lille email program uden usenet?
Fra : Jane

Dato : 08-08-03 19:17

Lige nu er jeg lidt nødt til at bruge Google og Hotmail
men jeg regner med at få mulighed for snart at bruge
min egen pc igen og så skal jeg blandt andet finde min
Xnews frem, men...

Jeg er totalt allergisk over OE og Outlook.

Jeg søger efter et lille gratis program som kan sende og
hente (pop) email i ren tekst, men har ikke brug for at
det kan håndtere usenet eller html. Om det er på dansk
eller engelsk er ikke så vigtigt, bare det ikke er fyldt
med masser af avancerede funktioner udover send og hent
knapperne.

Det er et absolut krav at mail modtaget vises som *ren*
tekst a la notesblok, og jeg vil se det som et dejligt
plus hvis jeg ikke kan modtage vedhæftede filer.

Jeg ønsker at kunne skrive en anden afsenderadresse end
den rigtige (eksempelvis sende via udbyder men kun afsløre
min hotmail, eller sende fra isp-udbyder og lade det se
ud som om jeg har sendt fra migselv@mitdomæne.dk).

Styresystemet er Windows xp.

Håber at høre jeres anbefalinger, gerne krydret med et
par links til screenshots og download. På forhånd tak.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-08-03 19:58

In dk.edb.internet.software.mail+news, Jane wrote:

> [...]
>eller engelsk er ikke så vigtigt, bare det ikke er fyldt
>med masser af avancerede funktioner udover send og hent

Popcorn.

>Det er et absolut krav at mail modtaget vises som *ren*
>tekst a la notesblok, og jeg vil se det som et dejligt
>plus hvis jeg ikke kan modtage vedhæftede filer.

Popcorn!

> [...]
>den rigtige (eksempelvis sende via udbyder men kun afsløre
>min hotmail, eller sende fra isp-udbyder og lade det se

Popcorn? Kig på det, det skal ikke installeres.

>Håber at høre jeres anbefalinger, gerne krydret med et
>par links til screenshots og download. På forhånd tak.

Du kan se det hele her:
<http://www.ultrafunk.com/products/popcorn/>.

Det er sgu lige før at det er for avanceret med de krav. :)

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-08-03 20:52

On Fri, 08 Aug 2003 20:58:29 +0200, Lars Stokholm <monospam@mail.dk>
wrote:

>Popcorn.
>Popcorn!
>Popcorn?
><http://www.ultrafunk.com/products/popcorn/>.

Det ser da næsten for godt ud til at være sandt ...

hilsen pl, der ellers sværger til Rebecca, kælenavn Becky (den
pneumatiske tøs).
http://www.rimarts.co.jp/becky.htm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-08-03 22:25

In dk.edb.internet.software.mail+news, Peter Loumann wrote:

>Det ser da næsten for godt ud til at være sandt ...

Jah, men det /er/ sandt. :) Jeg bruger det dog ikke mere selv, fordi
det ikke kan sende og modtage filer. Det er ikke så tit at jeg har
brug for det, men jeg vil gerne have muligheden, når jeg har.

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-08-03 22:30

On Fri, 08 Aug 2003 23:25:01 +0200, Lars Stokholm <monospam@mail.dk>
wrote:

>Jah, men det /er/ sandt. :) Jeg bruger det dog ikke mere selv, fordi
>det ikke kan sende og modtage filer.

Nå, det er dér fælden er!

>Det er ikke så tit at jeg har brug for det,

Det har jeg daglig. Selvfølgelig kunne man lave en work around, men
.... nej.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-08-03 22:47

In dk.edb.internet.software.mail+news, Peter Loumann wrote:

[Sende filer]

>Det har jeg daglig. Selvfølgelig kunne man lave en work around, men
>... nej.

MIME-encode/decode det med Total Commander? ;)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 09-08-03 09:33

Lars Stokholm wrote:

> Popcorn!

Screenshottet på deres side viser da at hyperlinks bliver vist som
netop hyperlinks, så *ren* tekst er det vist ikke helt..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Dino

Dato : 09-08-03 09:49

Den 9-8 2003 skrev Thomas Strandtoft i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Screenshottet på deres side viser da at hyperlinks bliver vist som
> netop hyperlinks, så *ren* tekst er det vist ikke helt..

Jow, det er ren tekst. Men programmet er "intelligent", og genkender en
hyperlink.

--
Dino

Verdens største samling af danske