Andet multimedie
bentjuul 3670
Corel hakker...
Fra : PerH

Dato : 25-07-03 07:12

Selv enkle figurer i enkle tegninger (een firkant på papiret...) flytter sig
i "ryk" når jeg vil flytte dem i Corel Draw 10. Jeg skal helt ned i "draft"
visning for at de kan følge mine bevægelser glidende. I version 9 - på samme
maskine - er der ingen problemer, heller ikke i enhanced visning.
Nogen der har prøvet noget lignende?

Opsætning: WinXP / P4 2,4 GHz / nvidia geforce 2 MX400 1152x864/16bit / 17"
Sony

mvh Per

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 25-07-03 08:55

Hej Per

Noget kunne tyde på at du har aktiveret SNAP TO GRID. Brug CTRL J for at
komme ind i options menuen se under Dokumenter/Grid

Mvh
Anders

Fra : PerH

Dato : 25-07-03 10:41

> Noget kunne tyde på at du har aktiveret SNAP TO GRID. Brug CTRL J for at
> komme ind i options menuen se under Dokumenter/Grid

Ja, det lød da osse logisk, men den stod hverken til at snappe til grid,
object eller guidelines. Jeg har prøvet at slå det hele til og fra, og osse
gøre grid´et grovere (selv om det ikke er i brug) - men ingen forskel...

Per

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 25-07-03 11:04

Hej igen

Prøv at holde F8 tasten nedtrykket mens du starter Draw 10 - Derved
"nulstiller" du Draw tilbage til den indstilling som blev foretaget ved den
første installation.

Har du installeret service pack?

Det er de forslag som jeg har

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 25-07-03 11:04

Hej igen

Fra : PerH

Dato : 25-07-03 11:22

> Prøv at holde F8 tasten nedtrykket mens du starter Draw 10 -

Ja, det nåede jeg ikke, for mens du skrev det gode råd geninstallerede jeg
"oveni", og nu er det bare i orden.

Men tak for hjælpen alligevel.

Per