ATX Strømforsyning
Fra : Kai Andersen

Dato : 23-07-03 16:53

Jeg har en atx strømforsyning som jeg har tænkt mig at bruge til noget
banelys på en racerbane.
Jeg ved at jeg kan tænde den ved at kortslutte ben 14 og 15, men skal det
være med en tænd/sluk-kontakt eller et ringetryk ?
Kan det overhovedet lade sig gøre, eller skal der være noget belasting på
nogen af de andre ben (jeg har tænkt mig at nappe +12 v)
Kai

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 23-07-03 21:07

Kai Andersen wrote:
> Jeg har en atx strømforsyning som jeg har tænkt mig at bruge til noget
> banelys på en racerbane.

Det vil sige halogenlamper?
Det bliver da ikke mange sådan en kan trække..?

> Jeg ved at jeg kan tænde den ved at kortslutte ben 14 og 15, men skal det
> være med en tænd/sluk-kontakt eller et ringetryk ?

Tænd/sluk-kontakt.

> Kan det overhovedet lade sig gøre, eller skal der være noget belasting på
> nogen af de andre ben (jeg har tænkt mig at nappe +12 v)

Der behøves ikke at være belastning på resten.
Læg mærke til hvor mange Ampere den max. kan levere på +12 V - det kan
hænde at sådan en faktisk futter af, hvis man går over grænsen.

Fra : Kai Andersen

Dato : 23-07-03 21:50

Mange tak for svaret.
Det er netop halogener jeg skal lave
(http://home.worldonline.dk/dia00063/Banelys/banelys.html)
Jeg har adgang til en del forsyninger, så jeg sætter bare et par stykker på,
hvis jeg når grænsen.
Kai