Epson Perfection 2400 Photo ???
Fra : Hugo Kristensen

Dato : 04-08-03 16:19

Hej.

Jeg er på jagt efter en scanner, så jeg kan indscanne nogle af mine dias.
Jeg er faldet over Epson Perfection 2400 Photo, som ser fornuftig ud, til en
fornuftig pris. Men kan den indscanne dias ??? Og evt. dias i rammer ????
Er der nogle her, som har erfaringer med den ?

Hugo

Fra : JH Smith

Dato : 04-08-03 22:07

Hej Hugo,

Jeg har netop bestilt sådan en. Ja, den kan indscanne dias (ifølge omtalen)
og den vandt en sammenlignende test i Datatid sidste år. Ved ikke med
rammer, men det vil jeg da klart formode.
Når jeg får den om en uges tid skal jeg gerne give en "rapport" hvis det er
tids nok.

Bedste hilsner,
Jonas

Fra : Thomas Madsen

Dato : 04-08-03 22:35

JH Smith skrev:

> Ved ikke med rammer, men det vil jeg da klart formode.

Jeg har storebroderen 3200 og til den følger der nogle plastrammer
med plads til 4 dias med rammer ad gangen. Scannersoftwaren finder
selv ud af at skære billederne til så rammen ikke kommer med.

Ifølge:
http://hardwarecentral.dealtime.com/xPR-Epson_Perfection_2400_Photo~RD-102083300996
- så tyder det på at 2400 fungerer på samme måde.

Madsen.

Fra : JK

Dato : 05-08-03 09:22

On Mon, 4 Aug 2003 17:18:37 +0200, "Hugo Kristensen"
<#ALIAS_NAME@#ALIAS_DOMAIN> wrote:

> [...]
>fornuftig pris. Men kan den indscanne dias ??? Og evt. dias i rammer ????
>Er der nogle her, som har erfaringer med den ?

Jeg har lidt erfaring med den. Jeg har købt den og indscannet eet dias
foreløbig. Mit store dias-projekt er udsat lidt.

Den scanner dias med gode resultater.

Det er sådan et godt kompromis imellem en dias-scanner og en flatbed.

Twain software er ret god og moderne.

Desuden er den usb 2.0

http://hardwarecentral.dealtime.com/xPR-Epson_Perfection_2400_Photo~RD-79162609284

hilsen