Køb af ny mus....
Fra : Sparre

Dato : 31-07-03 15:48

Hejsa

Jeg står overfor at skulle købe en ny mus, den gamle Logitech Wheel Mouse
Optical har udtjent sin tid, musen skal ikke bruges til gaming ( eller hva
man nu kalder den gang latterlige tidsfordriv ) Dog skal den være ret så
præcis da jeg fikser lidt grafik til hjemmesider ind i mellem, den skal
ligge godt i hånden ( jeg er højrehåndet ), den skal køre USB, og kan være
trådløs.

Jeg søger også en god musemåtte, har ikke den fjerneste anelse om musemåtter
da jeg ikke har brugt en de sidste 2 år, så hvordan ser markedet ud.

Håber den er nogen der kan komme med at par råd, har overvejet en MX700
hedder den vist...

--
Sparre

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 31-07-03 16:05

Sparre wrote:
> Jeg søger også en god musemåtte, har ikke den fjerneste anelse om
> musemåtter da jeg ikke har brugt en de sidste 2 år, så hvordan ser
> markedet ud.

Musemåtter vil jeg mene at der er to valgmuligheder. Enten er man til IceMat
(som jeg) eller også bruger man fUNC Surface. Tror ligesom det er det...

> Håber den er nogen der kan komme med at par råd, har overvejet en
> MX700 hedder den vist...

MX700 er et godt valg - har selv kun prøvet den i ca. en ½ times tid, men
der var det perfekt (selvom jeg normalt bruger venstre hånd til musen)...

Så er der jo også denne, som jeg selv synes er ret fed
http://www.microsoft.com/hardware/mouse/wie_info.asp
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444607922

--
Martin K

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 31-07-03 19:30

Sparre skrev:

> [...]
> markedet ud.
>
> Håber den er nogen der kan komme med at par råd, har overvejet en MX700

Jeg kan klart anbefale en MX700... jeg har nu kørt med den siden jul og kan
kun sige posetive ting om den... jeg bruger min meget blandet, både til
spil og grafik og alt muligt andet

Men den vil jeg helt klart anbefale.

Jeg bruger ikke nogen musemåtte, da jeg foretrækker at kunne bevæge min mus
frit over hele skrivebordet

--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Kai Andersen

Dato : 31-07-03 17:45

Hvordan undgår du at den hopper rundt på skærmen ?????????????

/Kai

Fra : Sparre

Dato : 31-07-03 17:52

> Hvordan undgår du at den hopper rundt på skærmen ?????????????

Ved at have en ensfarvet bordplade, det har jeg selv, i en mørk gråblå farve
det virker fint...

--
Sparre

Fra : Kai Andersen

Dato : 31-07-03 18:01

[mand til kone]: Kan du så komme afsted til Flügger og købe mørk gråblå
farve ! Og tag lige en six-pak med af de grünnes.

/Kai

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 31-07-03 19:50

Kai Andersen wrote:
> [mand til kone]: Kan du så komme afsted til Flügger og købe mørk gråblå
> farve ! Og tag lige en six-pak med af de grünnes.

Det slider man jo af, og så bliver musen grå-blå nedenunder :)

Hvad med noget ditto hyldepapir? =)

Fra : Kai Andersen

Dato : 31-07-03 20:22

Hun kan jo bare hente øllerne, så kan jeg tænke over det så længe ;o}

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 31-07-03 20:34

"Kai Andersen" <kunta@starmail.co.za> skrev i en meddelelse
> Hvordan undgår du at den hopper rundt på skærmen ?????????????

Øh...

Jeg har en Logitech "cordless optical" og har aldrig brugt musemåtte, og det
er ubetinget den mest præcise mus jeg har arbejdet med. ( men alle optiske
mus nu om dage er vel mindst lige så præcise som den)

Hvorfor skulle den hoppe rundt?

Siden jeg fik min optiske mus, glæder jeg mig dagligt over at man ikke skal
rense den, så jeg formoder det er et krav at den er optisk.

Alt andet ville da være tosset!

Jeg ville ved køb af ny mus idag klart købe en med ladestation, da min
bruger uhæmmet mange batterier. (læs: MX700)

Og drop dog musemåtten!

Rune

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 01-08-03 12:58

Kai Andersen skrev:

> Hvordan undgår du at den hopper rundt på skærmen ?????????????

Jeg har brugt min på 2 træ borde og har måske nok været heldig for jeg har
aldrig haft problemer, jeg har dog set en anden optisk (den første trådløse
optiske logitech) som ikke havde det så godt med det træbord den befandt
sig på... Men min første optiske (Den aller første overhovedet der kom
havde heller ingen problemer.
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Felix

Dato : 31-07-03 19:23

On Thu, 31 Jul 2003 16:48:08 +0200, Sparre wrote:

> [...]
>ligge godt i hånden ( jeg er højrehåndet ), den skal køre USB, og kan være

Jeg er utrolig glad for min Sandberg 4D. Via den medfølgende SW
kan man indstille næsten alt. Den har tre knapper, som kan
programmeres efter behov.

Og så har den både horisontal og vertikal scroll, hvilket er et
must for mig. Når man kører mange programmer samtidigt er det
lækkert at scrollfunktionerne virker ved "mouse over", så man
ikke nødvendigvis skal skifte program for at se oplysninger fra
et andet.

Musen bruges til afvekslende opgaver (CAD, grafik, foto, tekst,
regneark, HTML m. fl.) og er meget nøjagtig og nem.

Den bleb købt hos Electric City for et år siden til kr. 147,-
I det forløbne år er den kun blevet renset udvendig, trods stort
dagligt brug.

http://www.sandberg.it/sandberg/hardware/63080.HTM

>Jeg søger også en god musemåtte, har ikke den fjerneste anelse om musemåtter
>da jeg ikke har brugt en de sidste 2 år, så hvordan ser markedet ud.

Mine musemåtter (12 stk) blev købt hos Aldi for kr. 5,- stykket.
Det er en tynd, halvhård/ -blød måtte med stofbelægning. Virker
meget perfekt og kan maskinvaskes.

Det er samme type som udleveres gratis fra div. pengeinstitutter,
maskinstationer og andre "dyre" firmaer.