Cybercity ADSL...!
Fra : Martin

Dato : 04-04-01 10:18

Jeg skulle idaw have min ADSL forbindelse fra Cybercity...

TDC manden kom, så sagde han til mig efter en halv times ledning efter
en boks, at det ikke kunne lade sig gøre da boksen er inde i et andet
lejemål..

Jeg bor i lejlighed og så min nabo lige overfor på gangen har
boksen...

Er det ik fup og fidus ?

Så ringede en TDC mand til mig og tilbød mig en ADSL forbindelse fra
TDC...

Er det ik lidt svineri ?

Nogen der har haft samme problem ??
--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-04-01 10:54

On Wed, 04 Apr 2001 11:17:56 +0200, Martin <martini@mailme.dk> wrote:

> [...]
>lejemål..
>
>Jeg bor i lejlighed og så min nabo lige overfor på gangen har

Dette er blot ærgeligt. Nu kender jeg ikke de breve, CC sender ud, men
jeg ville tro, at der står noget med at TDK-manden skal have fri
adgang til boksen i bygningen.

>Så ringede en TDC mand til mig og tilbød mig en ADSL forbindelse fra
>TDC...

Det er til gengæld noget, de kan få en del hug for at gøre. Var det i
samme forbindelse? I så fald bør du nævne det overfor CC, evt. med
teknikerens/kundemedarbejderens navn, hvis du kan huske dette.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-04-01 17:00

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
> [...]

Skal alle gå og vide, hvor TDC opsætter deres Transmit punkter?

Det er jo nemt nok at vide, når man bor i hus. At boksen sidder fx. for
enden af huset...

Men hvis man bor i et lejlighed, med fx. 40 lejligheder....

Kan man da ikke gøre for, at TDC, har opsat boksen lige nede under vinduet,
hos beboer i nummer 27....

Det må da være TDC´s problem, at han ikke kan komme til at trække kobberet.

Det kan så godt være, at de siger, at der skal være RÅ kobber på
adressen.... Men ved hurtig tankegang,, kan det da ikke være kundens
problem...

Mit synspunkt

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-04-01 17:23

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det kan så godt være, at de siger, at der skal være RÅ kobber på
> adressen.... Men ved hurtig tankegang,, kan det da ikke være kundens

Nej, det er CC's problem, idet de skal betale for den ekstra tid det tager
for teknikeren at etablere løsningen.
CC har blot en default setting der siger NEJ til ekstra tidsforbrug

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-04-01 20:52

On Wed, 4 Apr 2001 18:00:18 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote:

>Skal alle gå og vide, hvor TDC opsætter deres Transmit punkter?

Nej; omvendt set har Tele Danmark heller ikke beføjelser til at bryde
ind alle mulige steder.

>Det må da være TDC´s problem, at han ikke kan komme til at trække kobberet.

Er det TDC eller kunden, der skal have ADSL? I så fald; hvem er det,
der har et problem? ;)

Det er ganske enkelt: TDC har ikke lov (og adgang) til alle områder i
Danmark. Derfor skal de have tilladelse, evt. suppleret med nogle, der
kan låse op.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-04-01 21:23

> Nej; omvendt set har Tele Danmark heller ikke beføjelser til at bryde
> ind alle mulige steder.

Nej,,,

Men det er da dem, som har opsat samlingspunkterne... Man må sa opsætte dem,
så man kan komme til dem.

> Er det TDC eller kunden, der skal have ADSL? I så fald; hvem er det,
> der har et problem? ;)

Jo, men det er nu engang TDC har ejer ledningsnettet.... De må da have styr
på tingene... Om så de har lavet en tåbelig indstallation i tidernes
morgen... Skal det vitterligt betales af kunderne?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-04-01 06:54

> [...]
> på tingene... Om så de har lavet en tåbelig indstallation i tidernes
> morgen... Skal det vitterligt betales af kunderne?

Du har ikke set mit svar?
(du må forøvrigt være telefonmand, når du kan udtale dig om hvilke
installationer der er tåbelige)

Fra : Heino Walther

Dato : 11-04-01 08:07

Jeg vil lige sige, at jeg faktisk havde samme problem, også med CC, jeg bor
også i lejlighed og mit kober gik ned i min overbo's kælderrum...
Dog sagde taknikkeren at hvis jeg kunne skaffe en nøgle hos min overbo, så
ville han godt komme tilbage et par dage efter...
Og nu kører min ADSL som den skal, og der har ikke været nogle problemer med
CC siden.

/Heino