Strømforsyninger
Fra : LRP

Dato : 06-08-03 19:28

Hej

Jeg søger lidt generel viden om strømforsyninger. Jeg står og skal skifte en
strømforsyning i en Mirage model og ville lige høre om der er forskellige
mål på disse, da pladsen er begrænset. Det skal blot være en alimindelig psu
på 300 watt og den skal ikke understøtte p4 og lign.

Håber der er nogle hajer på dette område

M.v.h. Laurits Petersen
´

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 06-08-03 21:51

"LRP" <hekla@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er forskellige mål på disse, da pladsen er begrænset. Det skal blot
> være en alimindelig psu på 300 watt og den skal ikke understøtte p4

Størrelsen på strømforsyninger er fast, lige som med harddiske og CD-rom
drev. Så det er bare at vælge hvor meget du vil betale, men som med så meget
andet så hænger kvalitet og pris nogenlunde sammen.

Skal dog være sagt at jeg ikke kender Mirage, der er intet på edbpriser.dk ?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : LRP

Dato : 06-08-03 22:01

Grunden til at den nok ikke findes på edbpriser er nok at dt primært er et
firma der beskæftiger sig med pc'er der bruges til styring af relæer f.eks.
til fjernåbning af porte.

Tak for hjælpen

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 06-08-03 22:46

> Grunden til at den nok ikke findes på edbpriser er nok at dt primært
> er et firma der beskæftiger sig med pc'er der bruges til styring af
> relæer f.eks. til fjernåbning af porte.
>
> Tak for hjælpen

Nu komer jeg så lidt i tvivl, er det et almindelig kabinet til en computer?
kan da nævne at en PSU er 14x15x8,5cm

Fra : LRP

Dato : 07-08-03 19:11

Den er nok god nok. Kabinettet er godt nok specielt lavet men det ser ud til
at være den samme psu som i alle 'normale' pc'ere.

Mvh.

Laurits Petersen

Fra : LRP

Dato : 07-08-03 19:22

Nu vi har gang i debatten er der så et mærke at foretrække ?

Den skal helst kunne køre i døgndrift uden problemer langt ud i fremtiden.

Mht. til pris svinger det jo mellem 100 - 500 kr.