spørgsmål ang. loven om hundetegn
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 08-08-03 13:06

Hejsa

Et andet sted køre der lige nu en debat ang. om lovpligtigthundetegn, je
mener da at når hunden opholder sig udendørs er det påbudt at det skal være
der lige meget om det så kun er i min have eller udepå fortovet hunden er ?.
er det mig der er forkert på den ?

MVH
Gitte

Fra : Mari

Dato : 08-08-03 21:02

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
være
> der lige meget om det så kun er i min have eller udepå fortovet hunden

Bekendtgørelse om skilte til hunde

I medfør af § 1, stk. 2, og § 12, stk. 3, i lov om hunde, jfr.
lovbekendtgørelse nr. 380 af 26. juni 1969, bestemmes:

§ 1. Ifølge hundeloven skal enhver hund, fra den er 4 måneder gammel,
bære halsbånd forsynet med et skilt.
§ 2. Skiltet skal være fremstillet af rustfrit metal eller andet
materiale af tilsvarende styrke og holdbarhed. Skiltet skal være solidt
fastgjort til halsbåndet.
Stk. 2. Besidderens navn og fulde adresse skal være angivet med
letlæselige bogstaver, der skal være mindst 2 mm høje. Bogstaverne skal
være påført skiltet ved prægning, indgravering eller på anden lige så
holdbar måde.
§ 3. Overtrædelse af § 2 straffes med bøde.
§ 4. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 1970.

Som du ser, skal hunden bære halsbånd og skilt - uanset hvor den
opholder sig.

Og..... det koster over 500 kr. hvis hunden træffes uden at bære sit
skilt........

/Mari