : 07-08-03 20:49

> [...]
> "lille" grafikkort bruger på en time og hvor meget det koster? Hvor meget

Min gamleAthlon 900@1000 Mhz brugte ca. 100 watt.
Det var med et Geforce 2 GTS 2 hd'er, netkort, lydkort, cd-rom drev, cd
brænder og en kabinetblæser.

Min 17" Samsung 750p bruger ca. 100 watt alene ved normalt brug.

Fra : ml

Dato : 08-08-03 05:52

"ml" <ml@ml.ml> wrote in message

Tak for jeres svar. Nu skal jeg bare finde ud af hvad 3,6MJ koster.
--
ml

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 07-08-03 21:19

> Tak for jeres svar. Nu skal jeg bare finde ud af hvad 3,6MJ koster.

1Mj=0,278kWh
Dit forbrug er så:
3,6*0,278=1,0008kWh
1kWh ca 1,50 kr for private