Andet multimedie
bentjuul 3670
Distiller kontra InDesign pdf-eksport
Fra : Henrik Torp

Dato : 26-07-03 14:58

Hej NG

Det har vist været nævnt et par gange her i gruppen, at det er bedst at
printe til en .ps-fil og så lade Distiller om at genere pdf'en. Er der
nogen, der kan give en kort forklaring på, hvorfor det er tilfældet?

Har tænkt mig at lave et par tests i løbet af den næste uge.

Hvilke indstillinger er det vigtige at være opmærksom på (billeder er i
forvejen optimeret til web - er det i grunden en god ide, eller skal man
først gøre det under pdf-generingen? ) ?

--
Venlig hilsen
Henrik Torp

----------------------------
I forbindelse med nyhedsgrupper bruges henriknojunktorp@hotmail.com ved
personligt svar.

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 26-07-03 22:06

Hej Henrik

Jeg kan kun tale ud fra hvad jeg selv har erfaret (og ønsker på ingen måde
at starte en krig).

Jeg bruger ikke selv ID (bruger Ventura til den type opgaver), men har
kunder som afleverer ID job i PDF format.

Min erfaring er at der altid går kludder i det (på min fotosætter) hvis
PDF'en er lavet direkte fra ID. I ID's printmenu skal du huske at hakke af
der hvor der står at du skal medtage skrifter helt. Og derefter lave PS
filen som du derefter destillerer. Alle disse ting er vigtige når det gælder
PDF til tryk. Om det er vigtigt når det skal bruges til Web, skal jeg ikke
gøre mig klog på.

Mvh
Anders

Fra : JMo.

Dato : 26-07-03 22:13

"Henrik Torp" <henriktorp@mail1.stofanet.dk> wrote in

> Det har vist været nævnt et par gange her i gruppen, at det er bedst at
> printe til en .ps-fil og så lade Distiller om at genere pdf'en. Er der
> nogen, der kan give en kort forklaring på, hvorfor det er tilfældet?

I hvert fald hvis det er noget der skal til tryk. Problemet er bl.a. at
InDesign kan lav PDF'er hvor lagene bibeholdes. Og det er langt fra alle
fotosættere der kan finde ud af hvordan det skal håndteres.