Andet multimedie
bentjuul 3670
Duplicate + lidt transparent
Fra : Morten M. Kaastrup

Dato : 30-07-03 15:40

Jeg har 2 billeder. Eller de var ens men jeg har smidt en effect på den ene.
Så nu vil jeg gerne have mit "effect billede" over på mit originale billede.
(copy -> past as new layer) Men den med effect skal ikke dække det helt, man
skal kunne se lidt igennem. altså så skal mit "effect billede" være lidt
transparent.
- Hvordan?

--

m.v.h. Morten M. Kaastrup
Morten@blop.dk * www.Mortenmk.tk

Fra : KNL DtP

Dato : 30-07-03 16:09

"Morten M. Kaastrup" <Morten@blop.dk> skrev i en meddelelse

> Men den med effect skal ikke dække det helt, man
> skal kunne se lidt igennem. altså så skal mit "effect billede" være
lidt
> transparent.

Hvis du arbejder i Photoshop, så vælger du det øverste lag (den med
effekten) og finder det sted Layer-boxen, hvor der står 'Opacity: 100%'.
Denne værdi kan du nu stille mellem 0 og 100%, hvorved det øverste lag
vil være mere eller mindre gennemsigtig.

Du kan også lege lidt med de forskellige blend-metoder. De er at finde
lige til venstre for Opacity og står som standart til Normal. Alt efter
hvilken du vælger, vil det øverste lag 'smelte' forskellige sammen med
den under. Leg lidt med og find den der passer bedst.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Morten M. Kaastrup

Dato : 30-07-03 20:02

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hvilken du vælger, vil det øverste lag 'smelte' forskellige sammen med
> den under. Leg lidt med og find den der passer bedst.

Mange tak. Det duer bare helt fint :)

Fra : Dennis Højgaard Jens~

Dato : 30-07-03 11:08

Godt så...