Andet multimedie
bentjuul 3670
Sort hvid tegning
Fra : Anders Jensen

Dato : 29-07-03 15:05

En kammerat har begået en sort/hvid tegning af lettere kunstnerisk natur..
problemet er nu at tegningen i kanterne er blevet rimelig "pixelated"...
hvordan kan jeg gøre kanterne blødere uden at ændre væsentligt på
tegningen?... har prøvet at lege lidt med gaussian blur og levels men kan
ikke få det ønskede resultat.. nogen idéer?

Billedet er lagt op på http://www.gooferd.dk/grafik/dragontribalblack.jpg -
så er det måske lettere at forstå hvad jeg mener...

på forhånd tak

------
Anders Jensen

Fra : Peter

Dato : 29-07-03 15:08

Tegn den op i vektor - en gang for alle. Det er ikke så stort et projekt med
lige den figur :)

Fra : Thomas Madsen

Dato : 29-07-03 15:20

Anders Jensen skrev:

> En kammerat har begået en sort/hvid tegning af lettere kunstnerisk
> natur.. problemet er nu at tegningen i kanterne er blevet rimelig
> "pixelated"...

Du burde nu nok have scannet det i en højere opløsning.

> hvordan kan jeg gøre kanterne blødere uden at ændre væsentligt på
> tegningen?... har prøvet at lege lidt med gaussian blur og levels
> men kan ikke få det ønskede resultat.. nogen idéer?

Hvis du resampler billedet, så vil kanterne bliver mere "opblødte".
Gå f.eks. ind i Image > Image Size og sørg for at der er flueben i
'Resample Image'. Prøv så f.eks. at ændre bredden til 500 pixels,
eller noget i den stil. Det er langt fra så godt som at scanne det
om i en højere opløsning, men nu ved jeg jo ikke hvilke krav du
stiller til det.

Du kan også markere alt det sorte og gå i Select > Modify > Border
som du giver 1 eller 2 pixels hvorefter du giver markeringen en
smule gaussian blur.

Endelig så kan du tegne det op i vektorgrafik som Peter foreslår.

Madsen.

Fra : Anders Jensen

Dato : 29-07-03 16:05

> Du burde nu nok have scannet det i en højere opløsning.

Jeg har ikke scannet det.... jeg har fået det af en kammerat, hvordan han
har fremskaffet det, aner jeg ikke...

Æv... har prøvet de forskellige fremgangsmåder du beskrev... ingen med det
ønskede resultat.. Det eneste jeg ikke har gjort er at prøve at genskabe
billedet i vektorgrafik... Jeg har godtnok adgang til den nyeste udgave af
Illustrator, men mine kundskaber i programmet har hidtil kun dækket hele
Åben fil / luk fil - problematikken... Jeg havde håbet på en (mere
eller mindre) filter-baseret metode til at kunne blødgøre kanterne, uden at
blurre dem....

ak og ve... jeg må melde tilbage med uforrettet sag...

Tak alligevel...

---------
Anders Jensen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 29-07-03 18:40

Anders Jensen skrev:

> Jeg har godtnok adgang til den nyeste udgave af Illustrator, men
> mine kundskaber i programmet har hidtil kun dækket hele Åben fil /
> luk fil - problematikken...

Okay. Så se om du kan åbne den her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/illustrator/dragontribalblack.zip>

Madsen.

Fra : Anders Jensen

Dato : 29-07-03 22:47

> Okay. Så se om du kan åbne den her:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/illustrator/dragontribalblack.zip>

Ok... det kunne jeg.... totalt blæret lavet.... optegnede du den bare ovenpå
den anden eller hvad??.. ser totalt fedt ud...

-----
Anders

Fra : Thomas Madsen

Dato : 29-07-03 22:56

Anders Jensen skrev:

> Ok... det kunne jeg....

Fino.

> optegnede du den bare ovenpå den anden eller hvad??..

Ja.

> ser totalt fedt ud...

Tak.

Madsen.

Fra : Anders Jensen

Dato : 30-07-03 00:33

> Tak.

Ja, det er da ellers mig der siger tak.... glemte jeg ellers lige i
farten... Tak for hjlælpen =)

-------
Anders

Fra : Thomas Madsen