Hjælp Til Diskette Drev
Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 26-07-03 18:20

Hey NG...

Jeg har et stor problem som jeg aldrig har set før - Jeg har lige samlet en
ny maskine igen igen igen igen igen og det hele er samlet totalt iorden, men
nu skal jeg installere
windows 98 SE og vil boote fra diskkettedrevet med en
diskkette - den læser diskkette og den skriver at den
finder et cdrom drev med når den skal indlæse den første
ASPI driver fra diskketten så stopper den bare ???

Har en computer nøjagtigt magen til og den booter bare
uden nogen problemer...

Hvad er problemet ??? Kan det være en defekt diskkette controller på
bundkortet - MEN alt er jo nyt

HJÆLP SØGES HURTIGT - Jeg er ved at blive spasser

Hilsen R@yman

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 26-07-03 18:45

Jesper Lauridsen wrote:

> Jeg har et stor problem som jeg aldrig har set før - Jeg har lige samlet en
> ny maskine igen igen igen igen igen og det hele er samlet totalt iorden, men

Kan vi lige få en liste over hardwaren.. (det hele)

> [...]
> finder et cdrom drev med når den skal indlæse den første
> ASPI driver fra diskketten så stopper den bare ???

Det kunne være disketten der er kommet noget snavs i.
Det kunne være et bios-problem, har den nyeste bios?
Det kunne være et kabel-problem, er alle kabler nye og ikke mishandlede?
Det kunne være så meget andet..

> Hvad er problemet ??? Kan det være en defekt diskkette controller på
> bundkortet - MEN alt er jo nyt

Derfor kan den godt være defekt alligevel - men det tror jeg ikke at den er.

> HJÆLP SØGES HURTIGT - Jeg er ved at blive spasser

Så meld dig ind her;

http://www.spastikerforeningen.dk/

Fra : Villy Jensen

Dato : 26-07-03 19:26

> Har en computer nøjagtigt magen til og den booter bare
> uden nogen problemer...
>
> Hvad er problemet ??? Kan det være en defekt diskkette controller på
> bundkortet - MEN alt er jo nyt

Nyt bundkort kan godt være defekt...

Men prøv om du kan stille om i BIOS så du booter (med WIN 98 CD'en)
fra CD-drevet i stedet - det funker gerne nemmere og hurtigere end boot
fra A:

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy