E-Mail
dk 5455
tedd 5322
webnoob 5265
Fra : Per Moreau

Dato : 08-08-03 17:58

Hvordan nulstiller man egentlig en gruppe så man kan hente alle headere
igen ?

Mvh
Per M.

--
We´re gonna take you back, way back.
www.discomix80.net/

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-08-03 19:00

Hej Per Moreau, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvordan nulstiller man egentlig en gruppe så man kan hente alle
> headere igen ?

F8

Er du i gruppeoversigten, nulstilles den gruppe, du står på (og
markøren hopper én gruppe ned, så du fx kan nulstille hele molevitten
ved at stå på øverste gruppe og så blot holde F8 nede og lade den
repetere hele vejen til sidste/nederste gruppe).

Har du åbnet en gruppe og vil forlade/lukke den, kan du evt. gå ud med
F8 i stedet for Escape (eller F4, det er det samme). I så fald både
lukkes og nulstilles gruppen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Per Moreau

Dato : 08-08-03 22:27

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Hygge fra Århus - Rudi
> Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

F8 virker ikke til at nulstille gruppen så jeg kan hente alle headerne
forfra igen. Så gør jeg det den tunge vej istedet for:
Uninstall/Install igen.

Mvh
Per M.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-08-03 01:29

> F8 virker ikke til at nulstille gruppen så jeg kan hente alle
> headerne forfra igen.

I så fald må det skyldes, at du anvender en opsætning med automatisk at
gemme/vise læste indlæg (?)

> Så gør jeg det den tunge vej istedet for: Uninstall/Install igen.

Lidt vel voldsomt. Men jeg ser, at både Dino og Madsen har nævnt to
forskellige og begge væsentlig mere overskuelige fremgangsmåder.
(Omend det efter min mening langt mest bekvemme er ikke at gemme noget
automagisk. Så slipper man bl.a. for de rodede omveje).

NB: Skulle det engang og af helt andre grunde komme dertil, at du får
brug for at slette hele indholdet af Xnews-folderen (inkl. subfoldere),
er det en god ide først at gemme ini-filerne fra denne og efter
sletning og geninstallation overskrive de nye med de gemte. Man slipper
for en masse tid med at lave især ny score-, groups- og xnews.ini'er.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Dino

Dato : 09-08-03 09:33

Den 9-8 2003 skrev Rudi Stegen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> I så fald må det skyldes, at du anvender en opsætning med automatisk at
> gemme/vise læste indlæg (?)

Hm, hvad er din F8 mappet til? Her er F8=Catch-Up, det Nulstiller ikke
Gruppe (Total- & Read-kolonner), så den henter alle tilgængelige headers.
Og ja, min Storage=None.

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-08-03 11:26

Hej Dino, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hm, hvad er din F8 mappet til?

Det samme som din.

> Her er F8=Catch-Up, det Nulstiller ikke Gruppe (Total- &
> Read-kolonner), så den henter alle tilgængelige headers.

Min fejl.

Jeg forstod Pers spørgsmål derhen, at han med nulstille mente det samme
som catch-up. (Og så kan man jo hente hele balladen med Shift+Enter,
hvis det er det, man vil - og evt. markere alle som ulæste [Alt+Å er
her mappet til "Mark as unread", og to tryk afmærker så alle synlige
indlæg som ulæste]).

> Og ja, min Storage=None.

"Is there any other way!", hvis du har hørt Jack Nicholson i "A Few
Good Men"

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas Madsen

Dato : 08-08-03 22:35

Per Moreau skrev:

> F8 virker ikke til at nulstille gruppen så jeg kan hente alle
> headerne forfra igen.

Har du prøvet Get Special? Tryk Ctrl + Enter på gruppen ude i
gruppelisten. Træk Start-skyderen helt til venstre, End-skyderen
til højre og klik på de tre Reset-knapper hvorefter du klikker
på Okay. Hvis du gemmer læste indlæg i Xnews, så er det en god
idé at slette den *.hdr-fil som hører til pågældende gruppe inde
i Data-mappen først.

Madsen.

Fra : Per Moreau

Dato : 09-08-03 00:48

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på Okay. Hvis du gemmer læste indlæg i Xnews, så er det en god
> idé at slette den *.hdr-fil som hører til pågældende gruppe inde

Jeg har allerede gjordt det andet med at slette programmet og bare instalere
igen.
Men jeg gemmer den her info til en anden gang.

Mvh
Per M.

Fra : Dino

Dato : 08-08-03 22:24

Den 8-8 2003 skrev Per Moreau i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvordan nulstiller man egentlig en gruppe så man kan hente alle headere
> igen ?

Luk Xnews, åbn *.newsrc filen i NotePad eller lignende, og fjern tallene
ud for ønsket gruppe.