Lungekræft.
Fra : AEK

Dato : 08-08-03 20:11

Min papfar på 78 år fik for noget tid siden konstateret ovenstående.
Der er desværre ikke alverden at gøre (

Han har nu mistet sin stemme. Lægen siger, at det er en virus, og har derfor
fået pencillin.

Hvad jeg vil spørge om er : Er det i virkeligheden et tegn på, at det går i
den forkerte retning nu ?
Eller er det blot en " virus " ?

På forhånd tak.

/ Knudsen.

Fra : Steen

Dato : 08-08-03 22:07

"AEK" <2468SLETTES@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er desværre ikke alverden at gøre (
>
> Han har nu mistet sin stemme. Lægen siger, at det er en virus, og har

Hvis det virkelig er en virus, så hjælper penicilin ikke. Det virker kun
imod bakterier. Virusangreb kan kun naturen ordne. Hvis lægen alligevel
giver penicilin imod virus, er det kun for at give en placeboeffekt, altså
den virkning, at nu får han noget, så hjælper det nok.

Det penicilinen kan gøre, er at modvirke opståen af bakterielle infektioner
som komplikation efter et virusangreb. Men helt ærligt, så tror jeg, at det
med en vírus er lægens vilde gæt.

Jeg ville opsøge en anden læge, for at høre om han har samme vurdering.

Steen

Fra : AEK

Dato : 09-08-03 03:12

Hej Steen,

og mange tak for dit svar - det anede mig nok ...

/ Knudsen.

Fra : phayrynx

Dato : 11-08-03 07:37

> [...]
> som komplikation efter et virusangreb. Men helt ærligt, så tror jeg, at det

Jeg vil give Steen ret. Et almindeligt virusangreb er en meget
sandsynlig årsag.
Der er dog også den mulighed, at din papfars lungekræft desværre kan
have vokset sig ind i nerven til stemmebåndene (recurrensparese).
Dette er et kendt problem med lungekræft, og vil typisk vise sig som
hæshed.

\S